AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Er det lov å spørre hvordan du slanker deg? Følger du Rode, Fedon, vektklubben, bruker lifesum, nutrilette, herbal life, etc? Hva funker for deg? Og hvorfor det? Anonymkode: af4f7...8e0
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Lavkalori. Ligger på ca 1600 kalorier til dagen og går mye. Minst 15000 skritt, prøver å komme opp i 20000 hver dag. Styrketrening er neste skritt, må bare finne ut hvilket treningssenter jeg foretrekker ( og har råd til ) Har gått ned ca et kilo i uka til nå. Anonymkode: dabb4...26c 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lavkalori. Ligger på ca 1600 kalorier til dagen og går mye. Minst 15000 skritt, prøver å komme opp i 20000 hver dag. Styrketrening er neste skritt, må bare finne ut hvilket treningssenter jeg foretrekker ( og har råd til ) Har gått ned ca et kilo i uka til nå. Anonymkode: dabb4...26c Bruker my fitnes pal til å registrere kalorier. Og skrittelleren på mobilen. har prøvd lavkarbo tidligere men det funket ikke for meg. Jeg må ha brødet mitt, bare mindre enn før. Liker å gå og kjenner mer og mer lysten til å jogge så gåturene blir mer intervall nå, men konsisen er ikke god nok til å bytte ut med kun jogging ennå. Jeg har litt over en mil til jobb. Går minst halve veien. Går så fort jeg er klar å går så langt jeg kommer før bussen tar meg igjen, så hopper jeg av et par holdeplasser for tidlig. Våkner jeg ekstra tidlig går jeg hele veien, men jeg stiller ikke klokka på 4 for å rekke det. Anonymkode: dabb4...26c 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Mindre kalorier inn og mer kalorier ut, enkelt og greit 😉 Jeg har slanket meg med utgangspunkt i mitt vanlige kosthold, og selv om jeg spiser mindre kalorier så spiser jeg ikke mindre mat. Mer grønnsaker/ frukt, mindre av alt annet. Bruk karbonadedeig i stedet for kjøttdeig, bytt ut noen fete kjøttretter med kylling, spis mer fisk enn kjøtt. Bruk lette dressinger/ sauser, og ikke drikk kalorier! (Mange tenker ikke over hvor mye kalorier de drikker hvis de skal ha melk til frokost og kvelds, juice til lunch, en kaffe lattè etterpå, osv). Spis heller frukt/ grønnsaker i stedet, og bruk melkerasjonen i sauser/ annen matlaging 😊 -Og kaffen er best svart 😁 Anonymkode: 90749...fd3 3
Gjest Kvinne487 Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Spiser etter roede. Er på 6 uka nå og har gått ned 4,5 kg. Målet er ned enda 10 innen jul 👍🏻👍🏻👍🏻
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 Jeg spiser mindre kalorier og prøver å røre på meg mer. Har ikke hatt råd til medlemskap på treningssenter akkurat nå så gjør noen treningsprogram og yoga på YouTube, og går litt. Skal begynne på treningssenter i september da styrketrening er det som hjelper meg best. Spiser ellers litt mindre karbohydrater fordi protein og fett metter bedre på lavkalori. Anonymkode: 666ba...341 1
Tvist Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 Talte kalorier i en periode, det funket bra, gikk ned mange kilo. Nå orker jeg ikke det, vil bare ned et par forfengelighetskilo, så jeg spiser periodisk. Er ikke veldig streng, men spiser vanligvis ikke mellom middag i 6—7 tiden og lunsj kl 11.30. Spiser ikke kjøtt, mulig det gjør det litt enklere, men det er ikke pga vekten 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 For meg fungerer det best å ikke spise noe etter middag. Spiser som regel middag rundt kl. 17. I tillegg har jeg blitt mye flinkere til å kjenne på metthetsfølelsen, og jeg har kuttet ut godteri. Begge deler tror jeg er knyttet til at jeg ikke spiser etter middag. Anonymkode: 7e63f...c05 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #9 Skrevet 27. august 2020 Jeg har kun slanket meg en gang. Så på det som en livsstilsendring, brydde meg ikke om metoder og teknikker som gjør at man går på en smell i det man blir lei, eller slankingen er "ferdig". Jeg telte kalorier. Innså at jeg spiste for mye av kaloririk mat. Kun med mindre justeringer (droppe pesto på salaten, spise 150g laks i stedet for 250g, ta et knekkebrød til kvelds i stedet for to), droppe all småspising og kosespising, raste jeg ned i vekt. Har nå holdt vekten i 5 år. Teller ikke kalorier, spiser hva som helst, men er bevisst porsjoner, snacker aldri, og spiser meg aldri stapp mett. Anonymkode: 52eac...eaa 4
-jk- Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 (endret) Lavkalori og mye trening. Inntar i snitt ca. 2200kcal per dag og forbrenner i følge treningsklokka mi ca. 3500 kcl/dag i snitt (prøver å få til 50km med løping og gåturer i uka). Går ned en drøy kg pr. uke nå i et par måneder så det fungerer. Ligger unna sukker i størst mulig grad da det trigger søtsug. Søtningsmidler er ok. Ligger også unna fet mat, pga. kaloriinnhold og at jeg ikke er så glad i det. Spiser mye fisk, spesielt sushi. Typisk fordeler kaloriene seg slik: Frokost 350-550 Brunsj 200-300 Lunsj 500-650 Middag 650-1100 Endret 27. august 2020 av -jk- 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #11 Skrevet 27. august 2020 Jeg spiser mindre. Anonymkode: 03bb5...a98 3
Tirius Skrevet 27. august 2020 #12 Skrevet 27. august 2020 Bestemte meg for å finne ut hvordan jeg som normalvektig skulle levd livet, for det ante jeg virkelig ikke. Når jeg visste nok om det og kalorier begynte jeg å spise som normalvektig til tross for 65 kg overvekt. Så nå går det sakte nedover. 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #13 Skrevet 27. august 2020 Jeg pleide å slanke meg med Grete Roede. Så det som funket for meg, var å endelig klare å gjennomskue løgnene vi blir servert. Det er faktisk bare å spise mindre, eventuelt bevege seg mer. Det funker for meg fordi jeg er analytisk, systematisk, tålmodig og ærlig. Anonymkode: e4a23...1a0 2
Delfin82 Skrevet 27. august 2020 #14 Skrevet 27. august 2020 Bruker ingen metode sånn sett. Jeg spiser mindre porsjoner, drikker mindre alkohol for det stopper min forbrenning, snacker ikke imellom måltider. Annet enn en neve med mandler eller noe sånt innimellom. 1
Nuith Skrevet 27. august 2020 #15 Skrevet 27. august 2020 Teller kalorier (bruker en app som heter Yazio), prøver å spise max 1500 kcal om dagen men det er ikke krise om jeg går over innimellom. Teller ALLE kalorier og forsøker å være ærlig, og heller overestimere enn underestimere om jeg er usikker på vekt. Spiser "alt", men snacks og sukkerdrikker begrenser seg jo helt naturlig når man har et kaloribudsjett. Prøver i tillegg å gå minst 8000 skritt om dagen, men har jeg gått 8000 og har tid til mer så kan jeg godt doble det. Gått ned snart 10 kg siden mai. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #18 Skrevet 27. august 2020 Teller kalorier og økt aktivitetsnivå. Følger med på statistikken fra Apple Watch og myfitnesspal Anonymkode: 93f59...5f4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #19 Skrevet 27. august 2020 Hva går Roede ut på? Anonymkode: 61719...c72
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #20 Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva går Roede ut på? Anonymkode: 61719...c72 Tell kalorier, og spis grovt, grønt og magert. Anonymkode: e4a23...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå