AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Jeg mener nei. Symptomfri så skal en være kvitt symptomene uansett om testen er negativ. har to arbeidsplasser. Ene mener samme som meg, mens andre tolker det som om jeg kan komme tilbake så lenge test er negativ. Anonymkode: 63075...b06
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 "Dersom du får symptomer på luftveisinfeksjon, må du holde deg hjemme til du er symptomfri. Har du symptomer på covid-19, bør du testes og holde deg hjemme til negativt prøvesvar foreligger OG du er symptomfri." "OG"-et med store bokstaver burde ikke kunne misforståes. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-karantene-og-isolering/?term=&h=1 Anonymkode: dc616...aad 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Man skal være hjemme selv om testen er negativ om man fortsatt har symptomer. Smitter man andre med vanlig forkjølelse, bidrar man jo til at de må holde seg hjemme, teste seg etc. Dette har myndighetene sagt klart og tydelig. Så det kan du fint gi klar beskjed om på jobb, du skal ikke gå på jobb med forkjølelse nå! Anonymkode: 59be1...4c2
tussi84 Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Er vel ikke det, men jeg har jo begynt å lure på hva gjør man med hoste etter en forkjølelse. Mange kan hoste i 2-3 uker etter en forkjølese er ferdig uten at de er syke, og det er normalt. Skal man være borte fra arbeidsplassen i 3-4 uker da pga man bare hoster litt etter en forkjølelse. Enn kan jo fint få forkjøelser 2-4 ganger i året som voksen person. Det kan jo bli alt fra 6-15 ukers fravær i året det pga hosting..
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Symtomfri betyr fravær av symptomer. Er vel ikke så mye å lure på? All hoste, nesetetthet, snørr skal være borte. Anonymkode: b987e...048
Anbefalte innlegg