AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Hvordan skal jeg klare og forholde meg til at mannen som ødela familien sin med vold, bare skal starte på nytt, med ny familie som om ingen ting har skjedd? Med våre barn. Er jeg bare en fødemaskin? Og alle rundt han tror at det er jeg som er gal...Men det er han som er narsissisten og jeg som har fått ødelagt livet mitt og nå kan han ødelegge barna også. Anonymkode: 85995...b28
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Har du bevis på at han var voldelig? Anonymkode: b4b83...388
Carrot Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Noen ganger taper man, da er det styrke i å reise seg. Samle seg. Og finne en ny vinkel på veien videre. Du kan ikke endre fortiden men du kan gjøre noe med fremtiden. Du sier han har barna - har det vært en omsorgssak? Til AB over, det er ikke alltid det er nok å ha bevis - en nær venn og barna ble utsatt for fysisk og psykisk vold i flere år, bevisene var store, politiet og barnashus trodde henne og barna, BV trodde dem, likevel har far i dag 50% omsorg og er ustraffet. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du bevis på at han var voldelig? Anonymkode: b4b83...388 Ja, anmeldt, men han ikke mot henne. Men jeg kan jo ikke ringe alle han kjenner og fortelle det. Ts Anonymkode: 85995...b28
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 2 minutter siden, Carrot skrev: Noen ganger taper man, da er det styrke i å reise seg. Samle seg. Og finne en ny vinkel på veien videre. Du kan ikke endre fortiden men du kan gjøre noe med fremtiden. Du sier han har barna - har det vært en omsorgssak? Til AB over, det er ikke alltid det er nok å ha bevis - en nær venn og barna ble utsatt for fysisk og psykisk vold i flere år, bevisene var store, politiet og barnashus trodde henne og barna, BV trodde dem, likevel har far i dag 50% omsorg og er ustraffet. Samme greien her. Hvordan reise seg? Alle ser jo han klarer seg bra, mens jeg sliter. Lyst og flytte vekk, men da får han barna så det kan jeg ikke. Barna klarer seg bra, takket være meg, men det ser ingen. Jeg bare fødte og han fant en ny mor til barna og fortalte henne hvor fæl jeg er. Ts Anonymkode: 85995...b28
Carrot Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme greien her. Hvordan reise seg? Alle ser jo han klarer seg bra, mens jeg sliter. Lyst og flytte vekk, men da får han barna så det kan jeg ikke. Barna klarer seg bra, takket være meg, men det ser ingen. Jeg bare fødte og han fant en ny mor til barna og fortalte henne hvor fæl jeg er. Ts Anonymkode: 85995...b28 Du tar kontakt med krisesenteret der du bor, eller du ringer helsesøster, fastlegen din, snakker med noen på hjelpetelefoner som finnes, hva som enn må til for å sortere tanker og følelser for å gå videre og få en bra fremtid. Hvis du dveler ved det for lenge ødelegger han fortsatt livet ditt. Kanskje denne kan hjelpe deg igang; https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ https://www.kirkens-sos.no/telefon 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 12 timer siden, Carrot skrev: Du tar kontakt med krisesenteret der du bor, eller du ringer helsesøster, fastlegen din, snakker med noen på hjelpetelefoner som finnes, hva som enn må til for å sortere tanker og følelser for å gå videre og få en bra fremtid. Hvis du dveler ved det for lenge ødelegger han fortsatt livet ditt. Kanskje denne kan hjelpe deg igang; https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ https://www.kirkens-sos.no/telefon Du har rett, jeg går til KS og psyk, men allikevel så er det så urettferdig. Anonymkode: 85995...b28
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 Hvorfor fikk du barn med en voldelig mann? Anonymkode: f12f6...6ca
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #9 Skrevet 27. august 2020 13 timer siden, Carrot skrev: Noen ganger taper man, da er det styrke i å reise seg. Samle seg. Og finne en ny vinkel på veien videre. Du kan ikke endre fortiden men du kan gjøre noe med fremtiden. Du sier han har barna - har det vært en omsorgssak? Til AB over, det er ikke alltid det er nok å ha bevis - en nær venn og barna ble utsatt for fysisk og psykisk vold i flere år, bevisene var store, politiet og barnashus trodde henne og barna, BV trodde dem, likevel har far i dag 50% omsorg og er ustraffet. Hvordan fikk han 50%? Det var vel ikke n rett som dømte det, med så sterke beviser? Og hvorfor gjør ikke barnevernet noe? Kan skjønne om ga etter og ga han 50% av frykt. Anonymkode: 5352e...17e 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fikk han 50%? Det var vel ikke n rett som dømte det, med så sterke beviser? Og hvorfor gjør ikke barnevernet noe? Kan skjønne om ga etter og ga han 50% av frykt. Anonymkode: 5352e...17e Anonymkode: 85995...b28
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #11 Skrevet 27. august 2020 Retten som bestemmer. Anonymkode: 85995...b28
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #12 Skrevet 28. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor fikk du barn med en voldelig mann? Anonymkode: f12f6...6ca Tror du det er noe poeng å stille et så dumt spørsmål? Virkelig? Anonymkode: dbf11...370 3
Carrot Skrevet 28. august 2020 #13 Skrevet 28. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fikk han 50%? Det var vel ikke n rett som dømte det, med så sterke beviser? Og hvorfor gjør ikke barnevernet noe? Kan skjønne om ga etter og ga han 50% av frykt. Anonymkode: 5352e...17e I dette tilfelle var det dommeren som sammen med BV gikk inn og tilrådet forlik, avtalen er at han skal følges opp tett av BV mtp ungene sin oppvekst og heling - noe han tilsynelatende gjør, de er tre personer på saken fra BV sin side. Det forhindrer desverre ikke at han fortsatt gjør alt han kan for å ha kontroll på familien ved konstant å "melde" henne for eksempel, men loven gir også slike en rett til et form for vern. Nå har dette pågått i to år og både politiet, og BV er fortsatt tett på barna - de har flyttet mor og barn til nabokommunen for å gi barna ny skole og barnehage som er bedre i stand til å følge dem opp. Far får "kurs" og tett oppfølging - men som en på utsiden er jeg ikke sikker på om det fungerer på annen måte enn at far blir flinkere til å lure systemt. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #14 Skrevet 28. august 2020 Jeg har ikke barn med en som var voldelig eller noe, men en som drev med rus. Han la skylden på meg for at han begynte å ruse seg, gikk å sa at jeg var skikkelig sint og alltid i dårlig humør. Han fortalte jo såklart aldri hvordan han kunne provosere, la være å komme hjem osv. Jeg gikk lenge å tenkte at alle syntes sikkert jeg var helt grusom. Helt til jeg hørte fra ene etter den andre at: «neimen hadde ikke du det noe greit» «han var skikkelig stygg mot deg» osv. Mange visste mye likevel. Bare vent til han begynner å oppføre seg slik mot den nye dama. Da begynner snart ballen å rulle i byen. Anonymkode: dbf11...370
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå