AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Del Skrevet 27. august 2020 Hei. Jeg spiser nå variert og sunt. Jeg har trøste spist mye det siste året og har gått opp i vekt litt mer enn hva jeg er komfortabel med. Ikke overvektig. Jeg skal slutte å spise så ekstremt MYE og usunt som jeg har gjort og begynne å trene litt. Men jeg blir så fort slapp og sulten mellom måltidene. Jeg har hørt at man ikke skal følge "spise hver tredje time" slavisk og heller spise når kroppen er sulten, men jeg føler jeg blir sulten nesten med en gang selv om jeg spiser meg mett. (men ikke så stappmett som jeg gjorde før. Nå prøver jeg å stoppe når jeg ikke føler meg sulten mere) Feks frokosten min består av havregrøt og et glass melk, og en feks en gulrot. Pluss vann. Tar tran piller. Havregrøt skal jo være mettende nok så jeg forstår ikke helt dette. Ellers spiser jeg ikke brød men grove knekkebrød med mye fiskepålegg. Mye grønnsaker til middagsmat osv. Har bær El rosiner, banan osv tilgjengelig hvis jeg skulle bli ordentlig fysen. Jeg kunne tenke meg å gå ned kanskje 5 kg frem mot jul men jeg er redd for at hvis jeg spiser mer enn jeg gjør nå så vil vekta stå stille. Men kan det rett og slett være at kroppen min er i litt sjokk nå som jeg har gått fra å spise ekstremt usunt og mye til å spise mindre posjoner og mer sunnt nå? Tips til å ikke bli småsulten og slapp mellom måltid? Hilsen. Anonymkode: a38fd...a94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Del Skrevet 27. august 2020 Når du skriver at du blir sulten og slapp mellom måltidene, mener du da den klassiske sult- følelsen, eller kan det hende du kaldsvetter litt blir litt skjelven, og føler deg dårlig? Hvis det er det sistnevnte, så kan det hende du får for lavt blodsukker. Jeg opplever dette iblant hvis det går for lang tid mellom måltidene. Spesielt etter perioder jeg har vært mer usunn. Kroppen trenger kanskje tid til omstilling? Dette med lavt blodsukker har ingenting med diabetes å gjøre, for de med diabetes som opplever dette, får for lavt blodsukker pga at de har tatt for mye insulin. Nei, det er bare sånn at noen opplever dette, selv om de er helt friske. Det hadde jo vært interessant om du fikk lånt deg et blodsukkerapparat for å se om det er dette som er årsaken? Det er ikke noe farlig, man trenger bare spise en banan eller noe, så løser det seg. Men det kan også hende at det ikke har noe med blodsukkeret å gjøre, men at du bare blir fort sulten igjen. Høy forbrenning? Eller kanskje kroppen bare er vant til å få mer mat, og derfor blir den fortere sulten? Havregrøt er det mye energi i, og med melk i tillegg, ja da skal man jo klare seg energimessig ganske lenge? Anonymkode: facfe...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #3 Del Skrevet 27. august 2020 Hvor mange kalorier spiser du per dag? Hvis du ikke registererer det, hvordan er det med evt vektendring? Hva er din BMI? Er du mann eller kvinne? Spiser du havregrøt++ til frokost hver dag? Anonymkode: 19dd7...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Del Skrevet 27. august 2020 Jeg har hatt det slik som deg, med mat og mengde mat. havregrøt blir jeg mett av, men sulten fort igjen. Har derfor sluttet å spise havregrøt, men tar heller ett egg eller to, litt ost og spekemat + noe grønt til. Eller egg og en liten smoothie. Div egg (eggerøre, omelett, osv) med salat til. Da holder jeg 3-4 timer til neste måltid. Passer på å spise liten mengde men av mat som holder meg mett lenge. Slik kan jeg spise tre måltid om dagen og det er nok. Anonymkode: 5e435...140 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Del Skrevet 27. august 2020 Du må nesten bare prøve å legge inn noen sunne mellommåltider når det blir for ille En neve mandler, en banan, noe sånt. Ikke alle blir mette lenge av havregrøt. Prøv egg. Og du må finne en rytme som finner deg, ikke nødvendigvis en som andre sier er best. For noen er det mat hver tredje time, for andre når man er sulten, for andre varierer det dag til dag. Anonymkode: 12a77...dc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #6 Del Skrevet 27. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor mange kalorier spiser du per dag? Hvis du ikke registererer det, hvordan er det med evt vektendring? Hva er din BMI? Er du mann eller kvinne? Spiser du havregrøt++ til frokost hver dag? Anonymkode: 19dd7...7c7 Jeg har ikke noe lyst til å telle kalorier og det styret der. Bare lyst til å gå ned noen kg over lang tid ved hjelp av å spise sunnere og mindre enn det jeg har gjort. Skal også begynne å trene litt. Bsre lurte på hva jeg kan gjøre for å ikke bli sulten for fort mellom måltidene mine: ) Anonymkode: a38fd...a94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Del Skrevet 27. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe lyst til å telle kalorier og det styret der. Bare lyst til å gå ned noen kg over lang tid ved hjelp av å spise sunnere og mindre enn det jeg har gjort. Skal også begynne å trene litt. Bsre lurte på hva jeg kan gjøre for å ikke bli sulten for fort mellom måltidene mine: ) Anonymkode: a38fd...a94 Du må la være å spise for lite og/eller ensformig. Anonymkode: 19dd7...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Del Skrevet 27. august 2020 Prøv å spise litt mer fett til hvert måltid, det gjør underverker på metthetsfølelsen. Anonymkode: 413e3...d6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillapb Skrevet 28. august 2020 #9 Del Skrevet 28. august 2020 Kutt opp, og ha masse grønnsaker du liker tilgjengelig hele tiden, samt at du pøser på med det til alle måltid også. Hjalp meg veldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå