Sheik Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Jeg fikk innmari lyst på wok selv om jeg ikke er kjempeglad i det. Mange av wokene jeg har prøvd er søtlige i smak, og det er ikke jeg noe fan av. Noen som vet av noen gode oppskrifter på salte/krydrede/spicy woker?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Jeg bruker sriracha og soyasaus, det er ikke søtt. Anonymkode: f38af...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Østerssaus er ikke søtt Anonymkode: 39020...606 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Bare blande ting som ikke er søt. Her bruker jeg soya saus, fersk ginger, lime, sesamolje, hvitløk og ja sriracha for en liten "kick". Du kan alltid bruke litt hønning for å dempe ned litt av den syre og sterkheten, men da velger du hvor mye slik det ikke blir for søtt. Du kan alltid gjør sausen tykkere med en liten "slurry" lagt av potetmel og sherry. Anonymkode: 9dd25...d58
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 ingefær skulle det stå hehe. Anonymkode: 9dd25...d58
Sheik Skrevet 27. august 2020 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2020 Takk for tips ☺️ Jeg er helt amatør på matlaging, så om dere kjenner til noen woker med fullstendig oppskrift, ville jeg satt stor pris på det!
Viktualia Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 https://hot-thai-kitchen.com/holy-basil-stir-fry/ Her er en wok-rett jeg syns er kjempegod.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 Min wok: Stek opp hvitløk(gjerne to hele), la det steke litt. Ha i brokkoli, gulrøtter i strimler, blomkål og gjerne vegan kylling. Ha glassnudler i vann i noen minutter. Ta bort vannet. Bland olje med soyasaus, litt øystersaus og haicinsaus(vet ikke hvordan det skrives). Ha i nudlene og rør. Ha nudler/saus i stekepanna der grønnsakene er og bland. La det steke litt og vipps: god og ikke søt wok! Anonymkode: d7143...e48
Sheik Skrevet 27. august 2020 Forfatter #9 Skrevet 27. august 2020 2 timer siden, Viktualia skrev: https://hot-thai-kitchen.com/holy-basil-stir-fry/ Her er en wok-rett jeg syns er kjempegod. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min wok: Stek opp hvitløk(gjerne to hele), la det steke litt. Ha i brokkoli, gulrøtter i strimler, blomkål og gjerne vegan kylling. Ha glassnudler i vann i noen minutter. Ta bort vannet. Bland olje med soyasaus, litt øystersaus og haicinsaus(vet ikke hvordan det skrives). Ha i nudlene og rør. Ha nudler/saus i stekepanna der grønnsakene er og bland. La det steke litt og vipps: god og ikke søt wok! Anonymkode: d7143...e48 Tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 Masse gode oppskrifter på YouTube , enkle og gode. Har lært meg allslags nå 😍eks school of wok , og seonkyoung longest Anonymkode: 67fb6...3ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå