Gå til innhold

Når du får SJOKK i prøverommet å ser i deres "fine" lys at du har cellulitter over HELE j%&¤ kroppen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid sett at jeg har noen cellulitter på siden av lårene og på rumpa, men når jeg skulle prøve bikini for en kort tid tilbake fikk jeg seriøst sjokk. Lyset i prøverommet viste tydelig MYE mer enn hva jeg hadde sett. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg faktisk har fått cellulitter OVERALT og tett i tett! På overarmene, hele magen, rumpa og begge lår. Jeg skjønner at dette ikke har kommet over natta, men jeg har ikke studert dette spesielt. Når jeg ser meg i speilet på badet, ser det ikke sånn ut. Om jeg derimot slår av lyset i rommet å lyser på kroppen med lykten på telefonen (som jeg forsøkte etter jeg så dette) DA synes det sykt godt. Jeg ser også at det også synes veldig godt når solen begynner å gå ned og annet dust sollys,  jeg føler meg skikkelig utilpass. Jeg vet at mange vil si at dette må man bare godta, men det må finnes noe jeg kan gjøre? Jeg er rett over 40 år og har de siste årene ikke vært spesielt flink med kosthold, drikke mye vann, trene osv. Gikk inn i en type depresjon etter jeg mistet noen veldig nær meg og brydde meg egentlig ikke om meg selv så mye på noen år. Har gått opp 5-6 kg og har en del for mye på de fleste steder, spesielt der cellulittene har kommet. Det jeg er redd for er at siden jeg er over 40 så trekker ikke huden seg sammen så bra og raskt som den gjorde tidligere og at om jeg nå går inn for å gjøre en innsats her med trening, mat, mye vann, så vil det ikke bli noe bedre.

Har noen her vært i en situasjon med mye cellulitter, gjerne over 40 år hvor du har gjort noe som gjør at de blir borte, eller ihvertfall minker? Ønsker svar fra den/de som har erfaring og ikke de som mener at dette er noe jeg bør akseptere. 

Tusen takk for alle tips og råd :) 

Anonymkode: d5105...b6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det eneste du kan gjøre er å leve sunt - drikke mindre alkohol etc, og trene så du får mer muskler og mindre fett. Finnes ingen magiske kurer. 

Anonymkode: 87660...207

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøverom er designet for at du skal få akkurat den følelsen og de tankene. For usikre mennesker er mer villige til å kjøpe ting, for å "fikse problemet" - i dette tilfellet det "problemet" som oppsto i prøverommet - og for å avlede angsten, som også oppsto i prøverommet.

Pust med magen og gå deg en tur. Ingen ser eller bryr seg om cellulittene dine - de som eventuelt gjør det, er folk du uansett bør unngå.

Anonymkode: a6d08...509

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at hvis det virkelig var noe som funka så hadde ikke så mange kjendiser hatt det.. 

Prøvde en dyr maskin i mine yngre dager og det hjalp ikke da. 

Har også HATET cellulittene mine, men vet ikke, det er liksom ikke så viktig nå (selvom det ikke var det du ville høre. 

Prøv trening med tung styrke, endring i kosthold, regn ut din BMR. Kutt sukker ihvertfall. Og noe for blodsirkulasjonen, massasje, lymfedrenasje, tørr børsting. 

Intermittent fasting 

Anonymkode: 16b62...e9b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen prøverom har så sinnsykt grell belysning, husker jeg også fikk cellulitt-sjokk på en Gina Tricot en gang.

Det er jo helt idiotisk, man kjøper jo mer når man ser bra ut i et plagg! Ja takk til flatterende belysning og slankespeil 😂

Jeg har prøvd en operasjon en gang som heter Cellfina. Fungerte kjempebra på cellulitter, funker ikke så bra på sånn bølgete hud om det gir mening, men på "hull". Det er jo sånne tråder under huden som lager disse hullene, der går de bare inn og kutter dem rett av og voila, cellulitt borte.

Litt usikker på om jeg vil anbefale den, de sier at det liksom ikke er noe arr, for de går inn med syltynn kniv så det er veldig små sår som gror fint av seg selv. Men det er DYPE sår, jeg fikk masse røde prikker, og de forble på rumpa mi leeenge. Og jeg har i ettertid lest om de som ikke blir kvitt dem i det hele tatt, det er visst verst på mørk hud. Selv er jeg hvit og bleik, men det tok noen år og en laserbehandling, og jeg føler fremdeles rumpa mi ser ut som den har et mildt kviseutbrudd. Men null cellulitter da.

Ellers så synes jeg lymfedrenasje og variasjoner av dette (eximia og disse maskinene her) fungerer litt når man bruker tusenvis av kroner på å gå 10-20 ganger på rappen, men så varer ikke effekten særlig lenge føler jeg. 

Anonymkode: 9d6f8...8b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen prøverom har så sinnsykt grell belysning, husker jeg også fikk cellulitt-sjokk på en Gina Tricot en gang.

Det er jo helt idiotisk, man kjøper jo mer når man ser bra ut i et plagg! Ja takk til flatterende belysning og slankespeil 😂

Jeg har prøvd en operasjon en gang som heter Cellfina. Fungerte kjempebra på cellulitter, funker ikke så bra på sånn bølgete hud om det gir mening, men på "hull". Det er jo sånne tråder under huden som lager disse hullene, der går de bare inn og kutter dem rett av og voila, cellulitt borte.

Litt usikker på om jeg vil anbefale den, de sier at det liksom ikke er noe arr, for de går inn med syltynn kniv så det er veldig små sår som gror fint av seg selv. Men det er DYPE sår, jeg fikk masse røde prikker, og de forble på rumpa mi leeenge. Og jeg har i ettertid lest om de som ikke blir kvitt dem i det hele tatt, det er visst verst på mørk hud. Selv er jeg hvit og bleik, men det tok noen år og en laserbehandling, og jeg føler fremdeles rumpa mi ser ut som den har et mildt kviseutbrudd. Men null cellulitter da.

Ellers så synes jeg lymfedrenasje og variasjoner av dette (eximia og disse maskinene her) fungerer litt når man bruker tusenvis av kroner på å gå 10-20 ganger på rappen, men så varer ikke effekten særlig lenge føler jeg. 

Dette var også på Gina og endte med 0 kjøp og sjokktilstand 😮 Tusen takk for svar. Var denne operasjonen vond, hadde du mye cellulitter og er det sånn at der du har tatt dette så kommer det heller ikke tilbake? Hvor var dette og hadde du gjort det igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var også på Gina og endte med 0 kjøp og sjokktilstand 😮 Tusen takk for svar. Var denne operasjonen vond, hadde du mye cellulitter og er det sånn at der du har tatt dette så kommer det heller ikke tilbake? Hvor var dette og hadde du gjort det igjen? 

Var ikke spesielt vondt, man blir jo bedøvd (og det er bare de sprøytene man kjenner) og du kan få deg en beroligende pille også hvis du synes det er skummelt.

Hadde ikke spesielt mye cellulitter nei. Det var nok mest bare slapp hud jeg så i Gina Tricot sin ekstremt kjipe belysning, og det hjelper ikke denne operasjonen mot. 

De du fjerner kommer ikke tilbake, men du kan (og vil vel også) få nye.

Gjorde det i London, tror ikke de har det i Norge (hadde ikke da iallfall). Litt 50/50 på om jeg hadde gjort det igjen. Nå gror vel alle forskjellig, men ville gitt det et år før du blir bikiniklar igjen. Minst. Ikke tro på at dette er grodd på null komma niks som de sier. Som singel så var det litt dritt å ha fullt av prikker på rumpa når jeg skulle ha sex med han jeg datet men jaja. Ble litt dempet belysning og mindre doggy da, hehe. Når det er sagt så ser rumpa mi dødsbra ut nå og jeg har ikke tenkt på cellulitter siden.

Her kan du lese reviews: https://www.realself.com/reviews/cellfina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt normalt. Jeg er 26 og har også cellulitter overalt

Anonymkode: cbac8...dcd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du på bikini? Trodde ikke det var lov å "prøvekjøre" undertøy ol...

Anonymkode: b1e3f...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Om man har på seg undertøy så går det. 

Anonymkode: 9d96d...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde selvfølgelig truse under, er ikke dum heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i nærheten av 40, men nettopp derfor har jeg sluttet å gå å prøve klær. De tjener ikke noe på min usikkerhet for å si det sånn. Det ender alltid med at jeg drar fra senteret tomhendt, og med mye mer selvhat🤪

Anonymkode: 8820b...671

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å endre vaner - spis litt sunnere, drikk mer vann, og gjerne start med styrketrening :) Min erfaring er at lårmuskulatur fjerner mye celullitter, for lårene blir fylt ut bedre. Ser at nå som jeg har mindre lårmuskler, har jeg mer celulitter. Og det er helt ok.

Jeg ville nok ha prøvd styrketrening før operasjon altså... Operasjon av celulliter vil jeg si er ekstremt.

Husk at de aller fleste har dem. Jeg har mange fordi jeg mangler muskler nå, og jeg går likevel i bikini og shorts. Bryr meg ikke. Jeg har ikke tenkt å skjule meg og gå med langbukser bare fordi jeg har litt hull i lårene, tenk om alle gjør det? Hva lærer vi folk hvis vi gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet i klesbutikk i flere år. Prøv å gå en hel dag i butikk med skarpt stygt lys hvor du føler deg som ei heks hver gang du går forbi et speil 😂

Føler jeg ser skikkelig aldrende ut i trynet i prøverom. Kan sminke meg så fint jeg bare vil men posene under øynene, rynkene og hudormer popper frem i det jævla butikklyset.

Har gått over til mye netthandel, og MÅ jeg i butikk så kjøper jeg ting uten å gå i prøverommet. 

Anonymkode: 28369...590

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du burde se på hun her: 

https://www.instagram.com/danaemercer/ 

Anonymkode: 9d96d...ea4

Takk :) Følte meg faktisk litt bedre og litt mer ok fordi om jeg alltid kommer til å hate det. Nå følger jeg henne på Insta 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Følte meg faktisk litt bedre og litt mer ok fordi om jeg alltid kommer til å hate det. Nå følger jeg henne på Insta 😄 

Jeg fikk også en vekker av å se henne 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...