Softstatic Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 På db.no har det begynt å dukke opp noen helt idiotiske overskrifter. Det er liksom om å gjøre å lage overskrifter med bare ett, maks to-tre ord. De er fullstendig intetsigende, og jeg kjenner at jeg snart ikke orker å klikke meg inn på den såkalte avisen lenger, selv om jeg er avhengig av nyheter. Eksempler fra i dag: «40!» «Raser» «Jages» «Smell» Er det flere som har lagt merke til dette? Det må da gå an å ha litt integritet når man driver en avis 😤 9
Blålin Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 3 timer siden, Daisy_B skrev: På db.no har det begynt å dukke opp noen helt idiotiske overskrifter. Det er liksom om å gjøre å lage overskrifter med bare ett, maks to-tre ord. De er fullstendig intetsigende, og jeg kjenner at jeg snart ikke orker å klikke meg inn på den såkalte avisen lenger, selv om jeg er avhengig av nyheter. Eksempler fra i dag: «40!» «Raser» «Jages» «Smell» Er det flere som har lagt merke til dette? Det må da gå an å ha litt integritet når man driver en avis 😤 Ja, jeg har bitt meg merke i det! Hvis man ikke klikker seg inn på artikkelen, aner man ikke hva det er snakk om. Og fristelsen blir dermed stor. Noen få ganger synes jeg Dagbladet tar opp viktige tema som forbigås i Vg og Aftenposten. Det verste for meg er allikevel at det ikke går en dag uten sex artikler. "Derfor har vi trekant", "Prøv disse sexleketøyene", "Ida fikk multiorgasmer med denne..." o.s.v. 7
Drizzt Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Nei, jeg har ikke lagt merke til det fordi jeg ikke leser Dagbladet. Men det høres teit ut å ha sånne overskrifter, ja. Clickbait. 1
Softstatic Skrevet 27. august 2020 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2020 3 timer siden, Blålin skrev: Ja, jeg har bitt meg merke i det! Hvis man ikke klikker seg inn på artikkelen, aner man ikke hva det er snakk om. Og fristelsen blir dermed stor. Noen få ganger synes jeg Dagbladet tar opp viktige tema som forbigås i Vg og Aftenposten. Det verste for meg er allikevel at det ikke går en dag uten sex artikler. "Derfor har vi trekant", "Prøv disse sexleketøyene", "Ida fikk multiorgasmer med denne..." o.s.v. Ja, det er også skikkelig irriterende! Sånn er det på nettavisen også, bare enda verre. Derfor klikker jeg meg bare inn hos sistnevnte hvis det er en dag det går altfor raskt å lese de andre nyhetene. 1
fullførsetningen Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Dagbladet er stort sett bare clickbait, sex eller et eller annet om penis. Garantert å finne ord som skrekk, ekstremt, etc. i en eller annen form. Og ikke glem AKKURAT NÅ i gult/svart som blinker eller scroller over skjermen. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gidder dere egentlig å lese Dagbladet eller VG i det hele tatt? Anonymkode: 44a9c...777 Enig, disse avisene har mistet integriteten for lenge siden... Det virker som dem ikke klarer å holde seg politisk nøytrale eller. Altså, aviser skal ikke lire av seg masse venstrevås. Det skal være nøytralt og rapportere om alt som skjer, ikke bare de sidene av saken dem liker og mener støtter deres synspunkt. Uproff! Anonymkode: 98a9e...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 6 timer siden, Daisy_B skrev: Ja, det er også skikkelig irriterende! Sånn er det på nettavisen også, bare enda verre. Derfor klikker jeg meg bare inn hos sistnevnte hvis det er en dag det går altfor raskt å lese de andre nyhetene. En måte å prøve å fordumme befolkningen på ? Har lagt merke til det jeg også. Utrolig rart at dem ikke kan gå en dag uten en sånn artikkel, tror de ikke folk vil lese noe med litt mer substans eller? Anonymkode: 98a9e...b7f 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 10 hours ago, Blålin said: Ja, jeg har bitt meg merke i det! Hvis man ikke klikker seg inn på artikkelen, aner man ikke hva det er snakk om. Og fristelsen blir dermed stor. Noen få ganger synes jeg Dagbladet tar opp viktige tema som forbigås i Vg og Aftenposten. Det verste for meg er allikevel at det ikke går en dag uten sex artikler. "Derfor har vi trekant", "Prøv disse sexleketøyene", "Ida fikk multiorgasmer med denne..." o.s.v. Jeg får noen ganger følelsen av at noen av journalistene har bruker på KG. Anonymkode: 8fe67...faf 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #9 