AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Jeg skammer over meg selv, har vært irritabel, følsom og lager drama ut av ingenting. Føler virkelig at jeg er et mareritt å være rundt og jeg skammer meg så utrolig over oppførselen min. Vil påstå at jeg til vanlig er rasjonell og klarer å holde munn når jeg blir sint, er student og singel og sinnet mitt går som regel ikke utover andre, men nå er jeg hjemme hos familien og har latt dette gå utover foreldrene mine, har kjeftet, vært ufin og sagt sårende ting, og nå ligger jeg og gråter over oppførselen min. Har sagt unnskyld men det tar ikke bort den dårlige samvittigheten min. Mener at selvom man har mens betyr det IKKE at man kan oppføre seg som dette, og nå har jeg selv vært ufyselig 😢😢😢 Anonymkode: 73d2a...c4f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #2 Skrevet 26. august 2020 Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men måtte bare få det ut. Jeg er virkelig et forferdelig menneske. Anonymkode: 73d2a...c4f
Gjest FemaleFuryFancies Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men måtte bare få det ut. Jeg er virkelig et forferdelig menneske. Anonymkode: 73d2a...c4f Heia, Neida, du er aldeles ikke noe forferdelig menneske, selvom om enkelte handlinger kanskje ikke er helt bra. Hvis du var et gjennomgående forferdelig menneske, ville dette utspilt seg døgnet igjennom på alle områder, men her virker det som om handlingene du klandrer deg selv for kommer av mensen. Ulike kroppslige funksjoner kan gjøre, og gjør, mye rart med oss mennesker og vår dømmekraft, så ikke døm deg selv for hardt. Ett lignende eksempel kan være når vi ledes inn i fristelse; vi kjenner suget eller trangen og vi kjenner samtidig hvordan vi kjemper for å stritte imot, men av og til (og ikke så rent sjelden ganske ofte:)) bukker vi under og gir etter fordi suget, den fysiske trangen er for sterk. Den rett og slett overmanner oss, og slik kan det kanskje være for mange med mensen også? Ikke klandre deg selv og ikke døm deg selv for hardt, men forsøk heller å se hva du kan gjøre for ikke å utsette andre for handlingene du klandrer deg selv for. Finnes for eksempel noen mulighet for at du kan være for deg selv, mens perioden pågår? Endret 26. august 2020 av FemaleFuryFancies
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 Noen får ekstrem PMS. Har lest om jenter som får raserianfall tatt rett fra the Exorcist, og dette er en diagnose jeg ikke husker navnet på. Om du sliter veldig med kraftige humørsvingninger, så kan du ta deg en tur til legen. Mulig du kan få noe som gjør det bedre. Ikke din feil. Hormoner styrer humør og mye annet, og du kan ikke kontrollere hvordan kroppen din produserer og bruker hormoner. Fortell familien din at du sliter med kraftige humørsvingninger i denne perioden, at de ikke må ta sinnet ditt personlig, og at du tenker å snakke med legen om det. Det ordner seg nok 🙂 om familien din forstår hva du sliter med, så vil de nok forstå. Anonymkode: 15c25...502
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #6 Skrevet 26. august 2020 PMDD heter det 🙂 Anonymkode: 15c25...502
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #7 Skrevet 26. august 2020 22 minutter siden, FemaleFuryFancies skrev: Heia, Neida, du er aldeles ikke noe forferdelig menneske, selvom om enkelte handlinger kanskje ikke er helt bra. Hvis du var et gjennomgående forferdelig menneske, ville dette utspilt seg døgnet igjennom på alle områder, men her virker det som om handlingene du klandrer deg selv for kommer av mensen. Ulike kroppslige funksjoner kan gjøre, og gjør, mye rart med oss mennesker og vår dømmekraft, så ikke døm deg selv for hardt. Ett lignende eksempel kan være når vi ledes inn i fristelse; vi kjenner suget eller trangen og vi kjenner samtidig hvordan vi kjemper for å stritte imot, men av og til (og ikke så rent sjelden ganske ofte:)) bukker vi under og gir etter fordi suget, den fysiske trangen er for sterk. Den rett og slett overmanner oss, og slik kan det kanskje være for mange med mensen også? Ikke klandre deg selv og ikke døm deg selv for hardt, men forsøk heller å se hva du kan gjøre for ikke å utsette andre for handlingene du klandrer deg selv for. Finnes for eksempel noen mulighet for at du kan være for deg selv, mens perioden pågår? Takk for litt trøstende ord ❤️ Jeg er ikke vanligvis sånn som dette og når jeg har mens lar jeg ikke det gå utover andre, men nå har jeg ikke klart å kontrollere meg selv, er irritabel, gråter lett og er passiv aggressiv. Et lite monster, med andre ord. Foreldrene mine har sterke personligheter og noe av det de sier og gjør trykker knappene mine. Jeg har alltid hatt det standpunktet om PMS at det er mulig å kontrollere seg, at det er mulig å kontrollere sinnet sitt, at det blir for lett å skylde på mensen. Får lett dårlig samvittighet og jeg vet dette kommer til å plage meg lenge. Pappaen min er itillegg syk, også oppfører jeg sånn som dette😢😔 Anonymkode: 73d2a...c4f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #8 Skrevet 26. august 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen får ekstrem PMS. Har lest om jenter som får raserianfall tatt rett fra the Exorcist, og dette er en diagnose jeg ikke husker navnet på. Om du sliter veldig med kraftige humørsvingninger, så kan du ta deg en tur til legen. Mulig du kan få noe som gjør det bedre. Ikke din feil. Hormoner styrer humør og mye annet, og du kan ikke kontrollere hvordan kroppen din produserer og bruker hormoner. Fortell familien din at du sliter med kraftige humørsvingninger i denne perioden, at de ikke må ta sinnet ditt personlig, og at du tenker å snakke med legen om det. Det ordner seg nok 🙂 om familien din forstår hva du sliter med, så vil de nok forstå. Anonymkode: 15c25...502 Jeg pleier ikke å ha raserianfall, og nå er jeg nærtagende, gråtlabil og irritabel. Føler meg oversett og blir sint og sutrete. Hvis dette fortsetter må jeg vurdere legetime, for denne oppførselen er ikke grei. Skammer meg virkelig, hva tenker foreldrene mine om meg nå.... Takk for svar❤️ Anonymkode: 73d2a...c4f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #9 Skrevet 26. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier ikke å ha raserianfall, og nå er jeg nærtagende, gråtlabil og irritabel. Føler meg oversett og blir sint og sutrete. Hvis dette fortsetter må jeg vurdere legetime, for denne oppførselen er ikke grei. Skammer meg virkelig, hva tenker foreldrene mine om meg nå.... Takk for svar❤️ Anonymkode: 73d2a...c4f Fortsatt PMS, eller til og med PMDD. Raserianfall trenger ikke alltid å være symptom. Kraftig PMS/PMDD viser seg i humørsvingninger, depresjon, tristhet, aggressiv, irritabel osv osv. Om du sliter med å kontrollere deg til det punktet hvor det går ut over dine nære, så er det godt mulig legen kan hjelpe deg med å få litt mer kontroll. Det er ikke godt å skal ha det sånn, så en tur til legen kan være smart. Anonymkode: 15c25...502
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #10 Skrevet 26. august 2020 Har det sånn selv Anonymkode: 35c66...741
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #11 Skrevet 26. august 2020 Jeg har det også sånn😞 Anonymkode: 96997...ab8
NewStart87 Skrevet 26. august 2020 #12 Skrevet 26. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen får ekstrem PMS. Har lest om jenter som får raserianfall tatt rett fra the Exorcist, og dette er en diagnose jeg ikke husker navnet på. Om du sliter veldig med kraftige humørsvingninger, så kan du ta deg en tur til legen. Mulig du kan få noe som gjør det bedre. Ikke din feil. Hormoner styrer humør og mye annet, og du kan ikke kontrollere hvordan kroppen din produserer og bruker hormoner. Fortell familien din at du sliter med kraftige humørsvingninger i denne perioden, at de ikke må ta sinnet ditt personlig, og at du tenker å snakke med legen om det. Det ordner seg nok 🙂 om familien din forstår hva du sliter med, så vil de nok forstå. Anonymkode: 15c25...502 Jeg får dette, har pmdd, et mareritt å ha det. Nettopp begynt på p-piller for å se om det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #13 Skrevet 27. august 2020 Min forsvant når jeg begynte på p-piller og senere p-sprøyte. Jeg har et mye bedre kverdagsliv nå, har jo fått den siste halvdelen av livet mitt tilbake. Jeg var veldig irritabel, kjeftet på familie og venner og hadde det generelt helt dritt halve måneden. Vil anbefale å prøve hormonprevansjon og se om det hjjelper. Anonymkode: 07513...607
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #14 Skrevet 27. august 2020 Sjekk om livet ditt er litt dritt akkurat nå, før du gir deg selv en psykiatrisk diagnose, evt bare bebreider deg selv unødvendig. Hvis faren din er syk, og du gjennomgående føler du at du ikke blir sett og hørt, er det ikke rart om du blir frustrert, og hvis du ser på seg selv som flink og snill og behersket, trenger du et påskudd til å slippe ut litt damp. Prøv å porsjonere det ut gjennom hele måneden, så kommer det ikke eksplosjonsartet. Tren på positiv selvhevdelse og følelsesregulering. Anonymkode: 6fe18...e6e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #15 Skrevet 27. august 2020 Ikke halshugg meg nå, dette er sagt av erfaring ; selv om kropp og humør er helt håpløs så er du likevel ansvarlig for at det ikke går ut over andre. Du må finne måter så andre ikke må ta så stor belastning. Min erfaring er å si fra at ; " nå har jeg pms og da går jeg ikke inn i store diskusjoner eller tar vanskelige avgjørelser" . Gå litt vekk for deg selv om du kjenner det blir overveldende. Prøv å gå en kjapp tur i skogen hver dag og hyl litt der. Dette er jo engang i mnd og du kan ikke la det gå utover andre hver gang. Uansett er vi ansvarlig for våre egne handlinger. Anonymkode: eaff3...c41 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå