Gjest vettskremt. Skrevet 19. juli 2005 #1 Skrevet 19. juli 2005 Jeg har et modem i fra telenor som jeg skulle ha levert for en liten stund siden. Pga flytting så har det blitt liggende nederst i pakkesker og har derfor ikke blitt levert til riktig dato. Så kommer jeg hjem i fra jobb nå og oppdager en lapp i postkassen min. der sto det: "Til **** ****, Ring Per... VIKTIG! 22222222." jeg ble livredd og trodde det var et dødsfall eller lignende i familien.. Jeg var så redd at jeg sitter her og skjelver enda. Jeg sjekket opp nr og fant ut at det var Lindorf. Jeg ble helt rar, men ringte da opp nr'et. Da kom jeg i kontakt med denne Per. Jeg spurte han hva det gjaldt, og han fikk beskjed om at telenor hadde bedt han dra hjem til meg for å hente modemet. Jeg fikk kjeftet litt, og han beklaget seg, men fortsatt så spurte han om han kunne komme til meg nå for å hente dette modemet. Nei sa jeg... Altså, er dette vanlig? At inkassobyråer kommer hjem til en? Jeg ble helt seriøst vettskremt av denne lappen i postkassen...
Gjest Xavia Skrevet 19. juli 2005 #2 Skrevet 19. juli 2005 Huff! Jeg har heldigvis ingen erfaring på området, og har heller aldri hørt om at dette har skjedd med noen jeg kjenner. Hva sa han Per da? Var dette vanlig praksis?
Gjest vettskremt. Skrevet 19. juli 2005 #3 Skrevet 19. juli 2005 Huff! Jeg har heldigvis ingen erfaring på området, og har heller aldri hørt om at dette har skjedd med noen jeg kjenner. Hva sa han Per da? Var dette vanlig praksis? ← Aner ikke om dette er vanlig praksis jeg. Spurte ikke... jeg sa bare at sånt gjør man ikke, og at jeg hadde blitt livredd. Han beklaget seg... Det var det.
Superlammet Skrevet 19. juli 2005 #4 Skrevet 19. juli 2005 Anmeld videre til en eller annen instans! Slik skal det ikke være!! Telenor skal selv ta kontakt med deg og henvise deg til å sende modemet i posten, evnt. avtale henting!
Gjest vettskremt. Skrevet 19. juli 2005 #5 Skrevet 19. juli 2005 Anmeld videre til en eller annen instans! Slik skal det ikke være!! Telenor skal selv ta kontakt med deg og henvise deg til å sende modemet i posten, evnt. avtale henting! ← det er det jeg også mener. Inget inkassobyrå går vel hjem for å hente en ting??? Dette er nesten torpedovirksomhet.. Jeg er helt sjokkert.
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2005 #6 Skrevet 19. juli 2005 Jeg trodde dette var poenget med inkasso. Har hørt at de kommer hjem til folk og bare henter bilen deres etc. Det er derfor folk gjør alt for å unngå det... Men det skal jo bare bli brukt som siste instans, hvis kunden ikke har betalt og fått masse advarsler etc, så det høres merkelig ut i dette tilfellet!
Gjest Melk Skrevet 19. juli 2005 #7 Skrevet 19. juli 2005 Hvorfor følte du behov for å kjefte? Og hvorfor vil du ikke la de få hente et modem som du skulle ha levert?
Gjest Xavia Skrevet 19. juli 2005 #8 Skrevet 19. juli 2005 Og hvorfor vil du ikke la de få hente et modem som du skulle ha levert? ← Ja, det synes jeg også var rart. Like greit å få det henta, så blir du ferdig med saken.
Gjest vettskremt. Skrevet 19. juli 2005 #9 Skrevet 19. juli 2005 Hvorfor følte du behov for å kjefte? Og hvorfor vil du ikke la de få hente et modem som du skulle ha levert? ← hva har det med saken å gjøre? Jeg spør om dette er vanlig jeg. Skriver ikke innlegg her for å dekke ditt nysgjerrighetsbehov. men la gå, jeg kjeftet fordi de la en "anonym" lapp i postkassen, og fordi de fikk det til å hørs livsviktig ut. Og fordi jeg har sykdom i min familie slik at jeg trodde en var død. rett og slett derfor. hadde ikke du kjeftet da? Og nei, jeg lar ikke et inkassobyrå komme hjem til meg for å hente det. Spesielt da dette ikke er vanlig prosedyre. Du ville kanskje godtatt dette du, men det gjør ikke jeg.
Gjest vettskremt. Skrevet 19. juli 2005 #10 Skrevet 19. juli 2005 Ja, det synes jeg også var rart. Like greit å få det henta, så blir du ferdig med saken. ← Nei, jeg lar ikke de komme hjem til meg. Det er jo helt på tryne. Jeg sa jeg skulle sende det rekommandert. Det får da holde. Dessuten, jeg er ikke ute etter å diskutere hvorvidt hva som er rart eller ikke og om jeg betaler mine regninger eller ei. Jeg er ute etter svar på om dette er vanlig.
14062003 Skrevet 19. juli 2005 #11 Skrevet 19. juli 2005 Ja, dette har de lov til. Men det skal gjøres diskret, og egentlig med melding om at de kommer. Den lappen du fikk i postkassa var dog lite hyggelig. Skjønner at de ikke skrev noen mer detaljer der, for de har ikke lov å utgi til andre enn deg enn at du har en sak gående med dem. Men det du sier stod på lappen, var hva jeg synes over grensen for "god inkassoskikk"! Dersom du leser litt på Forbrukerportalen (www.forbrukerportalen.no) vil du finne masse informasjon om dine rettigheter og plikter.
Gjest vettskremt. Skrevet 19. juli 2005 #12 Skrevet 19. juli 2005 Ja, dette har de lov til. Men det skal gjøres diskret, og egentlig med melding om at de kommer. Den lappen du fikk i postkassa var dog lite hyggelig. Skjønner at de ikke skrev noen mer detaljer der, for de har ikke lov å utgi til andre enn deg enn at du har en sak gående med dem. Men det du sier stod på lappen, var hva jeg synes over grensen for "god inkassoskikk"! Dersom du leser litt på Forbrukerportalen (www.forbrukerportalen.no) vil du finne masse informasjon om dine rettigheter og plikter. ← Takk for svar (endelig) og takk til dere andre som har svart meg uten å bry dere ellers om min økonomi. Har sendt en mail til forbrukerrådet, og får evt. ringe inkassobyrået i morgen og forbrukerrådet. Syns også de gikk over grensen. Det er snakk om et modem, ikke underlsag av flere millioner kroner. For det virket jo omtrent sånn på den lappen. Selvfølgelig skal det leveres tilbake, men de gikk som sagt over grensen.
Gjest Xavia Skrevet 19. juli 2005 #13 Skrevet 19. juli 2005 Oj, så hissig! Jeg la meg da ikke oppi din private økonomi fordi om jeg synes det var rart at du ikke bare lot de hente modemet. Det var jo du som ga ut såpass mye og detaljert info om hvorfor de kom hjem til deg. Det var jo strengt tatt ikke nødvendig for å få det svaret du ønsket.
Gjest Daniella_ Skrevet 19. juli 2005 #14 Skrevet 19. juli 2005 Jeg har aldri opplevd dette. Hadde en innkassosak på meg for en stund tilbake, og de ringte. Ikke noe mer enn det. Jeg ville også kontaktet et eller annet forbund for og forhørt meg om hva som er riktig. Og til de andre her. SVAR nå på det dere blir bedt om, eller la vær. Ikke bry nesen deres opp i ting dere ikke har noe med! Det virker som om enkelte voksne mennesker her inne har store problemer med å holde seg til saken. Og, hvis man følger litt med i avisene, så er det ganske så mange mennesker som har inkassosaker på seg, så vedkommende er vel ikke det eneste som har dette problemet. Vis heller litt medfølelse og forståelse, enn sure innlegg med lavpanne-karakter. Makan!
Gjest Xavia Skrevet 19. juli 2005 #15 Skrevet 19. juli 2005 Jeg gir medfølelse og trøster når jeg føler for det, og synes det er nødvendig. Skal man bare ha dikke dalle svar, så får man gå hjem til mamma.
Gjest hø? Skrevet 19. juli 2005 #16 Skrevet 19. juli 2005 Hva skulle de gjort da? Den har sikkert blitt liggende enda lengre til deg om du ikke fikk et spark bak.
