AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Jeg skal ta test i morgen, kan man få svar i løpet av helgen? Anonymkode: f448b...39f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 19 minutter siden, Konungr skrev: Ja, fikk svar lørdag selv. Flott, takk for svar Håper den var negativ 😊 Anonymkode: f448b...39f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 I teorien skulle vi fått svar på søndagen, men det drøyde helt til tirsdag morgen før vi fikk vite.. Anonymkode: e34f1...e31
Konungr Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Flott, takk for svar Håper den var negativ 😊 Anonymkode: f448b...39f Det var lørdag for noen uker siden, spesifiserte dårlig der. Ja, den var negativ, bare forkjølelse 🙂 Ble munbind på hver gang på butikken fra da av.
MiniMjau Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 Ikke alle laboratoriet som analyserer i helger /på kveld .
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 Test fredag, fikk svar mandag. Samtidig er det en regel i min kommune at dersom svaret er positivt så får man telefon innen 24 timer, så med andre ord kan man tolke seg til negativt svar om ventetiden blir lengre enn dette.. Det er fordi FHI skal godkjenne publisering av alle prøvesvar på helsenorge.no, og det er mindre kapasitet i helger. Skikkelig ineffektivt! Anonymkode: 3a54c...721
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Test fredag, fikk svar mandag. Samtidig er det en regel i min kommune at dersom svaret er positivt så får man telefon innen 24 timer, så med andre ord kan man tolke seg til negativt svar om ventetiden blir lengre enn dette.. Det er fordi FHI skal godkjenne publisering av alle prøvesvar på helsenorge.no, og det er mindre kapasitet i helger. Skikkelig ineffektivt! Anonymkode: 3a54c...721 Det kommer jo ann på når prøveglasset ditt settes i maskinen. Hvis prøven din må vente et døgn pga kapasitetspeoblemer/medisinsk prioritering/transport/helg, så blir det jo fort 2 døgn før også et negativt svar foreligger. Ja, det er riktig at negative tester kjører lengre på maskinen, for å sikre at den faktisk er negativ. En positiv test kjører kortere tid siden den ikke får mange minuttene å detektere virus, om det er tilstede. Dette spiller antagelig ikke inn på NÅR du får svar. Hilsen lab-dama. Anonymkode: 1cfca...b7b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 Jeg tok test på fredag, fikk svar i går. Men gjorde det privat siden jeg ikke ville vente nesten en uke på det offentlige. Anonymkode: e7e17...742
Anbefalte innlegg