AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Hei, jeg har en to mnd gammel gutt som allerede fyller ut ganske mye av bagen man skal bruke de seks første månedene. Hva gjør man om han vokser ut av den, jeg kan jo nesten ikke starte med sittedelen noe tidligere? Har ikke skjedd enda altså, kanskje de stopper litt å vokse i lengden snart og da ordner det seg nok i så fall. Andre med samme issues? Anonymkode: 73d0f...e43
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har en to mnd gammel gutt som allerede fyller ut ganske mye av bagen man skal bruke de seks første månedene. Hva gjør man om han vokser ut av den, jeg kan jo nesten ikke starte med sittedelen noe tidligere? Har ikke skjedd enda altså, kanskje de stopper litt å vokse i lengden snart og da ordner det seg nok i så fall. Andre med samme issues? Anonymkode: 73d0f...e43 De vokser mye i lengde de første mnd så stagnerer det litt. Men samtidig så er det noen som raskt blir lange. Noen vogner har også veldig kort bagdel syns jeg. Simo og emmaljunga har hatt greit lange etter min erfaring. Og det hadde gått fint om du måtte bruke selve sittedelen dersom den kan legges helt flatt. Anonymkode: daa92...57a 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Byttet til ergonomisk liggedel ved 3.5 mnd. Gikk helt fint hadde i easygrow minimizer og hadde full liggestilling. Anonymkode: 6a94e...e86
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Babyen kan jo bruke sittedelen om den har full liggestilling 😊 Trenger jo ikke ha han i sittende posisjon selvom det heter «sittedel» 😅 Anonymkode: 23597...058 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Byttet også til sittedelen ved 4mnd, og har den kun i full liggestilling. Baby trives enda bedre i vogn nå og har god plass til både bein og hode Anonymkode: 8a52b...c40 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 Man kjøper ny vogn. Dette er ærlig ting man tenker på før man kjøper vogn. Anonymkode: 92cbe...639
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kjøper ny vogn. Dette er ærlig ting man tenker på før man kjøper vogn. Anonymkode: 92cbe...639 Man kjøper ikke ny vogn når man fint kan bruke sportsdelen noen barn er lengre enn andre. Anonymkode: 6a94e...e86 14
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kjøper ny vogn. Dette er ærlig ting man tenker på før man kjøper vogn. Anonymkode: 92cbe...639 Nei vet du hva. 😂 Det er jo ikke som om lengde på baby kan planlegges heller. Man står selvsagt fritt til å kjøpe vogn dersom man ønsker en større liggedel, men går helt an å bytte til sittedel så lenge baby ligger flatt og godt i den. 😊 Vi hadde kolikkbaby som ikke tålte å ligge helt flatt på grunn av magesmerter. Byttet til ergonomisk sittedel med innlegg ved 3 måneder og det gikk helt fint ☺️ Baby lå flatt, men med beina vippet opp. Fikk det anbefalt hos barnelege. Anonymkode: f5f00...02a 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #9 Skrevet 27. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kjøper ny vogn. Dette er ærlig ting man tenker på før man kjøper vogn. Anonymkode: 92cbe...639 Man kjøper jo vogn i god tro om at den kan brukes som anbefalt, med mindre begge foreldre er 2meter og forventer en lang unge. Anonymkode: cb7f1...a46 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man kjøper jo vogn i god tro om at den kan brukes som anbefalt, med mindre begge foreldre er 2meter og forventer en lang unge. Anonymkode: cb7f1...a46 Trodde det var vanlig å lese seg opp, det gjorde ihvertfall jeg. Tok f. eks med i beregningen at baby kom til å være på "sitt lengste" midt på vinter, og da måtte det i tillegg være god plass til vognpose. Kjøpte derfor Britax Go Big. Ser mange går på en smell med Britax Smile, altfor kort. Anonymkode: 92cbe...639
