Gå til innhold

Har du noen gang vært bekymret for naboen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjedde og hvordan utartet det seg? 

Min historie. Vi har hatt en situasjon i sommer hvor naboen som vi ikke kjenner spesielt godt endret oppførsel. Jeg kjente at det satt langt i å skulle ta kontakt. Både fordi vi ikke kjenner vedkommende så godt og fordi jeg er litt skeptisk og småredd denne personen. 

Men vi tok affære og fikk etterhvert  kontakt med familien, og fått mye takk for det da det viste seg at naboen hadde fått begynnende demens. 

Deres historier? 

Anonymkode: cc41b...873

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en gammel, gammel nabo før i tiden. Naboen satt å skrek flere ganger for dagen, høyt, hjerteskjærende og vondt. 

Fikk til slutt tak i hjemmesykepleien som hadde ansvar i området vi bodde, og ga min historie til dem. 

Enden på visen var at vedkommende var helt alene, så vedkommende skrek av ensomhet. Vedkommende trodde ikke andre hørte det, så vedkommende ble trist og flau over at noen hadde hørt. 

Jeg begynte å ta med kaffe til min gamle nabo, ringe på titt og ofte bare for å vise at vedkommende hadde noen og jeg kunne gjerne være dens noen. 

Anonymkode: 526c3...47a

• Liker 15
Gjest LaptopPute
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde en gammel, gammel nabo før i tiden. Naboen satt å skrek flere ganger for dagen, høyt, hjerteskjærende og vondt. 

Fikk til slutt tak i hjemmesykepleien som hadde ansvar i området vi bodde, og ga min historie til dem. 

Enden på visen var at vedkommende var helt alene, så vedkommende skrek av ensomhet. Vedkommende trodde ikke andre hørte det, så vedkommende ble trist og flau over at noen hadde hørt. 

Jeg begynte å ta med kaffe til min gamle nabo, ringe på titt og ofte bare for å vise at vedkommende hadde noen og jeg kunne gjerne være dens noen. 

Åh takk for at du finnes

Gjest Trynefaktor
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

❤️

Skrevet

Det hopet seg opp med post hos naboen i en periode. Vi var redde det hadde hendt noe, da posten ikke ble hentet eller han åpnet døren. Kontaktet boretslagets styre og meldte ifra. De kontaktet politiet, og vi fikk beskjed om at han levde og ikke var i leiligheten sin. Flere år senere er leiligheten fremdeles tom.

Anonymkode: c4736...de6

• 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2020 den 13.20):

En meget fin handling av deg! Skulle vært mer av dette i dagens Norge. 

Anonymkode: c7b84...3ac

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde noen naboer som kranglet voldsomt, så ille at vi noen ganger vurderte å ringe politiet. Vi lot være fordi det ikke virket som om noen av de var fysiske mot den andre. I tillegg virket deg som om hun, som var mye mindre enn samboeren, var den med mest sinne.

En dag kastet hun ham ut, dvs han var låst ute og hun kastet tingene hans ut fra 3. etasje. Det var vist noen andre damer involvert.

En annen gang ble vi vekket sent på kvelden av at brannvesenet brøt ned en dør for å slippe ambulansepersonell inn i en leilighet. Beboeren ble så fraktet vekk, og var borte noen dager. Vi ble så klart bekymret, men han fortalte senere at det bare hadde vært "falsk alarm". Jeg vet ikke hva det innebærer, men vedkommende virket frisk og fornøyd senere.

Forøvrig ble vi imponert av styrken på dørene, brannvesenet brukte nesten en time med rambukk for å bryte seg inn. Kjæresten min foreslo at de kunne stjele/låne stigen til et nabohus og bryte seg inn via balkongen, men det var vist ikke så travelt.

Anonymkode: 11343...85f

Skrevet

Bor i blokk og en eldre nabo som alltid har hatt ting på stell lot bilen stå parkert for lenge og fikk bot. Jeg ringte på men han åpnet ikke. Pratet med nærmeste nabo og politiet ble ringt. Han ble funnet død i leiligheten.

Anonymkode: 90c20...2ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...