AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Så noe skikkelig rart på mobilen til vennen min i dag. Kan vel starte med å gi litt bakgrunnsinformasjon... Helt siden ifjor har vennen min og læreren min oppført seg rart. Ho har alltid vært ekstra vennlig mot han enn oss andre. Tenkte bare at det var greit fordi jeg trodde han var favoritteleven hennes. Ho har ofte holdt han tilbake igjen etter timen for å gå gjennom «oppgaver» osv. Synes det var veldig rart, men sa aldri noe til han om det. Lot det vær. Men i dag så snakket vi sammen i friminuttet også så jeg på snapchatten hans. Han hadde læreren på snapchat og de hadde gult hjerte (som betyr at de har hverandre på første plass). Er ikke dette veldig rart da? Hvem snapper med eleven sin på fritiden liksom. Han fjerna vekk mobilen ganske fort og jeg tror at han ikke vet at jeg så at han hadde ho på snap. Hvordan tar jeg dette opp med han? Eller burde jeg ta det opp mot læreren? Kan utpresse henne slik at ho gir meg en god karakter, lå på en 3er ifjor og vil gjerne ha 4 eller 5 i år. (Og hvis du tror dette er troll, bare la vær å skrive noe og gå videre med dagen din). Takk for alle innspill/forslag🙌 Anonymkode: 07217...754
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, Miss-Grey skrev: Hvor gammel er vennen din? Min venn er 18 år Anonymkode: 07217...754
Tone83 Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 Hadde spurt læreren om hvem som var bestevennen hennes på snap🤭 tipper det skremmer henne bort. For det der er IKKE greit. 7
Gibralfaro Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Kan utpresse henne slik at ho gir meg en god karakter, lå på en 3er ifjor og vil gjerne ha 4 eller 5 i år. Takk for alle innspill/forslag🙌 Anonymkode: 07217...754 Hadde jeg vært deg så ville jeg valgt en annen måte å starte voksenlivet på. Utpressing av lærere, uansett årsak, er bare lavmål. 18
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #6 Skrevet 26. august 2020 Det er ulovlig selv om han er over 18, men at du skal utpresse henne for å få bedre karakter? 😂 for et drama.. Anonymkode: 4d4f5...94a 2
Miss-Grey Skrevet 26. august 2020 #7 Skrevet 26. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min venn er 18 år Anonymkode: 07217...754 Skjønner! Dersom de har «upassende» kontakt er det alvorlig uansett alder. En lærer skal ikke - og da mener jeg ikke - gjøre slikt. Men hvorvidt det gir konsekvenser er en annen sak. En av mine lærere på videregående rotet med en 19 år gammel elev på fest. Han var i begynnelsen av 40-årene, tror jeg. Så vidt jeg forsto fikk han en muntlig advarsel av rektor, og ble uglesett av både elever og lærere. Utover det skjedde det ingenting. Jeg ville ha prøvd å prate med vennen din igjen, og vurdert å ta det videre. Ville ikke ha forsøkt meg på utpressing av læreren. Både fordi det er umoralsk (og du bryr deg egentlig mer om vennen din enn karakterene, gjør du vel?), og fordi læreren da er forberedt dersom du varsler noen andre. Dersom du ikke får noe ut av vennen din, kan du vurdere å snakke fortrolig med en annen lærer, helsesøster, eller lignende. Ikke snakk om dette med de andre elevene, ryktene sprer seg utrolig raskt, og akkurat nå vet du ikke annet enn at de har kontakt på Snap. Det er ikke bra, men det er vanskelig å si hvor tett og mye kontakt de har. Og slike rykter kan gå hardt utover vennen din. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #8 Skrevet 26. august 2020 46 minutter siden, Tone83 skrev: Hadde spurt læreren om hvem som var bestevennen hennes på snap🤭 tipper det skremmer henne bort. For det der er IKKE greit. Okei, skal prøve å ta opp med henne på en diskré måte👌 Anonymkode: 07217...754
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #9 Skrevet 26. august 2020 45 minutter siden, Gibralfaro skrev: Hadde jeg vært deg så ville jeg valgt en annen måte å starte voksenlivet på. Utpressing av lærere, uansett årsak, er bare lavmål. Okei, tenkte bare at det var en bra måte å få en god karakter, men innser nå at det er feil Anonymkode: 07217...754 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #10 Skrevet 26. august 2020 33 minutter siden, Miss-Grey skrev: Skjønner! Dersom de har «upassende» kontakt er det alvorlig uansett alder. En lærer skal ikke - og da mener jeg ikke - gjøre slikt. Men hvorvidt det gir konsekvenser er en annen sak. En av mine lærere på videregående rotet med en 19 år gammel elev på fest. Han var i begynnelsen av 40-årene, tror jeg. Så vidt jeg forsto fikk han en muntlig advarsel av rektor, og ble uglesett av både elever og lærere. Utover det skjedde det ingenting. Jeg ville ha prøvd å prate med vennen din igjen, og vurdert å ta det videre. Ville ikke ha forsøkt meg på utpressing av læreren. Både fordi det er umoralsk (og du bryr deg egentlig mer om vennen din enn karakterene, gjør du vel?), og fordi læreren da er forberedt dersom du varsler noen andre. Dersom du ikke får noe ut av vennen din, kan du vurdere å snakke fortrolig med en annen lærer, helsesøster, eller lignende. Ikke snakk om dette med de andre elevene, ryktene sprer seg utrolig raskt, og akkurat nå vet du ikke annet enn at de har kontakt på Snap. Det er ikke bra, men det er vanskelig å si hvor tett og mye kontakt de har. Og slike rykter kan gå hardt utover vennen din. Har ikke tatt det opp med andre venner, vet at jeg ødelegger ryktet til kompisen og læreren min, og det er ikke bra. Men synes det er veldig feil at de har slik kontakt med hverandre. Det gir mening nå hvorfor han har bedre karakterer enn meg og ikke gidder å øve... Anonymkode: 07217...754
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #11 Skrevet 26. august 2020 Løsningen her er nok å presse læreren til å gi deg toppkarakter, ja.. Anonymkode: 7634c...27e 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #12 Skrevet 26. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Så noe skikkelig rart på mobilen til vennen min i dag. Kan vel starte med å gi litt bakgrunnsinformasjon... Helt siden ifjor har vennen min og læreren min oppført seg rart. Ho har alltid vært ekstra vennlig mot han enn oss andre. Tenkte bare at det var greit fordi jeg trodde han var favoritteleven hennes. Ho har ofte holdt han tilbake igjen etter timen for å gå gjennom «oppgaver» osv. Synes det var veldig rart, men sa aldri noe til han om det. Lot det vær. Men i dag så snakket vi sammen i friminuttet også så jeg på snapchatten hans. Han hadde læreren på snapchat og de hadde gult hjerte (som betyr at de har hverandre på første plass). Er ikke dette veldig rart da? Hvem snapper med eleven sin på fritiden liksom. Han fjerna vekk mobilen ganske fort og jeg tror at han ikke vet at jeg så at han hadde ho på snap. Hvordan tar jeg dette opp med han? Eller burde jeg ta det opp mot læreren? Kan utpresse henne slik at ho gir meg en god karakter, lå på en 3er ifjor og vil gjerne ha 4 eller 5 i år. (Og hvis du tror dette er troll, bare la vær å skrive noe og gå videre med dagen din). Takk for alle innspill/forslag🙌 Anonymkode: 07217...754 Denne medeleven har ikke noen grunner til at han blir fulgt opp ekstra av henne da? Det er ikke alt du vet. Anonymkode: f2bfe...a86 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #13 Skrevet 27. august 2020 Hvis de to har et forhold, noe som egentlig ikke er greit, så er du jo ikke noe bedre selv om du tenker at å utpresse læreren er en god ide. Jeg har ei venninne som inngikk et slags forhold med en lærer. Dette var på høgskole da, men det er jo ikke greit der heller. Jeg lot det bare være. Hun fikk ikke bedre karakterer av det. Faktisk fikk jeg bedre, men det var fordi jeg jobbet hardere. Jeg hadde nok vurdert å ta det videre om det var sånn at hun fikk bedre karakterer av dette. Men det skjedde jo ikke. Det gikk ikke ut over noen. I dag, noen få år senere, henger de fortsatt sammen, og det virker som de har det hyggelig. Han er ikke læreren hennes lenger nå da. De er med i samme forening, reiser på turer med denne osv. Jeg var med på et par treff med denne foreningen da jeg studerte, da jeg var interessert i det de sto for. Satt selvfølgelig en del og skravlet med de to. Det var bare hyggelig. Venninna mi åpna seg for meg, og fortalte at hun likte så godt å være med denne læreren, og han gjengjeldte det. De hadde det veldig koselig sammen. Noen medstudenter la merke til at de hang mye sammen, og syns det var ekkelt. Jeg sa