14062003 Skrevet 19. juli 2005 #17 Skrevet 19. juli 2005 Det er nok ikke noe overtramp at de kom for å hente modemet. Det er nok en avtale de har med Telenor, det. For det de vil, er å ha saken løst. Og det er som oftest veldig, veldig virkningsfullt å ringe eller å møte opp på døra til skyldneren (være seg om det skyldes penger eller gjenstand). Dette er konkret omhandlet på Forbrukerportalen... Det som eventuelt vil være overtramp her, er at de ikke har sagt fra om at de kommer (har du finlest all korrespondanse med Telenor og Lindorff?) og måten de har utformet lappen i postkassen din. Men noe hurramætujubalong er det ikke. Jeg bryr meg ikke med din økonomi. Hvem har ikke klart å rote seg bort i Lindorff en gang eller to, da? Ganske mange... Dersom man faktisk har "driti på draget" er det bare å gjøre som man skulle ha gjort (levert utstyr/betalt regning) og smile - da smiler de tilbake! Dersom man også klager (på selve inkassogrunnlaget) på en ålreit måte, har jeg også bare møtt velvilje. I alle fall hos Lindorff. At de er pågående kan jeg skrive under på (telefon lørdag morgen kl 10 er upassende etter min mening), men det er den måten de får sin jobb gjort på. I de fleste tilfeller så har jo bedriften et faktisk og reelt krav - som man har misbrukt som kunde. Jeg har veldig dårlig erfaring med det selskapet som nå er krevt oppløst av Kreditttilsynet (Bryn et eller annet) på vegne av andre. Dæsken døtte for noen tullinger! Lurer på hvor mange måneder vi kan sitte på telefonmodemet til NextGenTel, før de etterlyser/inkassosender det... De venter kanskje på å betale regningen til meg, før de tør purre på meg? Får se om Lindorff vi ha det oppdraget (de skylder meg en tusenlapp) - bare jeg gidder å sende et skikkelig varsel.
liv Skrevet 19. juli 2005 #18 Skrevet 19. juli 2005 Lurer på hvor mange måneder vi kan sitte på telefonmodemet til NextGenTel, før de etterlyser/inkassosender det... De venter kanskje på å betale regningen til meg, før de tør purre på meg? Får se om Lindorff vi ha det oppdraget (de skylder meg en tusenlapp) - bare jeg gidder å sende et skikkelig varsel. ← Etter ca 3-4 mnd får dere en regning på en tusenlapp.. Men hva som skjer etter det vet jeg dog ikke..
14062003 Skrevet 19. juli 2005 #19 Skrevet 19. juli 2005 Etter ca 3-4 mnd får dere en regning på en tusenlapp.. Men hva som skjer etter det vet jeg dog ikke.. ← PS: Det er snakk om et telefonmodem. Vanlige modem er de flinke til å etterlyse, men ang. dette har vi ikke hørt noe. Vel, de vil kanskje ikke ha det, siden det mest sannsynlig er defekt på en eller annen måte. Selv om de prøvde å ikke påstå det. Vel, om jeg får ei regning på en tusenlapp, skal jeg love at jeg går til inkasso med mitt krav mot dem. Tviler på at jeg hører noe. Noe har stoppa hos dem, siden vi ikke har fått verken purring eller snurpa linja - til tross for flere manglende betalinger (de skylder meg penger, ikke jeg dem...). De har nå brukt 3 mnd hos "fakturaavdelingen". Helt greit at jeg har plikter som kunde, men de har sørenimeg plikter som bedrift også. Oisann, tror jeg skal la være å diskutere NGT til godt utpå vinteren en gang...
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2005 #20 Skrevet 19. juli 2005 Aner ikke om dette er vanlig praksis jeg. Spurte ikke... jeg sa bare at sånt gjør man ikke, og at jeg hadde blitt livredd. Han beklaget seg... Det var det. ← Jo, inkassobyrå kan i høyeste grad dukke opp på døra di for å hente ting. Synes det hørtes helt greit ut. Du får en lapp i postkassa hvor det står at det er viktig at du ringer, hadde du ikke gjort det så hadde de nok dukket opp på døra. Du sporet nummeret og fant ut at det var fra Lindorf, da skjønte du vel kanskje at det ikke hadde noe med familien å gjøre, men alikevel kjefta du på saksbehandleren?!?!?! Skjønner overhodet ikke hva du syter for. Har man driti på draget så får man gjøre opp for seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå