AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Siw på 33 år får ikke dyr kreftbehandling. Skjønner at staten ikke har penger til å behandle henne når de bruker hundrevis av milliarder på korono-tiltak for å redde en haug med 80-åringer. Bra prioriteringer i Norge for tiden... https://www.nrk.no/innlandet/far-ikke-livsforlengende-immunterapi-for-kreft_-ma-betale-selv-1.15127513 Anonymkode: 54f1f...4d4 5
Hellian Skrevet 26. august 2020 #2 Skrevet 26. august 2020 Huff, helt tragiskt! 😢 Syns det er rart at det er så lite engasjemang rundt slike saker. Ulv og vindkraft engasjerer folk, men skandaler i helsenorge driter vist folk flest i. Er generelt skuffet og redd over hvor dårlig det står til med helsevesenet her i landet. Tilbudet for psykisk helse også. Katastrofalt dårlig 😥 1
Hr. Aktiv Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 Det er flere der desverre. Synes noen kunne publisert litt møretall jeg nå. Begynner å bli plass til det nå.
Gjest Tutte Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siw på 33 år får ikke dyr kreftbehandling. Skjønner at staten ikke har penger til å behandle henne når de bruker hundrevis av milliarder på korono-tiltak for å redde en haug med 80-åringer. Bra prioriteringer i Norge for tiden... https://www.nrk.no/innlandet/far-ikke-livsforlengende-immunterapi-for-kreft_-ma-betale-selv-1.15127513 Anonymkode: 54f1f...4d4 Dette var trist😥
Mezzosoprena Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 Før jeg sier noe som helst annet, så synes jeg definitivt at alle som trenger det skal få akkurat den behandlingen som kan hjelpe dem med å forlenge livet/overleve. Når det er sagt, så har ikke dette noe som helst med korona å gjøre - altså at man bruker pengene på koronatiltak i stedet. Immunterapi blir i Norge gitt til ytterst få pasienter, og de aller fleste må betale for behandlingen selv... 2
Example Skrevet 26. august 2020 #6 Skrevet 26. august 2020 "Man kan ikke sette en pris på menneskeliv". Et mye brukt argument i koronadiskusjonen, men realiteten er at det gjøres hver eneste dag. Akkurat hvor mange mennesker tiltakene har reddet i Norge vil vi neppe få et klart svar på, men at de har kostet mye per hode, er det vel neppe noen tvil om. 3
Anbefalte innlegg