ingenting, bare nikket og latet som om jeg ikke visste mer enn dem. Jeg sier ikke at elever aldri utnytter lærere, og at sånt er riktig. Det er jo ikke greit, og blir det oppdaga så er det fare for at læreren vil få sparken. Men jeg valgte å ikke si noe i tilfellet med min venninne. Hun er for det første en god venninne, og hadde jeg gått videre med det, hadde vennskapet blitt ødelagt. For det andre hadde nok læreren fått sparken eller hvert fall en advarsel, og jeg hadde måttet ha det på samvittigheten. For det tredje, så var forholdet deres helt harmløst. De hadde det bare hyggelig sammen. Ingen ble utnyttet og ingen fikk bedre karakterer av det. Hvorfor skal jeg gidde??? Anonymkode: 07581...1d8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #14 Skrevet 27. august 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne medeleven har ikke noen grunner til at han blir fulgt opp ekstra av henne da? Det er ikke alt du vet. Anonymkode: f2bfe...a86 Nei, akkurat? Det kan hende de gikk gjennom oppgaver, men det skjedde så ofte at det var rart. Noen ganger så var de igjen sånn halvtime, helt til slutten av midttimen feks. Anonymkode: 07217...754
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #15 Skrevet 27. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis de to har et forhold, noe som egentlig ikke er greit, så er du jo ikke noe bedre selv om du tenker at å utpresse læreren er en god ide. Jeg har ei venninne som inngikk et slags forhold med en lærer. Dette var på høgskole da, men det er jo ikke greit der heller. Jeg lot det bare være. Hun fikk ikke bedre karakterer av det. Faktisk fikk jeg bedre, men det var fordi jeg jobbet hardere. Jeg hadde nok vurdert å ta det videre om det var sånn at hun fikk bedre karakterer av dette. Men det skjedde jo ikke. Det gikk ikke ut over noen. I dag, noen få år senere, henger de fortsatt sammen, og det virker som de har det hyggelig. Han er ikke læreren hennes lenger nå da. De er med i samme forening, reiser på turer med denne osv. Jeg var med på et par treff med denne foreningen da jeg studerte, da jeg var interessert i det de sto for. Satt selvfølgelig en del og skravlet med de to. Det var bare hyggelig. Venninna mi åpna seg for meg, og fortalte at hun likte så godt å være med denne læreren, og han gjengjeldte det. De hadde det veldig koselig sammen. Noen medstudenter la merke til at de hang mye sammen, og syns det var ekkelt. Jeg sa ingenting, bare nikket og latet som om jeg ikke visste mer enn dem. Jeg sier ikke at elever aldri utnytter lærere, og at sånt er riktig. Det er jo ikke greit, og blir det oppdaga så er det fare for at læreren vil få sparken. Men jeg valgte å ikke si noe i tilfellet med min venninne. Hun er for det første en god venninne, og hadde jeg gått videre med det, hadde vennskapet blitt ødelagt. For det andre hadde nok læreren fått sparken eller hvert fall en advarsel, og jeg hadde måttet ha det på samvittigheten. For det tredje, så var forholdet deres helt harmløst. De hadde det bare hyggelig sammen. Ingen ble utnyttet og ingen fikk bedre karakterer av det. Hvorfor skal jeg gidde??? Anonymkode: 07581...1d8 Så hodt å høre at det endte bra med venninna di og læreren deres! Har ikke tatt det opp med noen enda, men synes det er urettferdig at vennen min får gode karakterer, og jeg vil få noe ut av situasjonen. Jeg er 16 år og blir 17 snart, mens han er 18 år. Vi begge går i vg3 nå. Men vil bare få en god karakter i faget slik at jeg har et godt snitt, og synes det er urettferdig at han får det helt uten å øve. Feks ifjor da vi hadde prøve om nasjonalregnskap og økonomisk vekst, så spurte jeg han om noen spørsmål før prøven. Vi skulle teste hverandre ut. Han kunne så å si ingenting, men da vi fikk prøven tilbake fikk han 5+, og jeg fikk 4-, selv om jeg kunne mer enn han. Og han skrev ikke så utfyllende heller, det så ikke ut som han fortjente en 5+. Etter at jeg så at han snapper med læreren, så falt alt på plass. Jeg hadde nok latt dem være, men synes det er uetisk at han får bedre karakterer fordi han har et hemmelig forhold med læreren sin. Det er urettferdig Anonymkode: 07217...754
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå