Gå til innhold

Stor eller liten sjanse for å bli smittet ute i naturen?

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
Skrevet

Var ute å gikk tur i dag, og hadde litt mat og drikke med meg. Det kom noen bak meg å hostet og hostet. Holdt seg selvfølgelig ikke for munnen. Jeg stoppet og personen gikk forbi meg. Hostet når gikk foran meg også. Pustet jo inn samme luft. Nå vet ikke jeg grunnen til at personen hostet, kan være personen røykte, har astma eller allergi også. Likevel økte pulsen og fikk litt panikk, kjente irritasjonen stige men klarte å ta meg i sammen idag. Jeg vet ikke om folk får lov å gå tur hvis de er syke?

Hvis denne personen var smittet av korona. Eller noen går ute med smitte. Tenker dere at det stor sjanse for å bli smittet ute i naturen? Eller er det liten sjanse? 

Samme når du spiser og drikker ute i naturen. Tok antibac på hendene først. Er det stor sjanse for å bli smittet? Var i en butikk først og hadde ikke mulighet til å vaske med såpe og vann før jeg spiste og drakk. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor fortsatte du å gå bak? Du kunne gått ut og gått parallelt med stien litt utenfor stien. 

Anonymkode: 8cf91...465

• Liker 1
Skrevet

For det første er det nok liten sjanse for at personen var smittet . For det andre skal du nok være ganske uheldig for å bli smittet når en går forbi deg ute i friluft. Men selvfølgelig sjansen er jo ikke lik null når personen hoster rett ved deg. 

• Liker 1
Skrevet

Holdt dere anbefalt avstand? isåfall lite sannsynlig å bli smittet. 

Anonymkode: cfeda...4fb

Gjest Warrior
Skrevet (endret)
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortsatte du å gå bak? Du kunne gått ut og gått parallelt med stien litt utenfor stien. 

Anonymkode: 8cf91...465

Ja jeg kunne det, men var ikke så fint å gå utenfor stien. 

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holdt dere anbefalt avstand? isåfall lite sannsynlig å bli smittet. 

Anonymkode: cfeda...4fb

Prøvde, derfor jeg lot personen gå forbi meg, for kom nærmere og nærmere bak fra. Det skulle vært enklere å holde avstand ute, men likevel går folk så nær de kan. 

Endret av Warrior
  • Opprett ny...