Gå til innhold

Har du opplevd å gi en gave som du trodde betød mye for noen hvor mottakeren ikke virket takknemlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte noe til en av mine beste venninner som jeg visste hun elsket (spesifikk ting og spesifikt merke). Hun fylte 30, jeg hadde fått igjen mye på skatten og ville gjøre litt ekstra stas på henne. Så jeg kjøpte full size versjonen med fin gaveeske og det hele, og jeg brukte mye tid på å skrive et fint kort hvor jeg skrev litt om hvor mye hun betydde for meg, limte på små bilder av oss to osv. Jeg hadde sett for meg at hun kom til å bli veldig rørt og glad for dette, men i stedet

Så hun på kortet i ett sekund før hun "hev" det på bordet, pakket opp og sa aaw takk. Det var liksom det hele. Merket jeg ble litt lei meg og har vel kanskje kommet frem til at jeg er kanskje ikke så nær venn av henne likevel. Følte meg rett og slett dum, og hun virket mer glad for de andre gavene hun fikk. 

Noen opplevd det samme? 

Anonymkode: 0bedd...f08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva hun tenkte, men det kan hende hun ble overveldet. Jeg blir lett ukomfortabel når jeg føler noen venter en spesiell reaksjon fra meg etc. Da blir jeg litt kald, rett og slett, fordi jeg blir for overveldet. Og jeg blir også ukomfortabel hvis noen gir meg noe dyrt som jeg føler de egentlig ikke burde. Det blir litt sånn at jeg tenker på hvordan jeg skal gjengjelde det. Dette er bare mine issues, og ikke dine, men jeg kunne nok lett blitt en som sa: "Takk!" selv om jeg egentlig ble veldig glad for noe. 

• Liker 11
Skrevet

Kanskje hun syntes det var i meste laget og ble forlegen?

Anonymkode: e52dd...8ee

• Liker 5
Skrevet

Uansett hvor glad jeg er for en gave, klarer jeg ikke å bli rørt til tårer, takke deg på knær eller hva som enn forventes. Jeg kan føle en ekstrem glede, men fortsatt ikke ha noe særlig reaksjon annet enn å si tusentakk. Noen er bare slik. 

Anonymkode: 7058b...cb4

• Liker 5
Skrevet

Skjønner hva du mener, jeg satte jord og himmel i bevegelser for å skaffe noe meget spesifikt til min venninne, måtte ha hjelp av folk i utlandet til å fikse det, gledet meg sånn til å gi henne det, og når hun åpnet det så bare "åå koselig, åssen fikk du til dette?" og ventet ikke på svar en gang før hun åpnet neste ting. Vi er ikke venner i dag av mange grunner, men det viste seg at hun egentlig er en utrolig egoistisk person som følte at hun har rett på sånn behandling fremfor å være takknemlig.

Anonymkode: 1407f...767

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner hva du mener, jeg satte jord og himmel i bevegelser for å skaffe noe meget spesifikt til min venninne, måtte ha hjelp av folk i utlandet til å fikse det, gledet meg sånn til å gi henne det, og når hun åpnet det så bare "åå koselig, åssen fikk du til dette?" og ventet ikke på svar en gang før hun åpnet neste ting. Vi er ikke venner i dag av mange grunner, men det viste seg at hun egentlig er en utrolig egoistisk person som følte at hun har rett på sånn behandling fremfor å være takknemlig.

Kan være at hun ikke vile sette de andre i forlegenhet? Vise at alle gavene betydde mye for henne? Hun måtte jo ivareta alle relasjonene og det kan være vanskelig dersom noen har gått all in på gavefronten.

Anonymkode: 477fd...e4c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd dette flere ganger med kjæresten min, han er storforlangende og utakknemlig når det kommer til gaver. Ofte har jeg brukt masse penger og satt himmel og jord i bevegelse for å gi han den ultimate gaven, og så er han ikke glad i det hele tatt når han får det. 

Har også opplevd det med min tenåringssønn, men det er vel mer vanlig hos utakknemlig tenåringer. 

Anonymkode: 15aa9...2a5

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kan være at hun ikke vile sette de andre i forlegenhet? Vise at alle gavene betydde mye for henne? Hun måtte jo ivareta alle relasjonene og det kan være vanskelig dersom noen har gått all in på gavefronten.

Det kan jeg forstå. Jeg forstår også de som synes det er kleint med gaver og det å uttrykke takknemlighet.  Jeg er faktisk litt sånn selv til en viss grad.

Men det går jo an å ta personen til sides, gi en klem og vise at det betød mye for henne, i løpet av kvelden. Eller dagene etterpå. I mitt tilfelle visste hun at dette er noe som virkelig koster og som er limited edition.

Anonymkode: 0bedd...f08

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, hun ble hysterisk glad over andre gaver og ting, min ble ikke kommentert mer enn det utover. Til sammenligning fikk jeg et Netflix gavekort henne til min bursdag. 

Skrevet

Ja. Jeg har faktisk droppet minst en venn over sånt. 

Anonymkode: 7dc05...66c

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida, hun ble hysterisk glad over andre gaver og ting, min ble ikke kommentert mer enn det utover. Til sammenligning fikk jeg et Netflix gavekort henne til min bursdag. 

Er jo superkleint å få altfor dyre og forseggjorte gaver fra venner når man ikke forventer det... 

Anonymkode: f04e7...910

• Liker 3
Skrevet

Ja, var en gang jeg ga en sykt kul og ganske dyr ting som ikke var lett å få tak i og som jeg egentlig ville ha selv, men så tenkte jeg at dette er jo bare helt perfekt til hun jeg skulle i bursdag til, den hadde hennes navn på seg omtrent følte jeg. Da jeg kom til festen så var hun riktignok allerede dritings og dypt nede i kokainposen så hun var jo mest opptatt av selve festingen, men jeg hadde håpet hun ble kjempeglad for gaven likevel da. Men hun tittet omtrent bare i posen og sa tusen takk og så havnet den på gulvet og ferdig med det. Hun ble egentlig mest glad for ballongene jeg hadde festet på 😂

Hun er en fin person hun altså, jeg tror bare at i akkurat dette tilfellet så la jeg mer verdi i gaven enn henne, så jeg forventet dermed også en større reaksjon. Når man føler det er noe som bare havner i roteskuffen og ikke blir spesielt brukt eller satt pris på, så føler jeg at jeg har feilet litt i gavegivningen. Og burde beholdt den selv og bare gitt en champis. 

Anonymkode: a5e47...426

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...