Gå til innhold

Kan jeg få til å montere dusjkabinett selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja - er det vrient?

Har noen av dere gjort det selv?

Kan dere i så fall forklare hvordan?

Jeg har nå et vanlig dusjhjørne, så vannet går rett på gulvet. Mye styr å gå over til kabinett? 😕

Anonymkode: 7a1be...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Relativt enkelt t å montere, men vannrørene må kobles fra det gamle og til det nye armaturet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varrierer hvor enkelt det er, er det veldig trangt bad kan det være helt jævlig. Noen kabinetter er veldig lett, andre må man fuge i skjøtene, andre har pakninger i skjøtene så man slipper. Bruk tid på annvisningen, tell opp at du har fått riktig antall av skruer, skal være rustfrie/syrefaste, så ikke bare bruk noe du finner hvis du mangler.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er relativt lett. Klarer du å montere fra Jysk f.eks er dusjkabinett lett.... En rørlegger må montere til vannet, skal det bli lovlig. 

Anonymkode: c6987...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at det kommer an på kabinettet, og det kan være fryktelig knotete. I tillegg er glassdører og vegger ganske tunge. Jeg har gjort det, og neste gang kommer jeg til å betale noen for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gjort det tre ganger, og det er en tomannsjobb. En må holde, mens den andre skrur. To av de vi monterte var forholdsvis enkle, det siste var et mareritt. 

Anonymkode: 0b86a...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det tre ganger, og det er en tomannsjobb. En må holde, mens den andre skrur. To av de vi monterte var forholdsvis enkle, det siste var et mareritt. 

Kan du opplyse om hvilke kabinett som var drøm/mareritt? Vil gjerne slippe å kjøpe marerittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du opplyse om hvilke kabinett som var drøm/mareritt? Vil gjerne slippe å kjøpe marerittet.

Duxa (kostet 5000+/-) kjøpt hos coop obs var helt greit å montere, dog det bør uansett være to stykker. Mener vi fant en veiledningsfilm på YouTube også, for noen ganger kan det være litt vanskelig å orientere seg helt utifra tegningene. 

Marerittet ble kjøpt på megaflis og var fra celeste, og det siste som var ok husker jeg desverre ikke. Begge disse står igjen i forrige hus, så jeg får ikke sjekket nærmere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...