Gå til innhold

Noen som har startet en bedrift eller studert markedsføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne å jobbe på en markedsføringsplan inkl. markedsføringsstrategi for en forretningsidé. Jeg vil gjerne høre fordeler og ulemper for å starte en bedrift som der dere bare har foretatt en markedsanalyse og ikke mer utvidet markedsundersøkelse. Tenker at en veldig veldig grundig markedsundersøkelse kan trenge unødig med tid. Jeg trenger ikke investere penger for å starte virksomheten så risikerer ikke så mye på den delen. Det er mer som en servicebasert virksomhet, men jeg må likevel investere mye tid før jeg starter virksomheten.

Anonymkode: 01043...b52

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal begynne å jobbe på en markedsføringsplan inkl. markedsføringsstrategi for en forretningsidé. Jeg vil gjerne høre fordeler og ulemper for å starte en bedrift som der dere bare har foretatt en markedsanalyse og ikke mer utvidet markedsundersøkelse. Tenker at en veldig veldig grundig markedsundersøkelse kan trenge unødig med tid. Jeg trenger ikke investere penger for å starte virksomheten så risikerer ikke så mye på den delen. Det er mer som en servicebasert virksomhet, men jeg må likevel investere mye tid før jeg starter virksomheten.

Det er en B2B-forretningsidé hvis det har noe å si.

Skrevet

Det er vel forskjellen på å tro noe (analyse) og å faktisk vite (undersøkelse). Men om det ikke er masse investeringer kan du jo prøve deg litt mer frem. Du kan jo ringe litt rundt til potensielle interesserte og spørre litt for å få en kvalifisert gjetning. 

Anonymkode: 804ff...149

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel forskjellen på å tro noe (analyse) og å faktisk vite (undersøkelse). Men om det ikke er masse investeringer kan du jo prøve deg litt mer frem. Du kan jo ringe litt rundt til potensielle interesserte og spørre litt for å få en kvalifisert gjetning. 

Anonymkode: 804ff...149

Ja, nettopp. Ser det litt klarere nå. Dette handler egentlig om jeg er villig til å bruke tid på det som trengs før lansering med bare en markedsanalyse der det dermed er høyere risiko for å feile fremfor både å bruke den tiden på markedsundersøkelse der jeg kanskje finner ut at det ikke er verdt å satse på. Tenker at jeg derfor foretrekker å bare foreta en markedsanalyse i første omgang, og så lanserer ved hjelp av en "prøving og feiling"-fremgangsmåte. Så lenge jeg er klar over at det kanskje ikke lykkes og at jeg ikke taper penger, så synes jeg det er helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...