AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 ...dersom de er utagerende. Da er det ikke måte på hvor mye ressurser som er tilgjengelig for å hjelpe de. Men dersom barnet er stille og lider i stillhet, er det ingen hjelp å få. Og som vi vet så hører gutter til i den første kategorien og jenter i den siste. Black Lives Matter har satt søkelys på systemiske skjevheter i et samfunn. Hvorfor klarer vi ikke å overføre denne lærdommen til andre områder av samfunnet? Anonymkode: 881f8...49f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Min datter er stille og har problemer. Skolen har tatt tak i det og vi er i kontakt med PPA for å finne ut hvordan vi best mulig kan hjelpe henne. Vet det du skriver tidligere var et stort problem, men det har vært en del fokus på å rett dette opp de siste årene. Det gjøres faktisk noe med det Anonymkode: 66168...52e 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Dette er ikke min erfaring. Har en jente med Asperger. Hun er ikke utagerende, men hun blir lett utrygg og faller utenfor det sosiale. Hun har barneveileder med full dekning hele dagen og det er masse støtte å få hos PPT. Ei venninne har en utagerende gutt og hun sitter i møte på møte for å få nok hjelp til gutten sin. Mens min jente vekker empatien hos de som skal hjelpe, må min venninne kjempe med fordommer mot utagerende og såkalt umodne gutter. Tror folk har ulike historier uavhengig av utfordringer og kjønn. At skolen er bedre tilpasset jenter enn gutter, tror jeg imidlertid det kan være noe i, men da snakker man også om funksjonsfriske barn. Anonymkode: 5ef45...32b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå