AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Veldig ofte, ja nærmest daglig, så dras min arbeidsdag utover arbeidstiden. Gunnen er at flere har behov for å prate ut om dagen sin. Ofte sitter vi 10 minutter over, noen ganger mindre. Siden dette nå har litt en daglig affære, lurer jeg på hvordan jeg skal forholde meg til det. Jada, det er ikke så mye tid, men hvis du legger sammen alle disse 10 - 5 minuttene over tid så blir det faktisk ganske mye og det går utover motiavasjonen min, spesielt siden jeg aldri har opplevd å slutte før arbeidstiden er over. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: bae50...e3a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Pakke sammen tidligere slik at du står klar med jakka på når klokka er slagen. Og ha en ekstra unnskyldning klar (hente i barnehagen er alltid gyldig) om noen kommer. Evt si "dette må vi nesten ta i morgen" med et smil når du går ut døra. Anonymkode: 6b752...9d3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Kan du ikke gå - med god samvittighet - 5-10 minutter før noen dager for å veie opp da? Hvis det ikke er mulig, ville jeg sagt «nå er min arbeidsdag slutt og jeg må gå, vi får fortsette dette i morgen». Anonymkode: bd77b...228 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Hvem er disse som har behov for å prate ut om dagen sin? Kollegaer eller pasienter/brukere? Anonymkode: feea6...7dc
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig ofte, ja nærmest daglig, så dras min arbeidsdag utover arbeidstiden. Gunnen er at flere har behov for å prate ut om dagen sin. Ofte sitter vi 10 minutter over, noen ganger mindre. Siden dette nå har litt en daglig affære, lurer jeg på hvordan jeg skal forholde meg til det. Jada, det er ikke så mye tid, men hvis du legger sammen alle disse 10 - 5 minuttene over tid så blir det faktisk ganske mye og det går utover motiavasjonen min, spesielt siden jeg aldri har opplevd å slutte før arbeidstiden er over. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: bae50...e3a Hva er det største problemet for deg med disse minuttene? Jeg forstår deg godt, men tenkte om det var noe som kunne løses i fellesskap. Om det er at dagen rett og slett blir lengre, at du ikke får betalt eller andre ting. Kan man feks begynne å snakke om dagen tidligere? Få betalt for et par timer ekstra i uka? Avspasering en dag i mnd.... Hva sier de andre?
Energidronning Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 du kan vurdere dine muligheter til å utnytte din makt med å videreformidle deler av informasjon (skulle vært fortrolig? verfisert?), for å bygge din egen nettverk, det kan være både spennende og underholdende...men husk å bruke sladder bare på en positiv måte, ellers du kan få fiender! om din posisjon er sterk nok, så du kan også velge side og bli med på kampanjer mot ulike personer. du kan baksnakke, spre rykte, lekke privat informasjon, manipulere alle til din fordel, så lenge at du er flink nok. på en høflig måte kalles intern politikk. sunn fornuft: kan være lurt å redusere tidsbruk på personer som gir deg for lite verdi, og fokusere på personer som kan være nyttige.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 Hvis det er pasienter så skjønner jeg det er vanskelig. Kan ikke akkurat klappe igjen skriveboka og kle på deg mens pasienten er midt i en samtale. Mange er glad i å prate om seg selv og livet sitt, noen så mye at det er vanskelig å få en avslutning. Det er ikke for ingenting at mange psykologer har veggklokka plassert rett over der hvor pasienten sitter. Det er for å ha kontroll på tiden på en diskret måte. Prøv å drei samtalen inn i en avsluttende fase enda tidligere, sånn at de prate lystne får snakket fra seg til tiden faktisk er ute. Anonymkode: 22a3a...e86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå