Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 4 dager siden og oppdaget i går at jeg har tre kuler under venstre arm. En som er ganske stor og to litt mindre. De to små er ganske harde. Disse kulene var ikke der før fødselen. Noen som har opplevd noe lignende? Kan det være hormonbetinget? Har bemerket meg at babyen ikke er så flink til å tømme brystet på venstre side og har derfor lurt på om det kan ha noe å gjøre med en eventuelt begynnende brystbetennelse. Tenkte å ringe legen, men vet ikke om det er en sånn ting som burde sjekkes asap eller om det kan vente.

Anonymkode: d6e62...43f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør prøve å få tømme brystet. Gå i dusjen og ha på varmt vann mens du masserer brystet. Prøv å håndmelk :)

Anonymkode: 87994...f1e

Skrevet

Jeg fikk runde og smertefulle kuler under armene like før termin. Jordmor så på de og sa at det var melkekjertler! Hun hadde sett kvinner som hadde slike under armen som det kom melk ut av. Jeg fortalte henne at jeg hadde forsøkt og massere de bort under varmt vann, hun mente jeg bare skulle la de være. Men det var skikkelig vondt altså, klarte ikke ha på meg singlet som kom borti feks. 

Det kan høres ut som noe lignende du har, men jeg ville absolutt ha sjekket det hos legen. 

Anonymkode: 7b704...e21

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg fødte for 4 dager siden og oppdaget i går at jeg har tre kuler under venstre arm. En som er ganske stor og to litt mindre. De to små er ganske harde. Disse kulene var ikke der før fødselen. Noen som har opplevd noe lignende? Kan det være hormonbetinget? Har bemerket meg at babyen ikke er så flink til å tømme brystet på venstre side og har derfor lurt på om det kan ha noe å gjøre med en eventuelt begynnende brystbetennelse. Tenkte å ringe legen, men vet ikke om det er en sånn ting som burde sjekkes asap eller om det kan vente.

Anonymkode: d6e62...43f

Jeg haddet det. Øm golfball under ene armen. Det skyldtes melkekjertler i armhulen. De gikk bort av seg selv etter en stund. Ta minst mulig på område, så de ikke får noe stimuli.

Men spør gjerne legen for sikkerhetsskyld.

Anonymkode: d01a4...016

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg haddet det. Øm golfball under ene armen. Det skyldtes melkekjertler i armhulen. De gikk bort av seg selv etter en stund. Ta minst mulig på område, så de ikke får noe stimuli.

Men spør gjerne legen for sikkerhetsskyld.

Forøvrig, ikke sikkert det er så lett å få tømt. Så tidlig etter fødsel er det mest hevelse og ikke så mye melk, og hvis melka ikke blir tatt ut derfra så slutter de melkekjertlene å produsere melk. Men om msn ikke får tømt så er det veldig ømt en stund, og med min fmrste hadde jeg litt feber. NB! Får du feber kort tid etter fødsel så kontakt barsel/gyn mottaket/føde med en gang.

Skrevet

Sjekk med lege, hva om det er kreft?

Anonymkode: 960f7...384

Skrevet

Jeg hadde en kul under venstre arm i graviditeten og som ble større etter fødsel. Tok det opp med legen min og den ble undersøkt med ultralyd. Var brystkjertelvev, ufarlig. Ville tatt tatt det opp med legen for å være sikker. 

Anonymkode: 1006c...fbb

Skrevet

Jeg fikk også kuler under armen etter fødsel, gikk plutselig bare vekk av seg selv 😳

Skrevet

Helt sikkert ingenting. Men ta en sjekk hos legen i tilfelle. Det bør man alltid gjøre når man merker forandringer i kroppen. 

Anonymkode: 01739...f84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...