Gå til innhold

Kombucha og graviditet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er glad i Berit Nordstrand sin kombucha som inneholder 1,2% alkohol. Det er jo sunt med fermentert mat og det hjelper veldig for magen min.

Noen som vet om det like farlig for gravide å drikke et glass kombucha som alt annet med alkohol? Finner ikke noe informasjon om det på nettet. 

Anonymkode: c8259...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ikke ha i det alkohol, så lett og så vanskelig er det. Du klarer å vente 9 mnd + ammeperiode med alkohol

Anonymkode: 58b9f...acf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det inneholder ikke 1,2% alkohol 😉 Villd rådført meg med lege, ikke pga alkohol (0,5% er ingenting), men pga ingefæren. 

Anonymkode: 1bcd1...40d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravide skal vel være forsiktig med fermentert mat også?

Anonymkode: f4c54...3c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det inneholder ikke 1,2% alkohol 😉 Villd rådført meg med lege, ikke pga alkohol (0,5% er ingenting), men pga ingefæren. 

Anonymkode: 1bcd1...40d

Ok, det står <1,2%,ser jeg nå, men er altså farlig likevel? Jeg drikker den som heter original og den er uten ingefær. 

IMG_20200827_080521.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gravide skal vel være forsiktig med fermentert mat også?

Anonymkode: f4c54...3c5

Ok, betyr det at man ikke kan drikke kulturmelk f.eks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke ha i det alkohol, så lett og så vanskelig er det. Du klarer å vente 9 mnd + ammeperiode med alkohol

Ike noe problem å holde meg unna.Har ikke drukket en dråpe alkohol med fra jeg sluttet på prevansjon for flere måneder siden.Forrige svangerskap endte likevel i missed abortion. Så det er ingen garantier uansett hva man gjør.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2020 den 21.00, AnonymBruker skrev:

Kan fint drikke i ammeperioden. Nyere forskning viser alkoholen ikke går over i melka. 

Anonymkode: d2831...9d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan fint drikke i ammeperioden. Nyere forskning viser alkoholen ikke går over i melka. 

Den går vel over i melka, men i samme konsentrasjon som blodet ditt har. Dvs. Har du 1 i promille har også melken det. 1 promille altså, ikke prosent. 

Anonymkode: 793c4...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

En liten promille går over i melka. Men dette er så lite igjen at det ikke er noe å bekymre seg over. Var vel en kort dokumentargreie om det på nrk.

Grunnen til at det anbefales å ikke drikke når man ammer fremdeles er fordi de vil hindre at mødre drikker seg fulle med baby. Ikke noe annet.

Anonymkode: c469a...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...