AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Hei! Kjæresten min har ett barn fra, hun er 8 år. Vi 3 er invitert i konfirmasjon til nevøen hans på lørdag. Men samme dag i en annen by er vi invitert i konfirmasjon til mitt søskenbarn. Siden jeg ikke har møtt nevøen til kjæresten enda, så fant vi ut at det var greit å dele oss og at det ble naturlig at jeg drar i konfirmasjonen til mitt søskenbarn (kjæresten min har heller ikke møtt han). Men nå sier kjæresten at han ikke vet enda om han skal dra i konfirmasjonen til nevøen. Jeg tenker jo at det er viktig å dra og særlig at barnet hans får dratt i konfirmasjonen til søskenbarnet sitt? Barnet er hos moren denne uken men er det ikke viktig å inkludere barn i slike familieselskaper, selv om barnet er hos motsatt part enn familien der selskapet er akkurat den dagen? Kjæresten sier han har vondt i ryggen for tiden og orker ikke dra om han må drive å strekke på seg hele tiden. Men samtidig er han på jobb hver dag. Ikke planlagt at noen andre kan ta barnet med i konfirmasjonen, om ikke han selv er med. De har et nært forhold til konfirmanten. Synes det er dumt for barnet å ikke få gå på feiringen, når alle andre i den delen av slekta er der. Og flere av søskenbarna er på hennes egen alder. Bare jeg som synes det er dumt? Anonymkode: 8a995...942
Kada Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Jeg er enig med deg, barnet bør få være med i konfirmasjon til søskenbarnet sitt selv om hun egentlig er hos mor den helgen. Vi har selv min/dine/våre barn, og ser hvor viktig det er å inkludere barna i mest mulig når det kommer til familiesammenkomster. For det første for at de skal få et godt og nært forhold til familien og slekta si, og for det andre for å føle seg inkludert. Når en ser tilbake på bilder fra slike begivenheter, er det vondt å være den som ofte mangler på bildet. Kan ikke besteforeldre eller tanter/onkler ta med seg barnet i konfirmasjon dersom far ikke skal dra? Synes også det er merkelig at han vurderer å ikke delta, det er en stor dag for konfirmanten. 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Nei, det er ikke bare du, dette er skikkelig dårlig gjort av ham. Prøv å snakke ham til fornuft... Anonymkode: 15fef...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Takk for innspill. Prøvde å si at det sikkert føles leit for barnet hvis dem ikke drar og om kanskje noen andre i familien kunne ta henne med, men det hadde han ikke tenkt på. Skal prøve å spørre på nytt idag hva det blir til. Han har snakket om å kontakte legen de siste 14 dager for å få smertestillende pga ryggen. Men det har enda ikke blitt noe av. Anonymkode: 8a995...942
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for innspill. Prøvde å si at det sikkert føles leit for barnet hvis dem ikke drar og om kanskje noen andre i familien kunne ta henne med, men det hadde han ikke tenkt på. Skal prøve å spørre på nytt idag hva det blir til. Han har snakket om å kontakte legen de siste 14 dager for å få smertestillende pga ryggen. Men det har enda ikke blitt noe av. Anonymkode: 8a995...942 Personlig hadde jeg overlatt avgjørelsen til pappaen og slekta hans. Og ikke lagd så mye styr om dette. Siden ungen er hos moren sin, så er det ikke engang sikkert at hun har fått med seg at det er konfirmasjon.
Brunello Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 Trodde tråden skulle handle om at eksen ikke ville la barnet være med i konfirmasjonen siden det var hennes helg. Denne problemstillingen er bare dustete. Selvfølgelig drar man i niesens/nevøens konfirmasjon om man ikke blir akutt dårlig / er syk. Og man prøver selvsagt å ta med barnet sitt selv om det er hos den andre forelderen. De fleste vil nok "frigi" barnet til en slik anledning, selv om man av og til leser om det motsatte her inne. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 13 minutter siden, Dævendøtte skrev: Personlig hadde jeg overlatt avgjørelsen til pappaen og slekta hans. Og ikke lagd så mye styr om dette. Siden ungen er hos moren sin, så er det ikke engang sikkert at hun har fått med seg at det er konfirmasjon. Joda, hun vet det er denne helgen. Barnet lest invitasjonen selv som henger på kjøleskapet hjemme hos faren. Selvfølgelig opp til dem å avgjøre men syntes det virket litt rart å ikke dra. Og som flere her sier så er det synd. Men skal ikke lage noe styr av det. Men stusset litt på det. Hadde jeg hatt barn så hadde jeg selvsagt tatt det med i konfirmasjon til søskenbarnet sitt. Og det er en stor dag for mange konfirmanter og det er viktig å dra selg om det kan være litt langtekkelig 😊 Anonymkode: 8a995...942 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg hatt barn så hadde jeg selvsagt tatt det med i konfirmasjon til søskenbarnet sitt. Tja, det er ikke alltid man blir invitert til konfirmasjonen til søskenbarnet sitt, så det er ikke alltid en selvfølge. For meg er søskenbarn langt ute i slekta og noen jeg ikke har kontakt med i det hele tatt. Virker ikke som det er så tett forhold for pappaen heller, siden du ikke har møtt konfirmanten. Men det kan jo også ha helt andre årsaker Synes uansett dette er pappaen sitt "problem" og ikke noe du trenger å gjøre noe ut av. Som du tydeligvis gjør, siden du også har diskutert det med flere.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #9 Skrevet 27. august 2020 Han lar ikke være å dra fordi du ikke skal være med, da? Han mister jo barnepiken sin. Ja, ikke spesielt snilt tenkt, men jeg snakker av erfaring. Anonymkode: 60935...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 Han virker ikke særlig sympatisk, å droppe konfirmasjon pga dårlig rygg når han går på jobb og ikke ligger rett ut er skikkelig uhøflig og dårlig gjort. Dårlig gjort for konfirmanten, for vertskapet og for resten av slekta. Sørlig nå, når enhver gjest er nøye planlagt grunnet smittevern. Å la eget barn gå glipp av en konfirmasjon det er bedt i, er enda dårligere gjort, for barnet, konfirmanten og resten av slekta. Tipper forrige innskriver har rett, han syns bare det er styr med penklær og presang og kort og vanlig høflighet og hente barnet og styre med det. hadde sikkert vært greit hvis du fiksa alt. Et ( Stort?) rødt flagg på ham. Anonymkode: 9cd2a...7db
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 På 27.8.2020 den 11.29, Dævendøtte skrev: Tja, det er ikke alltid man blir invitert til konfirmasjonen til søskenbarnet sitt, så det er ikke alltid en selvfølge. For meg er søskenbarn langt ute i slekta og noen jeg ikke har kontakt med i det hele tatt. Virker ikke som det er så tett forhold for pappaen heller, siden du ikke har møtt konfirmanten. Men det kan jo også ha helt andre årsaker Synes uansett dette er pappaen sitt "problem" og ikke noe du trenger å gjøre noe ut av. Som du tydeligvis gjør, siden du også har diskutert det med flere. Jeg har ikke møtt konfirmanten enda, lest fordi jeg bor på andre kanten av landet og de 4 gangene jeg har vært på hjemstedet hans, så har det ikke klaffet med å treffe han. (Gjelder andre familiemedlemmer også som jeg ikke har møtt enda). 😊 På 27.8.2020 den 12.06, AnonymBruker skrev: Han lar ikke være å dra fordi du ikke skal være med, da? Han mister jo barnepiken sin. Ja, ikke spesielt snilt tenkt, men jeg snakker av erfaring. Anonymkode: 60935...3f9 Tja si det :p På 27.8.2020 den 12.26, AnonymBruker skrev: Han virker ikke særlig sympatisk, å droppe konfirmasjon pga dårlig rygg når han går på jobb og ikke ligger rett ut er skikkelig uhøflig og dårlig gjort. Dårlig gjort for konfirmanten, for vertskapet og for resten av slekta. Sørlig nå, når enhver gjest er nøye planlagt grunnet smittevern. Å la eget barn gå glipp av en konfirmasjon det er bedt i, er enda dårligere gjort, for barnet, konfirmanten og resten av slekta. Tipper forrige innskriver har rett, han syns bare det er styr med penklær og presang og kort og vanlig høflighet og hente barnet og styre med det. hadde sikkert vært greit hvis du fiksa alt. Et ( Stort?) rødt flagg på ham. Anonymkode: 9cd2a...7db Ble til at dem ikke dro. Anonymkode: 8a995...942
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå