Gå til innhold

Sunne, men uvanlige snackskombinasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å gå ned i vekt og er gått ganske lei av grønnsaker med holidaydip og eple med peanøttsmør, men er veeldig glad i snacks, så kom gjerne med noen gode snacksidéer, gjerne noen som ikke er veldig kjent heller. Jeg har foreløpig sett at både mango og vannmelon med limejuice og et krydder som heter tajin er populært, så har bestilt krydderet og skal prøve. 😂

Anonymkode: cbe1a...ea9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min favoritt: Skrell epler, del det i båter,  dryss kanel over, dekk med folie og ovnsbak dem i ovnen til de er myke (ca 20 min.)  Server med litt vaniljesaus eller lett-is 😋  Vanlig fruktsalat med vaniljesaus er også godt, og gode gamle pop-corn 😊 

Når man slanker seg kan man selvfølgelig ikke kose seg med ubegrenset mengde uansett, men en normal porsjon av disse tingene er helt innafor 😊 

Anonymkode: 0a6d1...9e0

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min favoritt: Skrell epler, del det i båter,  dryss kanel over, dekk med folie og ovnsbak dem i ovnen til de er myke (ca 20 min.)  Server med litt vaniljesaus eller lett-is 😋  Vanlig fruktsalat med vaniljesaus er også godt, og gode gamle pop-corn 😊 

Når man slanker seg kan man selvfølgelig ikke kose seg med ubegrenset mengde uansett, men en normal porsjon av disse tingene er helt innafor 😊 

Anonymkode: 0a6d1...9e0

De eplene høres gode ut. Jeg pleier å lage eple chips, skiver dem med ostehøvel, strør over kanel oglar dem stå i ovnen på 100 grader,  tar et par timer, snur dem halvveis. Tar tid, men jeg lager flere brett om gangen. Og det funker med pære. 

• Liker 1
Skrevet

En god snacksidé som ikke er så veldig kjent?

Hm, la meg se... Jo! Venn deg av med trangen til å snacke først som sist, det er bare en moderne uvane som gjør vektnedgangen vanskeligere enn den trenger å være.

Anonymkode: 5250e...040

• Liker 1
Skrevet

La meg gjette. Vektnedgangen din går ganske sakte?

Anonymkode: 00f9e...eb2

Skrevet

Frosne druer

Rista kikerter

Popcorn med næringsgjær 

Friggs salt og chiafrø maiskaker med et tynt lag peanøttsmør og jordbær i skiver

Anonymkode: c3d4d...38f

Skrevet
On 8/27/2020 at 7:55 AM, AnonymBruker said:

En god snacksidé som ikke er så veldig kjent?

Hm, la meg se... Jo! Venn deg av med trangen til å snacke først som sist, det er bare en moderne uvane som gjør vektnedgangen vanskeligere enn den trenger å være.

Anonymkode: 5250e...040

Evebtuelt hold på vanen hvis den fungerer fint og ikke skaper noe trøbbel. Folk er forskjellige, og for noen er sunn snacks det som gjør at man kommer seg gjennom dagen uten å skeie helt ut på usunn mat eller enorme måltider. 

Folk er faktisk ulike, det er forskning helt tydelig på, også når det kommer til kosthold og vektnedgang. Det er derfor det er så vanskelig å finne en løsning for alle. 

Skrevet

-Frosne druer med limesaft

-Gulrot- og selleristaver med mager kesam-dipp 

-Knekkebrød med hummus

-Ristede kikerter med masse krydder

-"is" av frosne bananer

Jeg prøver ikke å gå ned i vekt, dette er ting jeg kan finne på å spise dersom jeg har søt- eller saltsug i ukedagene istedenfor å hive inn håndklet og kjøpe chips og sjokolade på nærmeste nærbutikk 

Anonymkode: 40104...41e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...