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #11 Skrevet 27. august 2020 Vi kjøpte en stor vogn, emmaljunga Mondial, men den ble fort for liten, så vi brukte sportsdelene flatt og vendt mot oss Anonymkode: 1d8a8...2d5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #12 Skrevet 27. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde det var vanlig å lese seg opp, det gjorde ihvertfall jeg. Tok f. eks med i beregningen at baby kom til å være på "sitt lengste" midt på vinter, og da måtte det i tillegg være god plass til vognpose. Kjøpte derfor Britax Go Big. Ser mange går på en smell med Britax Smile, altfor kort. Anonymkode: 92cbe...639 Vi også kjøpte den men måtte likevel bytte før 6 mnd. Anonymkode: 6a94e...e86 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #13 Skrevet 27. august 2020 Hvilke vogner er det som har så små liggedeler egentlig? Jeg har en gutt fra før, og han lå rett over den øverste streken på lengdekurven, og brukte baggen sin til han var nesten 8 måneder(men da var det bare 2-3 cm klaring). Nå er jeg gravid igjen og skal kjøpe ny vogn siden førstemann bruker sin vogn i barnehagen. Det er en bugaboo Buffalo, så ser etter noe billigere. Siden førstemann var lengre enn 90% av unger, så må jeg nesten gå ut ifra at neste kan bli lang og. Hvis dere har unger som vokser ut av baggene ved 3 måneders alder, så lurer jeg veldig på hvilke vogner det er? Anonymkode: 10e8a...56d 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #14 Skrevet 27. august 2020 Styr unna emmaljunga NXT90 iallfall. Anonymkode: 12b84...c0e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #15 Skrevet 27. august 2020 Man skal ikke bytte til sittedelen før baby kan sette seg opp selv... ha da det går sikkert fint. Babyen trives sikkert men det blir feil belastning når den ikke er klar for det og baby kan få problemer senere som barn og voksen Anonymkode: 3b052...036
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #16 Skrevet 27. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man skal ikke bytte til sittedelen før baby kan sette seg opp selv... ha da det går sikkert fint. Babyen trives sikkert men det blir feil belastning når den ikke er klar for det og baby kan få problemer senere som barn og voksen Anonymkode: 3b052...036 Man kan bruke sittedelen mye tidligere enn det så lenge sittedelen ligger flatt. Anonymkode: 6a94e...e86 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #17 Skrevet 27. august 2020 Mi jente vokste ut av liggedelen nokså kjapt, men hun eeeeeelsket å ligge krøllet sammen oppi der, så brukte den mye lengre enn hun egentlig hadde plass. Hatet vogn før det ble supertrangt i liggedelen. Prøvde å bytte over til sittedelen som kunne legges flatt, men det var ikke aktuelt for henne 😅 Anonymkode: ac510...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #18 Skrevet 27. august 2020 Sittedelen er jo som ikke forskjellige fra liggedelen lengre. Både de som ligger flatt, og de ergonomiske, kan brukes fra tidlig av. Dette må komme fra «gamle» dager da sittevogner kunne bare legges litt ned? Anonymkode: e0be3...a85 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #19 Skrevet 27. august 2020 Vi byttet når babyen var 3,5 mnd for å få plass til dunposen. Anonymkode: 7af76...e6b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #20 Skrevet 27. august 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man skal ikke bytte til sittedelen før baby kan sette seg opp selv... ha da det går sikkert fint. Babyen trives sikkert men det blir feil belastning når den ikke er klar for det og baby kan få problemer senere som barn og voksen Anonymkode: 3b052...036 Tull. Vi var hos manuellterapeut som har spesialisert seg på spedbarn. Vår slet med refluks og vi spurte om dette med å bytte over til ergonomisk sportsdel da gutten var 3,5 mnd. Det var visst helt innenfor. At de tar skade av det (og sitte lenge i bilstol osv) er utdatert og stemmer ikke. Så jeg valgte å høre på han. Anonymkode: 95498...70d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå