Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort, jeg gikk på bachelorstudie i økonomi og skulle egentlig vært ferdig i 2015.. skrev bacheloroppgave og alt, men fikk av diverse årsaker en skikkelig knekk og fullførte ikke alle eksamenene..

Jeg har fått fast jobb og alt og har i grunn ikke noe behov for den bachelorgraden, men igjen så føler man jo litt på å ha «kastet» bort de årene.. 

Hva ville dere gjort? Er det mulig å gjøre den ferdig så mange år etter? Kan man feks ta ett og ett emne? Det må jo evt kunne kombineres med 8-16 jobb og ikke gjøre så jeg blir ruinert økonomisk..

Anonymkode: 954da...fb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel bare å søke studiet, også søke innpass av det du har. Så kan du avtale med en veileder på skolen hvordan du skal gjøre det.

Anonymkode: f9d16...95c

• Liker 1
Skrevet

Du bør fullføre, ja. Snakk med høyskolen/universitetet om det praktiske. Som AB over her skriver, er det en mulighet å søke og komme inn på det aktuelle studiet og deretter søke innpass for alt du har. Da står du igjen med noen få emner som må tas. Du kan på visse betingelser søke om å få tatt dem over flere år uten å miste studieretten. 

Selv om du har jobb i dag står du mye sterkere i vanskeligere tider om du formaliserer kunnskapen din. En fullført grad er MYE mer verdt enn enn ufullstendig grad hvis du står i en situasjon hvor du skal søke annen jobb. 

• Liker 2
Skrevet

Hei TS,

Jeg støtter Ullvott over. Snakk med noen på et universitet om hvilke fag du får godkjent og hvor mange du mangler. Så får du en oversikt over hvor mye du mangler. Når du har den oversikten er det sikkert lettere for deg å avgjøre om du skal fullføre eller la det ligge til senere.

Masse lykke til på veien videre.

Anonymkode: 6fc5c...6c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...