Gå til innhold

Katt som må slankes

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har to katter. Den ene katten veier nå 6,5 kg og ser litt tjukk ut. Har vært slik en stund, men tror han har lagt på seg litt mer nå(spiSer mye mat og egen fangst). Den andre katten syns jeg er litt for tynn, den er flink å rasjonere maten selv(legger ikke på seg). Maten pleier å stå fremme hele tiden. Men jeg vet at jeg burde slanke katt 1, og tenkte derfor å lage en matskål til de hver, så jeg får slanka den ene. Men hvordan sikrer jeg at katt 2 får i seg nok mat, når maten ikke står fremme hele døgnet?

. Og er det for lenge for kattene å vente med mat mens jeg er på jobb i 7-8 timer, og på natta i 7-9 timer. De vil da få mat på morgenen, ettermiddagen og kvelden. 

De har kattedør, Og går ut og inn som de vil hele døgnet. Matskålene kan ikke stå fremme hele døgnet hvis katt 1 skal slankes. 

Erfaringer? 

Anonymkode: bd8aa...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt dyrt forslag da, men det eneste som funket her var å snekre sammen hver sin kasse til kattene. Så har de chipluke inn i hver sin. 😊

Anonymkode: 79d59...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har slanket vår katt ved å bruke slankefor og sette 3 faste mattider. De venner seg til mattidene så prøv det med begge. Anbefales. 

Anonymkode: 2b1ac...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellokitty

Appetitt controll. Tror det er royal canin som har det foret. Det er laget slik at knottene sveller på en måte i magen og rommer mer så de ikke trenger så mye mat eller blir mette fortere. Ellers er det pro plan light. Men ikke bytt for rett over bland ut delvis med det du allerede bruker og følg tabellen på posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellokitty
På 26.8.2020 den 21.24, AnonymBruker skrev:

Litt dyrt forslag da, men det eneste som funket her var å snekre sammen hver sin kasse til kattene. Så har de chipluke inn i hver sin. 😊

Får også matskåler som åpner seg med chip som katteluke. Noe lignende du laget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, hellokitty skrev:

Får også matskåler som åpner seg med chip som katteluke. Noe lignende du laget?

Nei, laget solide kasser i tre, med plass til kun en katt i hver, samtidig som at luken måtte gå i lås. Har en veldig glupsk hannkatt som finner på de mest utrolige ting for å få mat.

Leste mye på matskålene med chip, og kom frem at når en spiste, kunne en annen snike seg inn fra siden å stjele. Så prøvde ikke det engang. Er 100% sikkert at tjukkasen min hadde klart å stjele på den måten 😅🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, laget solide kasser i tre, med plass til kun en katt i hver, samtidig som at luken måtte gå i lås. Har en veldig glupsk hannkatt som finner på de mest utrolige ting for å få mat.

Leste mye på matskålene med chip, og kom frem at når en spiste, kunne en annen snike seg inn fra siden å stjele. Så prøvde ikke det engang. Er 100% sikkert at tjukkasen min hadde klart å stjele på den måten 😅🤪

Vi har hatt SureFeed i over sju år, og har aldri hatt det problemet, selv med både ett og to matvrak som har prøvd å komme til "fra siden".
Det er veldig vanskelig å komme til, særlig hvis du setter skålene inn mot veggen, og hvis du i tillegg setter åpne/lukke frekvensen til den korteste settingen (det er tre forskjellige hastigheter) så har ikke tjukkasen sjanse til å rekke å få i seg ekstra mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...