AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Vedtaket på AAP-perioden min utløper i begynnelsen av november. Det vil si, jeg har ikke nådd maksdato for AAP, men vedtaket er for ett år av gangen. Er jeg da nødt til å søke på nytt ved utløpet av hver periode, eller forlenges det automatisk? Finner ingen info på nettsidene. Anonymkode: a84c2...64e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #2 Skrevet 26. august 2020 Meld deg i i gruppen "AAP Aksjonen" på facebook, der vil du få svar på spørsmålet ditt. Anonymkode: 56656...1f7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 AAP forlenges automatisk. Pga corona får alle 6mnd ekstra. Anonymkode: 731fa...093
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Hos meg skjer det automatisk. Mulig nav ber fastlegen om noe, men jeg trenger ikke gjøre noe. Anonymkode: 4f828...801
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: AAP forlenges automatisk. Pga corona får alle 6mnd ekstra. Anonymkode: 731fa...093 Ja, men det gjelder når maksdatoen er nådd. Jeg tenker på når man bare er ett år inn i AAP, og fortsatt har to år med eventuell avklaring og behandling. Vedtaket blir satt ett år av gangen. Anonymkode: a84c2...64e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 Jeg startet på andre året rett før korona kom og da skjedde det automatisk. Fikk brev fra nav en måned før det gikk ut med «bekreftelse på forlenging av aap» uten å gjøre noe. Så lenge du er i en form for behandling tror jeg de henter opplysninger hos lege. Anonymkode: 11b39...721
Leo Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vedtaket på AAP-perioden min utløper i begynnelsen av november. Det vil si, jeg har ikke nådd maksdato for AAP, men vedtaket er for ett år av gangen. Er jeg da nødt til å søke på nytt ved utløpet av hver periode, eller forlenges det automatisk? Finner ingen info på nettsidene. Anonymkode: a84c2...64e Nei, du må ikke søke på nytt og så lenge du har aktivitetsplan og følger den så fornyes vedtaket ditt av saksbehandler lokalt. Normalt skjer dette ca. fire uker før vedtaket ditt går ut, men hvis du ikke hører noe kan du selvfølgelig purre på NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå