Gå til innhold

Barnevernet sa jeg så på alle i bygda som idioter

Anbefalte innlegg

Gjest Guest
Skrevet

Barnevernet sa at jeg så på alle i bygda som idioter! Er det vanlig å kommme med slike tåpelige uttalelser fra en offentlig etat? Det er en kjensgjerning at jeg bl.a har vunnet klagesak mot den kommunale ledelsen i kommunen, og at de ikke har satt seg grundig nok inn i lovene og reglene. Eller kanskje det bare var giddalause fra deres sider, de fleste der er jo bønder....

Men jeg har likevel ikke sett på ALLE der som idioter for det, selv om der er jo noen krek. Og jeg har aldri sagt det, ihverfall ikke høyt.

Vel, NÅ synes jeg ihvertfall at de alle ER idioter. Kan ikke se at jeg skulle ha noe positivt å tenke om de lenger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Xavia
Skrevet
Vel, NÅ synes jeg ihvertfall at de alle ER idioter. Kan ikke se at jeg skulle ha noe positivt å tenke om de lenger.

Ok...

Gjest Guest
Skrevet

Hei, eksnabo!

Du glemte å nevne at alle i bygda ser på deg som idiot også.

Gjest Guest
Skrevet
Hei, eksnabo!

Du glemte å nevne at alle i bygda ser på deg som idiot også.

Det tar jeg meg alledeles ikke nær av.... :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Hva vil du egentlig oppnå? Starte enda en "sverte barnevernet"-tråd? Hvis du vil det, burde du heller ta kontakt med ukeblad ala Se&Hør, de er jo veldig glade i slikt stoff.

Skrevet

Barnevernet skal vel være saklig i sine uttalelser, de er jo proffene her.

Ville vel også reagert dersom noen fra det offentlige hadde snakket slik til meg.

Men regner med at de møter mye rart i jobben sin, og av og til er de vel bare mennesker på jobb de også.

Hadde nok også blitt en smule oppgitt dersom jeg skulle argumentere med noen som kalte alle for bønder...... Hvis ikke det var en ren spøk fra din side da?

Gjest Xavia
Skrevet

Tipper at barnevernet aldri har sagt det som trådstarter sier jeg.

Skrevet

Nemmen! Er du tilbake? Kjeder du deg nå da? Uff - at det alltid skal gå ut over oss!

Gjest Guest
Skrevet
Barnevernet skal vel være saklig i sine uttalelser, de er jo proffene her.

Ville vel også reagert dersom noen fra det offentlige hadde snakket slik til meg.

Men regner med at de møter mye rart i jobben sin, og av og til er de vel bare mennesker på jobb de også.

Hadde nok også blitt en smule oppgitt dersom jeg skulle argumentere med noen som kalte alle for bønder...... Hvis ikke det var en ren spøk fra din side da?

Jeg har da aldri kalt ALLE i bygda for bønder. Men det er jo flest bønder der da.

Gjest Guest
Skrevet
Nemmen! Er du tilbake? Kjeder du deg nå da? Uff - at det alltid skal gå ut over oss!

Denne tråden blir nok snart stengt.

Jeg skal forøvrig begynne å ta opp alt som blir sagt mellom meg og diverse fagfolk. Takk for tipset til den som sa hun ikke trodde på meg.

Det er helt utrolig hvordan man blir behandlet her inne av dere.

Det er også helt utrolig at man kan påstå at man har bedre fageksertise på bygda enn i Oslo.

Skrevet
Jeg skal forøvrig begynne å ta opp alt som blir sagt mellom meg og diverse fagfolk. Takk for tipset til den som sa hun ikke trodde på meg.

Håper du ikke mener at du skal ta det opp på diktafon/lydbånd, med mindre det er klarert med den andre som er i samtalen. For det er ulovlig å ta opp andre uten deres samtykke.

Gjest Guest
Skrevet
Håper du ikke mener at du skal ta det opp på diktafon/lydbånd, med mindre det er klarert med den andre som er i samtalen. For det er ulovlig å ta opp andre uten deres samtykke.

Barneverenet hevder jo at de kan lese mine tanker og vite hvordan jeg ser på de,(og de vil sikkert gjerne frata meg omsorgsretten av den grunn), så da kan vel jeg likesågodt dokumentere hva de virkelig sier..og ikke bare hva de tror.

Gjest Guest
Skrevet

Synes det nesten er litt morsomt å snakke med barnevernet..får meg mang en god latter i løpet av dagen..

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du er ute etter i dine innlegg, men jeg tror en litt mer ydmyk innstilling til andre mennesker generelt hadde hjulpet deg mye.

Når det gjelder hva som blir sagt på møter mellom deg og offentlige instanser har jeg inntrykk av at diskusjonene kan bli nokså opphetet (bare korriger meg om jeg tar feil), og at det derfor blir sagt ting fra din side og fra saksbehandleres side som kommer litt feil ut. Husk at de som jobber i kommunen er bare mennesker de og, og om du har en provoserende holdning er det lett for at de blir provosert, selv om de i utgangspunktet skal være rolige og saklige.

Offentlig ansatte er som alle andre, forskjellige.

Gjest Guest
Skrevet
Jeg skjønner ikke hva du er ute etter i dine innlegg, men jeg tror en litt mer ydmyk innstilling til andre mennesker generelt hadde hjulpet deg mye.

Når det gjelder hva som blir sagt på møter mellom deg og offentlige instanser har jeg inntrykk av at diskusjonene kan bli nokså opphetet (bare korriger meg om jeg tar feil), og at det derfor blir sagt ting fra din side og fra saksbehandleres side som kommer litt feil ut. Husk at de som jobber i kommunen er bare mennesker de og, og om du har en provoserende holdning er det lett for at de blir provosert, selv om de i utgangspunktet skal være rolige og saklige.

Offentlig ansatte er som alle andre, forskjellige.

Hva med en ydmyk innstilling til de de er satt til å hjelpe da? De kan jo ikke svare på noenting, og tar alle spørsmål som en personlig krenkelse. Det virker på meg som om de tror jeg tar lett på det å bli meldt til barnevernet. For meg er jo det noe av det mest alvorlige jeg kan oppleve. Og sier jeg noe galt tar de ikke lett på det.

Gjest Violetta
Skrevet
Hva med en ydmyk innstilling til de de er satt til å hjelpe da? De kan jo ikke svare på noenting, og tar alle spørsmål som en personlig krenkelse. Det virker på meg som om de tror jeg tar lett på det å bli meldt til barnevernet. For meg er jo det noe av det mest alvorlige jeg kan oppleve. Og sier jeg noe galt tar de ikke lett på det.

Som man roper i skogen får man svar. Om du starter en samtale med en fiendtlig innstilling er det lett å bli svart i samme tone. Selvsagt har du krav på skikkelig behandling, men det er som sagt mennesker som jobber i det offentlige også, og det er langt fra bare din sak de jobber med.

Uansett, du er ikke tjent med å ha en fiendtlig innstilling til dem som skal hjelpe deg. Det går bare ut over deg selv og din sak.

Kanskje løsningen for deg hadde vært advokathjelp? Advokater er ofte veldig flinke til å legge fram ting på en mer saklig måte enn vi kan selv når vi er midt i en sak som engasjerer oss. Du kan jo evt. søke om fri rettshjelp.

Gjest Guest
Skrevet

Feil. det er lov å ta opp samtaler man selv deltar i.

Det er derimot ikke tillatt å overvåke - f.eks plassere en båndspiller i et annet rom for å finne ut hva andre sier om en.

Skrevet

Ja, jeg tror på dem. Det du skriver om "bønder" sier litt om deg da.

Du omtaler de som bønder,men er de noie annerledes eller? unnskyld, men det er vist noe jeg ikke har fått med meg om folk som bor utenom strøket der karl Johan går.

At du er bedre enn depga at du har vunnet en klagesak? nei. det er ofte fort gjort og gjøre feil. Selvfølgelig er det viktig for deg og få noe på de også.......slik at du kan ha noe å slå i bordet med.

Ikke vil jeg tro at saken din endrer seg vesentlig pga det.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...