AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 I gamle dager kledde folk seg pent, i dag kler de seg som lassiser. Anonymkode: c5fec...9a9 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 OM det var mer stil før! Se hvordan kjolene har flatterende snitt og får fram det best. De siste buksene dras langt opp i rævsprekken, lager mage selv om du egentlig ikke her det og gir deg ekstra feite lår. Jeg synes hullete bukser er vakkert sammenlignet med akkurat det. Anonymkode: bd809...717 9
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: OM det var mer stil før! Se hvordan kjolene har flatterende snitt og får fram det best. De siste buksene dras langt opp i rævsprekken, lager mage selv om du egentlig ikke her det og gir deg ekstra feite lår. Jeg synes hullete bukser er vakkert sammenlignet med akkurat det. Anonymkode: bd809...717 Ja, alt er faktisk bedre enn olabuksene som er in nå! Høye liv, stopper nesten under ribbeina, magen tyter ut foran og rompa blir lang som et vondt år. Ikke lekkert i det hele tatt! Mye mote jeg har brukt tid på å like, men akkurat disse olabuksene som alle har nå, de er grusomme og svært lite flatterende. Uansett kroppsfasong.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: Ja, alt er faktisk bedre enn olabuksene som er in nå! Høye liv, stopper nesten under ribbeina, magen tyter ut foran og rompa blir lang som et vondt år. Ikke lekkert i det hele tatt! Mye mote jeg har brukt tid på å like, men akkurat disse olabuksene som alle har nå, de er grusomme og svært lite flatterende. Uansett kroppsfasong. De buksene klarer det kunststykket å få kropper som ser dritbra ut til å forvandles til det verre. Jeg klager egentlig ikke på de som går med det. Jeg legger ansvaret på de som bestemmer hva som er moten akkurat nå. Anonymkode: bd809...717
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 De damene på bildet fra 1950 er jo veldig slanke, har veldig smale midjer. De ville jo sett bra ut i hva som helst. De kjolene passer ikke til alle kroppstyper. Synes mange kler seg veldig fint i dag. Hullete jeans synes jeg ikke er pent, men det er jo ikke spesielt trendy heller? Ser nesten ingen med det. Høyt liv synes jeg er pent, det er absolutt det peneste på meg, lavt liv ser absolutt ikke bra ut på noen, unntatt de som er veldig slanke. Anonymkode: 305c1...e2e 24
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De buksene klarer det kunststykket å få kropper som ser dritbra ut til å forvandles til det verre. Jepp, virkelig! Har prøvd et par sånne bukser selv, men for meg funker det kun om jeg har laaaange gensere utenpå. Og da kan jeg like gjerne kjøpe andre bukser som jeg liker 100 %, ikke 50 %.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 Du har jo tatt det beste fra 50 tallet og noe av det verste fra i dag. Anonymkode: 93222...d01 24
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Jepp, virkelig! Har prøvd et par sånne bukser selv, men for meg funker det kun om jeg har laaaange gensere utenpå. Og da kan jeg like gjerne kjøpe andre bukser som jeg liker 100 %, ikke 50 %. Og lange gensere er jo heller ikke å oppdrive? De er fortsatt korte og vide. Voila, du har et antrekk som gjør deg bomsete og 10 kg feitere i en fei! Anonymkode: bd809...717 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #9 Skrevet 27. august 2020 Nå er jo 50 tals bildet et reklame bilde og 20 talse bilde et bilde av tilfeldig tenåringer. Ikke repsentivt. Har nok bilder av min besteforeldre/oldeforeldre til sjå ditte ikke hva normalen. Anonymkode: 3ad4c...a0d 10
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 Casual 50tallets unge voksen. Anonymkode: 93222...d01 23
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #11 Skrevet 27. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: OM det var mer stil før! Se hvordan kjolene har flatterende snitt og får fram det best. De siste buksene dras langt opp i rævsprekken, lager mage selv om du egentlig ikke her det og gir deg ekstra feite lår. Jeg synes hullete bukser er vakkert sammenlignet med akkurat det. Anonymkode: bd809...717 Men så var det jo heller ikke slike kjoler folk flest gikk med på 50-tallet. Det var ermforkler med grelle oransje blomster på, tykke brune ullstrømper stoppa både her og der og gummistøvler. Det det er bilde av i hovedinnlegget her var "fisefine byfrøkner". Alle hadde sett en, men det var lenge siden og ble snakket om lenge. De fleste i byene gikk nemlig heller ikke sånn kledd. Anonymkode: f8c9a...e2f 13
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #12 Skrevet 27. august 2020 Du kan ikke sammenligne voksne damer i en reklame mot et viklårlig bilde av ungdommer... Anonymkode: 5f992...74e 13
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. august 2020 #13 Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og lange gensere er jo heller ikke å oppdrive? De er fortsatt korte og vide. Voila, du har et antrekk som gjør deg bomsete og 10 kg feitere i en fei! Anonymkode: bd809...717 Jeg har noen gamle gensere i skapet som er fine fortsatt, brukte de også da det var så innmari fint med tights Lårene blir ikke akkurat lekre i sånne bukser heller, mote er merkelig noen ganger. Uansett hvor jævlig det ser ut på kroppen, så skal alle ha det på seg.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #14 Skrevet 27. august 2020 Det er vell ikke så mange ungdommer som går med kjole på for eksempel skolen da Anonymkode: 9b4f3...eab
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. august 2020 #15 Skrevet 27. august 2020 Ingen av disse buksene er særlig lekre, spør dere meg.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #16 Skrevet 27. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: De damene på bildet fra 1950 er jo veldig slanke, har veldig smale midjer. De ville jo sett bra ut i hva som helst. De kjolene passer ikke til alle kroppstyper. Synes mange kler seg veldig fint i dag. Hullete jeans synes jeg ikke er pent, men det er jo ikke spesielt trendy heller? Ser nesten ingen med det. Høyt liv synes jeg er pent, det er absolutt det peneste på meg, lavt liv ser absolutt ikke bra ut på noen, unntatt de som er veldig slanke. Anonymkode: 305c1...e2e Kvinner var generelt mye slankere på 50 tallet. Ikke mange kvinner som hadde "kommet unna" med en slik kjole i dag. Jeg kan det med 21 i BMI på en god "magedag". Men da må jeg spise lite i 4-5 dager for at magen skal bli flatere. Har lignende kjoler i skapet. Anonymkode: a8313...9fe 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #17 Skrevet 27. august 2020 Bildet du valgte fra 1950-tallet er av modeller som presenterer "The new look", som absolutt ikke var det eneste i motebildet på 1950-tallet. Bildet til høyre ser ut som noen vilkårlige ungomdsskoleelever som sitter (sjeldent flatterende vinkel) i hullete jeans (lenge siden jeg har sett hullete jeans nå). En annen ting man må ta i betraktning er at kjolene og skoene på det venstre bildet ikke er forenelig med norsk klima 70% av året, og i alle fall ikke forenelig med hverdagen til folk flest. Jeg er i alle fall ikke interessert i å bruke opptil en time (om ikke mer) hver morgen på å krølle hår, legge masse sminke, ta på x antall smykker, shaping garments (girdle-korsett) og gjennomsiktige strømpebukser, kjole og deretter noen hæler som absolutt ikke er like behagelige som joggesko, for å deretter sykle til jobb eller sitte 8 timer i lesesalen. Jeg er absolutt for å gjøre en liten innsats, men det er en tid og et sted for alt Anonymkode: 2c50b...cef 13
draug 75 Skrevet 27. august 2020 #18 Skrevet 27. august 2020 Det er et glansbilde det der fra 50 tallet. Men noe som skal sies: klær var dyre før i tida, det fantes bare to kvaliteter: skreddersøm og kvalitetskonfeksjon, Cubus, H&M og slikt fantes ikke. Og dertil hadde folk mindre å handle klær for. Så løsninga ble å handle klær sjeldnere og bruke de lengre. Da måtte man være mer nøye på valgene man tok og tok kanskje derfor andre valg enn når man rasker med seg noe som er på mote denne uka. 6
Skogkatten Skrevet 27. august 2020 #19 Skrevet 27. august 2020 For oss som har en god gammeldags timeglassfasong er kjolene fra 1950 mye mer flatterende enn stort sett hva som helst i dagens motebilde. Når man har pupper og rumpe, men veldig smal midje, blir man fort seende mye større ut enn man er i klær som ikke markerer midjen. Jeg får frem mine beste trekk i sånne kjoler, men ser ut som Svampe-Bob i dagens mote. Mye av dagens mote er det ingen som ser bra ut i, med mulig unntak av modellene som viser klærne. Sånne kjoler som på 1950-bildet var riktignok ikke hverdagsklær, men det er ikke sant at det var så voldsomt uvanlig å kle seg sånn heller. Min bestemor var gardkjerring og det gikk i grove bukser og slagstøvler til hverdags, men hun hadde både sydd og kjøpt snertne og feminine kjoler og drakter som var til fint. Søstrene, inkludert min mamma, vokste også opp med slike kjoler til finbruk. Det var ikke den enste moten på 50-tallet, men den var der og den var brukt også på bygda i Norge. Jeg ønsker meg i alle fall en runde med feminin mote igjen, det begynner vel å bli en stund siden sist nå. Ikke at jeg følger så voldsomt nøye med, jeg kjøper uansett kjoler som de på bildet i startinnlegget. 13
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #20 Skrevet 27. august 2020 Skulle ønske dei kunne lage innsvinget klær igjen 😭 er umulig å finne i dag. Anonymkode: a6329...010 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå