Katrine93 Skrevet 27. august 2020 #1 Del Skrevet 27. august 2020 (endret) Heisann. Min kjæreste er invitert i dåp i helgen. Jeg har fått ansvaret for dåpskortet. Det var naturligvis ikke tekst i det som ble kjøpt inn, så jeeg lurer derfor på hva jeg skal skrive i det. Har lyst til å ha et dikt eller lignende i den ene siden inne i kortet. Jeg er stor fan av Trygve Skaug, og lurer derfor på om det er "greit" å skrive dette diktet?: "Jada hvis du ser deg lenge over skulderen ser du hvor du kommer fra men du kommer også til å gå på masse lyktestolper og dritt så se fremover du følg med nå det er du som går nå ikke alle de som gikk før deg" OPPDATERING: Har gått bort fra det over. Var litt usikker med tanke på at det er skrevet for ungdom... og takket være et innspill i tråden har jeg nå tenkt å skrive dette: "Må livet vokse rundt deg må reisen din bli lang må du få kjenne stillhet må du få kjenne sang må lyset alltid synes så du ser hvor du skal må beina finne støtte og må sjela tåle fall må dagene bli milde og natta uten savn må godhet og rettferdighet få blomstre i ditt navn" Er dette passende? Skal naturligvis også skrive gratulerer osv. Mvh Dåpskortansvarlig uten erfaring Endret 27. august 2020 av Katrine93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Del Skrevet 27. august 2020 Syns det er innafor så lenge du enten får inn riktig tegnsetting eller linjeskift. Og at du krediterer forfatteren. Anonymkode: 0a873...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrine93 Skrevet 27. august 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 27. august 2020 Har tenkt å føre det slik Trygve Skaug selv gjør i boken sin. Og vil naturligvis sitere han på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Del Skrevet 27. august 2020 Hadde reagert litt på den i dåpskort. Mer passende for konfirmasjon. Anonymkode: 268e2...cd0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 27. august 2020 #5 Del Skrevet 27. august 2020 Jeg syns ærlig talt det var et meget spesielt dikt å skrive til dåpsbarnet. Kanskje mer passende til en konfirmant. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #6 Del Skrevet 27. august 2020 Passende til konfirmasjon, absurd i dåp. Anonymkode: 1acb9...285 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. august 2020 #7 Del Skrevet 27. august 2020 Enig med de over, kul tekst, men ikke til et dåpsbarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Del Skrevet 27. august 2020 Hvis barnet er jente syns jeg «Til Ellen Anna» av Laila Stien er nydelig. Anonymkode: 0a873...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #9 Del Skrevet 27. august 2020 Enig med de over, passer bedre til en konfirmant enn dåpsbarn. Anonymkode: f1370...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrine93 Skrevet 27. august 2020 Forfatter #10 Del Skrevet 27. august 2020 Barnet er en gutt. Ønsker gjerne forslag på dikt som kan fungere fint. Ønsker ikke å nevne Gud, eller himmel eller lignende, da vi ikke er religiøse og ikke ønsker å fremstille oss selv som det heller ovenfor en familie med kristen tro. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #11 Del Skrevet 27. august 2020 Likte det godt, men enig i de som skriver at det kanskje passer bedre i en konfirmasjon. Men det er også litt avhengig av hvor godt du kjenner mottaker. Om jeg hadde fått det kortet i mine barns dåp så hadde jeg likt det. Anonymkode: ca54a...e20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 27. august 2020 #12 Del Skrevet 27. august 2020 Sett her? https://www.sangerogtaler.no/dapsdikt.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #13 Del Skrevet 27. august 2020 Hva med dette (eller ett av versene) Ikke så snedig og kort, men fint likevel: https://www.grammofon.no/utgivelser/teksten/Velsignelsen/329/2590 Anonymkode: ca54a...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrine93 Skrevet 27. august 2020 Forfatter #14 Del Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med dette (eller ett av versene) Ikke så snedig og kort, men fint likevel: https://www.grammofon.no/utgivelser/teksten/Velsignelsen/329/2590 Anonymkode: ca54a...e20 Hvorfor tenkte jeg ikke på denne🤦♀️ Denne er jo vakker. Hva tenker dere om: "Må livet vokse rundt deg må reisen din bli lang må du få kjenne stillhet må du få kjenne sang må lyset alltid synes så du ser hvor du skal må beina finne støtte og må sjela tåle fall må dagene bli milde og natta uten savn må godhet og rettferdighet få blomstre i ditt navn" 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #15 Del Skrevet 27. august 2020 5 minutter siden, Katrine93 skrev: Hvorfor tenkte jeg ikke på denne🤦♀️ Denne er jo vakker. Hva tenker dere om: "Må livet vokse rundt deg må reisen din bli lang må du få kjenne stillhet må du få kjenne sang må lyset alltid synes så du ser hvor du skal må beina finne støtte og må sjela tåle fall må dagene bli milde og natta uten savn må godhet og rettferdighet få blomstre i ditt navn" Den er bedre en den første å passer mer til et dåpsbarn Anonymkode: ae86c...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 27. august 2020 #16 Del Skrevet 27. august 2020 17 minutter siden, Katrine93 skrev: Barnet er en gutt. Ønsker gjerne forslag på dikt som kan fungere fint. Ønsker ikke å nevne Gud, eller himmel eller lignende, da vi ikke er religiøse og ikke ønsker å fremstille oss selv som det heller ovenfor en familie med kristen tro. Fant dette via google. Kanskje noe du kan bruke her. https://www.sangerogtaler.no/dapsdikt.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #17 Del Skrevet 27. august 2020 Jeg har aldri sett et dåpskort jeg fikk til min dåp, så er ikke sikkert barnet får sett sine heller Ville heller holdt det enkelt, med "gratulerer med dåpen" eller noe sånt. Anonymkode: 2414d...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #18 Del Skrevet 27. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri sett et dåpskort jeg fikk til min dåp, så er ikke sikkert barnet får sett sine heller Ville heller holdt det enkelt, med "gratulerer med dåpen" eller noe sånt. Anonymkode: 2414d...485 Ikke jeg heller, men har tatt vare på alt fra dåpen til barnet. Anonymkode: e0af4...589 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå