Niny Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Hei! Lurer på å ta steget videre i prøvingen og tenke på temping og El-testing. Når på dag temper dere og hvor (i munn, baken etc)? Når på dagen tar dere El-test, hvor ofte og fra hvor i syklusen? Hvilken app liker dere best for oversikt over dette?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Temping har jeg prøvd, men fant ut at det ikke var noe poeng. El tester anbefales å ta på ettermiddagene. Og husk nå du få positiv el test, betyr det ikke at du da har eggløsning, men at eggløsningen skjer snart, som regel når testen er blitt negativ igjen. Anonymkode: 3b7f7...850
Jennni Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Tempar i munnen klokka 6 kvar morgon. Det er det tidlegaste eg må stå opp, så derfor har eg vald det tidspunktet. I helgene eller viss eg kan sove lenger berre måler eg i halvsøvne når klokka ringer klokka 6 og sovnar igjen. Bruker Fertility Friend, og er veldig nøgd. 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Tempet også på morgenen, står opp 05:30. Det anbefales at man gjør det som det helt første når man våkner, man skal helst ikke stå opp av senga engang. EL-tester tok jeg på morgenen og på ettermiddagen/kvelden (ca 12 timers mellomrom). Klaffa med en gang jeg begynte å strukturere EL-testing og temping :-) Anonymkode: d81c3...f77 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 ^ Meg over. Glemte å si at jeg tempet i munnen med termometer som viste to desimaler. Anonymkode: d81c3...f77 2
Amatariel Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 4 timer siden, Niny skrev: Hei! Lurer på å ta steget videre i prøvingen og tenke på temping og El-testing. Når på dag temper dere og hvor (i munn, baken etc)? Når på dagen tar dere El-test, hvor ofte og fra hvor i syklusen? Hvilken app liker dere best for oversikt over dette? Jeg temper ikke nå, men har gjort det tidligere da jeg slet veldig med å finne EL. Veldig fornøyd med Fertility Friend! Tempet alltid vaginalt, syns det var veldig korrekt og enkelt. Bare løftet på dyna når ringeklokken ringte og stappet termometeret inn I helgene gjorde jeg også dette, men da kunne jeg sove videre. Hadde termometer med minne, så trengte ikke åpne øynene en gang for å lese av resultatet før jeg faktisk skulle stå opp. Tempet bokstavelig talt i søvne mange ganger Tempet på samme klokkeslett hver dag, det tidligste jeg må stå opp når jeg skal på jobb om dagene, ca. kl. 6. EL-test er best å ta på ettermiddagen, da LH stiger sakte men sikkert utover døgnet. Tar èn test pr. dag fra ca. CD12. Når jeg kjenner det murrer ekstra godt i magen eller teststreken blir synlig sterkere (ikke alltid det skjer da) så går jeg over fra å teste 2 ganger om dagen. 1
Hopptimisten Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 35 minutter siden, Amatariel skrev: Jeg temper ikke nå, men har gjort det tidligere da jeg slet veldig med å finne EL. Veldig fornøyd med Fertility Friend! Tempet alltid vaginalt, syns det var veldig korrekt og enkelt. Bare løftet på dyna når ringeklokken ringte og stappet termometeret inn I helgene gjorde jeg også dette, men da kunne jeg sove videre. Hadde termometer med minne, så trengte ikke åpne øynene en gang for å lese av resultatet før jeg faktisk skulle stå opp. Tempet bokstavelig talt i søvne mange ganger Tempet på samme klokkeslett hver dag, det tidligste jeg må stå opp når jeg skal på jobb om dagene, ca. kl. 6. EL-test er best å ta på ettermiddagen, da LH stiger sakte men sikkert utover døgnet. Tar èn test pr. dag fra ca. CD12. Når jeg kjenner det murrer ekstra godt i magen eller teststreken blir synlig sterkere (ikke alltid det skjer da) så går jeg over fra å teste 2 ganger om dagen. Akkurat samme her! Tempet vaginalt kl 06.30 hver dag, brukte også Fertility friend som var til god hjelp samt premom for å måle LH på EL-testene! Dette hjalp veldig for å finne eggløsningen!☺️☺️ Hvis man betaler litt for FF så kan man også bl.a sammenligne sin egen med andre grafer for å se hvordan den ser ut ved en evt graviditet. ☺️ Lykke til @Niny 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå