AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Jeg er veldig plaget av det.. men er litt "treningsnarkoman" og vet heldigvis litt styrkeøvelser jeg kan gjøre på senter. Elipsemaskin fungerte IKKE, utfall er helt håpløst og i dag gikk jeg en fjelltur noe som endte med sterke smerter i bekkenet. Fastlegen sier aktivitet er bra og at jeg må kjenne etter hva som fungerer, men alt er jo smertefullt!! Hvordan trente/trener du med bekkenløsning? Noen med tips? Anonymkode: e220b...e5e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Jeg klarte ikke trene i det hele tatt når jeg hadde bekkenløsning. Hadde mer enn nok med og gå på jobb (sykepleier) og tilslutt mer enn nok med og gå fra stue til kjøkken hjemme... Aktivitet er bra ja, men man skal ikke presse seg utover sine smertegrenser. Svømming har jeg hørt skal være bra for bekkenet, det er jo god trening også. For meg hjalp det ikke på smertene så det er nok individuelt. Om du klarer og gå fjelltur med bekkenløsning, da er du heldig! Anonymkode: bf880...be5
saltvann Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Jeg ble tidlig sykemeldt. Prøvde å gå turer og svømmetrening tilrettelagt for de med bekkenløsning. Men det fungerte ikke. Ble helt ødelagt av det. Gjorde ingenting hjemme, klarte heller ikke å ta vare på storesøsken. Om jeg skulle noe, måtte jeg hvile hele dagen før og hvile hele dagen etter, samtidig kjenne på om jeg klarte å komme meg ut.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 For meg ble det værre med sofa ligging! Men gikk også ca en gang i månden til osteopat for at hun fikk myket det opp ambefalses. Utover det turer i skog og mark (ikke fjell turer) svømming og samme styrke opplegg som jeg gjorde etter fødsel første gang for å trene sammen mage musklene igjen 😄 Anonymkode: 9e2ea...cad
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Yoga, og mye bøy/tøy og stabiliserings øvelser. Var de samme øvelsene jeg fikk av fysio som var på yoga Anonymkode: 8536d...719 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarte ikke trene i det hele tatt når jeg hadde bekkenløsning. Hadde mer enn nok med og gå på jobb (sykepleier) og tilslutt mer enn nok med og gå fra stue til kjøkken hjemme... Aktivitet er bra ja, men man skal ikke presse seg utover sine smertegrenser. Svømming har jeg hørt skal være bra for bekkenet, det er jo god trening også. For meg hjalp det ikke på smertene så det er nok individuelt. Om du klarer og gå fjelltur med bekkenløsning, da er du heldig! Anonymkode: bf880...be5 Dette. Bevegelse er bra, men ikke hvis det går over smertegrensen, da kan du gjøre det verre sa min fysioterapeut. Anonymkode: 0ed54...9c3 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 Jeg har nettopp begynt å få smerter, så er heldigvis ikke helt krise enda, men vil unngå å gjøre det verre (er jo bare på 5+4, så har fått det veldig tidlig). Det jeg har oppdaget så langt er at sykling foreløpig går bra. Det er verre å sitte på en stol i en time enn å sykle faktisk. Jeg danser egentlig til vanlig, men det har jeg fått beskjed om å være forsiktig med. Ser det ligger en del styrkeøvelser ute på nett, men bør man gå til en fysioterapeut for å være sikker på å ikke gjøre noe galt? Eller er det smertegrensen vi må ta mest hensyn til? Anonymkode: f85c4...93b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 Gå/løpe lett i motbakke har funket for meg. Får veldig vondt etterpå, men klarer å gjennomføre litt trening. Ikke bare bare å være treningsnarkoman når kroppen streiker si😅🙈 Anonymkode: e4d4d...446
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #9 Skrevet 27. august 2020 Hvorfor får noen bekkenløsning? Og hva er det som gir smertene fysisk inne i kroppen?🙁 Anonymkode: f24c6...cb8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor får noen bekkenløsning? Og hva er det som gir smertene fysisk inne i kroppen?🙁 Anonymkode: f24c6...cb8 Svaret er sånn halvveis vet ikke på begge. Noe av smertene inne i kroppen kan komme hvis en nerve kommer i klem når ting flytter seg inni der, typisk isjassmerter. I tillegg sa fysio at når leddbåndet som pleier å holde bena sammen er slakkere så kan bena nå skure mot hverandre, som er vondt. Det er vondt både ved bevegelse og når man er stille lenge for da blir det liggende og presse. Anonymkode: 0ed54...9c3 1
Sirinna Skrevet 27. august 2020 #11 Skrevet 27. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor får noen bekkenløsning? Og hva er det som gir smertene fysisk inne i kroppen?🙁 Anonymkode: f24c6...cb8 I svangerskapet frigjøres et hormon som heter relaxin. Dette hormonet gjør leddbånd og bindevev mer tøybart. Dette er forberedelser til fødsel da barnet trenger plass til å passere gjennom fødselskanalen. Ulempen er at når bekkenet blir «løsere» støtter det mindre opp om ryggen, dermed kan man kjenne smerte i korsryggen også - foruten om selve bekkenet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå