Gå til innhold

Bare 1 av 4 emner har digital undervisning og får ikke møte opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alltid litt hostete, snufsete eller nyser fra høst til vår. Går siste året på universitetet, og det er bare digital undervisning i et emne. Det vil si at jeg går glipp av tre viktige forelesninger i uka. 

Får ikke møte opp på campus pga milde symptomer og har testet negativ for korona to ganger. 

Må jeg bare innse at dette semesteret kommer til å gå dårlig? Møte opp likevel? Hva gjør dere andre? Virker som de fleste andre drar, men er det så mange som ALDRI hoster/nyser/er snørrete med mindre de er syke?

Anonymkode: 4a59b...dcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner på samme frustrasjon. Tar en språkemne på 20 studiepoeng dette semestret. En viktig del er seminarene, der man får praktisert språket. Det er to økter med fysisk seminarundervisning i uka, men kun plass til 40 av 70 studenter på seminarene pga smittevernreglene. Det er ikke et digitalt alternativ til den fysiske seminarundervisningen.

Jeg har så langt fått plass på en av fire økter og ser at det er stor rift om plassene. Fra påmeldingsskjemaet legges ut til det er fulltegnet går det bare noen minutter. Om dette fortsetter og jeg kun får vært med på et seminar her og der tviler jeg på at jeg består. En ting er den skriftlige delen, det går nok greit, men halvparten av eksamen er en muntlig presentasjon og hvordan fikse det om jeg ikke får praktisert språket...?

Anonymkode: 99daf...f02

Skrevet

Jeg har valgt å møte opp. Testet negativt for korona så da valgte jeg å dra. Har også bare et digitalt emne og jeg orker rett og slett ikke å måtte ta opp fag på nytt fordi jeg ikke får med meg forelesninger. Vi tar smittevernregler på alvor, avstand, håndvask, etc. Mange som nyser og hoster. Synes det skulle ha vært lagt opp til flere digitalforelesninger når det er så strengt. Evt ha filmer forelesninger og legge ut.

Anonymkode: 2332b...ae6

• Liker 7
Skrevet

Hvis du har testet negativt, så tenker jeg du kan møte opp med munnbind og selvfølgelig antibac. Ikke være i kantine/lesesal/oppholdsrom, bare rett på forelesning og hjem.

Anonymkode: 8967c...0c7

• Liker 3
Skrevet

Jeg har «symptomer» hele sommerhalvåret pga sterk allergi (mot det meste utendørs), møter opp allikevel. Mange mener snufsing og nysing er nok til at man skal holde seg hjemme, til tross for at dette ikke er symptomer på covid-19. Det blir litt vel hysterisk. 

Anonymkode: d902e...a31

• Liker 2
Skrevet

Ta det opp med studieledelsen og drøft med de hvordan løse det. De lever av at studentene får gode resultater og er interessert i å finne gode løsninger 🙂

Anonymkode: 44f0f...9c1

Skrevet

Mener det er greit så lenge du ikke har tørr hoste. Jeg har selv alltid snue, nys og hals kløe som kommer å går, har hatt det siden vinter. 

Anonymkode: 03e9e...439

Skrevet
On 8/27/2020 at 1:35 AM, AnonymBruker said:

Kjenner på samme frustrasjon. Tar en språkemne på 20 studiepoeng dette semestret. En viktig del er seminarene, der man får praktisert språket. Det er to økter med fysisk seminarundervisning i uka, men kun plass til 40 av 70 studenter på seminarene pga smittevernreglene. Det er ikke et digitalt alternativ til den fysiske seminarundervisningen.

Jeg har så langt fått plass på en av fire økter og ser at det er stor rift om plassene. Fra påmeldingsskjemaet legges ut til det er fulltegnet går det bare noen minutter. Om dette fortsetter og jeg kun får vært med på et seminar her og der tviler jeg på at jeg består. En ting er den skriftlige delen, det går nok greit, men halvparten av eksamen er en muntlig presentasjon og hvordan fikse det om jeg ikke får praktisert språket...?

Kjenner du ingen i klassen du kan danne kollokvie med, slik at dere kan øve muntlig på språket sammen?

Anonymkode: 5ca5e...075

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du ingen i klassen du kan danne kollokvie med, slik at dere kan øve muntlig på språket sammen?

Anonymkode: 5ca5e...075

Nei, det andre emnet dette semesteret heldigitalt og fadderuka ble avlyst omtrent før den begynte pga Covid-19.  Prøver så godt jeg kan på egenhånd, men føler det er nytteløst.

Skrevet

Jeg er grovt allergisk mot hele sommerhalvåret og har valgt å møte opp på forelesning så lenge jeg tester negativt og universitetet ikke gjør en døyt for å tilrettelegge for noe annet.

Anonymkode: 00191...fe4

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker man må se an situasjonen. Hvis det er slik at du er dårlig på grunn av allergi er det jo ikke en grunn til å ikke møte opp. Samme med kronisk bronkitt eller bihulebetennelse. Det er ikke mistanke om korona her, og det er jo det retningslinjene og reglene er for. Du har testet negativt to ganger og er bare snufsete og nyser. Vær oppmerksom på smittevern og gå på forelesninger. Du skal jo ikke være hjemme hele høsten. 

Anonymkode: 017ac...476

• Liker 3
Skrevet
På 27.8.2020 den 1.35, AnonymBruker skrev:

Her ville jeg faktisk ha tatt kontakt med studieledelsen. Hvis det er slik at ikke alle studentene kan møte opp på læringstilbudet må de tilrettelegge slik at andre kan være med gjennom streaming eller sette opp en ekstra økt til de resterende. 

Helt sykt hvor dårlig forberedt flere av studiestedene er. Landet gikk jo i lockdown i mars, så her burde de ha vært førevar og tatt alle forholdsregler. Er jo ekstremt kjipt å havne i en situasjon som deg og alle de andre som tar dette emnet. 

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her ville jeg faktisk ha tatt kontakt med studieledelsen. Hvis det er slik at ikke alle studentene kan møte opp på læringstilbudet må de tilrettelegge slik at andre kan være med gjennom streaming eller sette opp en ekstra økt til de resterende. 

Helt sykt hvor dårlig forberedt flere av studiestedene er. Landet gikk jo i lockdown i mars, så her burde de ha vært førevar og tatt alle forholdsregler. Er jo ekstremt kjipt å havne i en situasjon som deg og alle de andre som tar dette emnet. 

Noen har tydeligvis gjort det. På fredag ettermiddag fikk vi beskjed om at de som ikke får plass kan følge seminarundervisningen via Zoom, men de har ikke læringsassistent å sette inn til å styre "møtet", så det blir kun en stream og ingen interaksjon med de som følger digitalt. Så da er det jo begrenset hvilket utbytte man får av det, bedre enn ingenting, men fortsatt ingen mulighet til å praktisere språket.

Skrevet

Ts her. Møtte opp fredag og fikk beskjed om å gå hjem da jeg nyser. Hjalp ikke med negativ test for om de andre blir forkjølet må de også være hjemme. 

De andre foreleserne sier bare at de ikke planlegger for digital undervisning i høst. 

Dette er NTNU .. blir så frustrert.

Takk for tips, skal ringe i morgen.

Skrevet

Har du blitt testet for allergi mot pollen, husstøv, dyr etc.? Det kan være verdt et forsøk.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke ressurser til dette. Vi får ingen ekstra ressurser i det hele tatt. 
Mvh,

Ansatt på universitet 

Anonymkode: bd7b5...bf5

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det finnes ikke ressurser til dette. Vi får ingen ekstra ressurser i det hele tatt. 
Mvh,

Ansatt på universitet 

Men alle forelesere har laptop med power point etc her, er det så vanskelig å slå på zoom for de som må være hjemme? Ok det tar 3 min å poste linken, men det utgjør en veldig stor forskjell for de som ikke får møte opp.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men alle forelesere har laptop med power point etc her, er det så vanskelig å slå på zoom for de som må være hjemme? Ok det tar 3 min å poste linken, men det utgjør en veldig stor forskjell for de som ikke får møte opp.

Det er ikke mulighet til streaming fra undervisningsrommene her, i alle fall. Det er ikke utstyr, og det er ikke nok bredbåndskapasitet til at all undervisning skal streames. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Møtte opp fredag og fikk beskjed om å gå hjem da jeg nyser. Hjalp ikke med negativ test for om de andre blir forkjølet må de også være hjemme. 

De andre foreleserne sier bare at de ikke planlegger for digital undervisning i høst. 

Dette er NTNU .. blir så frustrert.

Takk for tips, skal ringe i morgen.

Opplever ikke at det er så strengt på campus øya, altså på sykehuset. Hvem var det som sa du måtte gå hjem? Og spurte du aktivt, eller kom personen bort til deg? 

Jeg ville som sagt bare ha møtt opp. Du har ikke korona, og så fremt alle overholder smittevernsreglene er sannsynligheten lav for å bli smittet av vanlige luftveisinfeksjoner også. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...