Skrevet 27. august 2020 Dagbladet har blitt helt jævlig i det siste! Overdrevne overskrifter, clickbait og epilepsifremkallende farger. Anonymkode: fde4a...816 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 14 hours ago, Daisy_B said: På db.no har det begynt å dukke opp noen helt idiotiske overskrifter. Det er liksom om å gjøre å lage overskrifter med bare ett, maks to-tre ord. De er fullstendig intetsigende, og jeg kjenner at jeg snart ikke orker å klikke meg inn på den såkalte avisen lenger, selv om jeg er avhengig av nyheter. Eksempler fra i dag: «40!» «Raser» «Jages» «Smell» Er det flere som har lagt merke til dette? Det må da gå an å ha litt integritet når man driver en avis 😤 Enig, helt vilt dette. De bruker ordet «Sjokk» også mye, i tide og utide. Anonymkode: 79dd7...bc1 6
SoWhat? Skrevet 27. august 2020 #11 Skrevet 27. august 2020 Dagbladet er en idiotavis. Bare idioti fra ende til annen. De har visst tatt over se og hør også. Det sier sitt. Boikott hele blekka 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #12 Skrevet 27. august 2020 Og bare pisspreik om influencere!! Anonymkode: fde4a...816
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #13 Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Dagbladet er en idiotavis. Bare idioti fra ende til annen. De har visst tatt over se og hør også. Det sier sitt. Boikott hele blekka Finnes det noen alternativ som rapporterer om nyheter? Ja, vil ikke ha noen form for ekstrem avis, verken høyre eller venstre. Bare helt nøytral. Anonymkode: 98a9e...b7f 2
SoWhat? Skrevet 27. august 2020 #14 Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Finnes det noen alternativ som rapporterer om nyheter? Ja, vil ikke ha noen form for ekstrem avis, verken høyre eller venstre. Bare helt nøytral. Anonymkode: 98a9e...b7f Jeg liker VG, selv om jeg ikke alltid er like fornøyd med journalistene der. Amatørmessig iblant. Men bedre enn Dagbldet uten minste tvil. Aftenposten er greit nok. Journalister skal være nøytrale. Media skal være. Men desverre har det sklidd helt ut. De informerer ikke bare lengre som de skal. De påvirker. Ikke ok i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #15 Skrevet 27. august 2020 Men folkens, dere må la være å lese tabloid-avisene. Hvis dere slutter å lese disse sakene, så slutter de å lage sånne saker. Les heller seriøse aviser som Morgenbladet, Klassekampen eller Aftenposten. Anonymkode: f5b05...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #16 Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Jeg liker VG, selv om jeg ikke alltid er like fornøyd med journalistene der. Amatørmessig iblant. Men bedre enn Dagbldet uten minste tvil. Aftenposten er greit nok. Journalister skal være nøytrale. Media skal være. Men desverre har det sklidd helt ut. De informerer ikke bare lengre som de skal. De påvirker. Ikke ok i det hele tatt. Helt enig i at det ikke er ok. Ihvertfall i dag når folk blir veldig påvirket av alt dem leser om i media. Leste f.eks at NORSK politi opplevde mindre respekt av ungdommer pga det som skjedde i USA... Sånn går det når media ikke klarer å holde seg nøytral, og skal fremstille politi som slik de er i USA. Anonymkode: 98a9e...b7f 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #17 Skrevet 27. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men folkens, dere må la være å lese tabloid-avisene. Hvis dere slutter å lese disse sakene, så slutter de å lage sånne saker. Les heller seriøse aviser som Morgenbladet, Klassekampen eller Aftenposten. Anonymkode: f5b05...dd2 Klassekampen? LOL... høres ut som en kommunisme avis eller noe... Hva med adressaavisen da? Aftenposten virker litt bedre... men ikke mye. Anonymkode: 98a9e...b7f
Brunello Skrevet 27. august 2020 #18 Skrevet 27. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dagbladet har blitt helt jævlig i det siste! Overdrevne overskrifter, clickbait og epilepsifremkallende farger. Anonymkode: fde4a...816 Dersom "i det siste" betyr "etter sånn ca. 1995", er jeg enig med deg.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #19 Skrevet 28. august 2020 Igår hadde de gul/rød blinkende med akkurat nå:selger! Det var da altså fynkygine(blogger) sin mor som skulle selge huset i Ålesund.... Anonymkode: c276e...7d5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå