Gå til innhold

Hvor lenge varer en influensa vanligvis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde det skulle gå over etter max 1 uke, men nei nå er jeg på uke 2 og hoster så jeg nesten kaster opp. Har ikke corona, det har jeg sjekket. 

Hva er det som er normalt når det gjelder influensa? 2 uker? 3? Jeg kunne tenkt meg Cosylan men får ikke tak i legen. Helt håpløst. 

Anonymkode: 078c8...166

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke noe influensa nå? Har du fått testetbat du har influensa?

Anonymkode: fc024...fad

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ikke noe influensa nå? Har du fått testetbat du har influensa?

Jeg er hvertfall utrolig dårlig, slapp i kroppen og sliter med hosting/nysing/pusteproblemer. Hadde feber hele forrige uke. Og det går ikke over :( Svetter som en gris og. 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er hvertfall utrolig dårlig, slapp i kroppen og sliter med hosting/nysing/pusteproblemer. Hadde feber hele forrige uke. Og det går ikke over :( Svetter som en gris og. 

Vanlig influensa skal ikke gi pusteproblemer/tungpust (dyspné) med mindre du har utviklet en lungebetennelse i tillegg. Kan det være at du har fått en falsk negativ test?

Influensa kan vare lenge, dessverre. Tar du paracetamol? Funker det på feberen?

Skrevet
3 minutter siden, Midnight skrev:

Vanlig influensa skal ikke gi pusteproblemer/tungpust (dyspné) med mindre du har utviklet en lungebetennelse i tillegg. Kan det være at du har fått en falsk negativ test?

Eller med mindre du har hostet så mye at du har pådratt deg en brist i ribbeina kan det jo også oppstå tungpust. :( God bedring, ts! 

Skrevet

1 til 2 uker normalt for Influensa, men det er ikke Influensa sesong nå. Det kan godt være en meget kraftig forkjølelse også, som evt har utviklet seg til lungebetennelse eller bronkitt.

Jeg hadde en skikkelig hard forkjølelse i fjor sommer, og var hos lege for sjekk etter en uke da jeg var veldig dårlig fortsatt. De fant ikke noe annet enn forkjølelsen men at den var så kraftig at det var best at jeg tok det helt med ro en uke til. Selve forkjølelsen gikk over på rundt 2 uker, men jeg hostet i 2 uker etter det igjen. Så brukte totalt 4 uker på å komme meg helt igjen.

Skrevet
På 26.8.2020 den 21.48, Midnight skrev:

TS her. Har heldigvis ikke hatt feber siden forrige helg. Fikk tak i legen min og jeg har bare en kraftig forkjølelse. Er fortsatt dårlig dsv :( Fikk Bronkyl og Cosylan, det hjelper i det minste på natta så jeg får sove. 

Men jeg gikk tur i dag og ble helt utslitt, slet veldig med pusten. Utrolig slitsomt å være så dårlig altså.. 

Skrevet

Man kan nok få influensa selvom det ikke er sånn typisk sesong. Nå begynner jo høsten, så det er jo ikke unormalt. Det er ikke typ sesong for omgangssyke på sommeren heller, men det har jeg fått både i juni og august likevel 😅

Be de ta crp på legevakt, eller hos legen i morgen? Hvis det er lungebetennelse trenger du antibiotika. 

Anonymkode: 24a7b...d2c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man kan nok få influensa selvom det ikke er sånn typisk sesong. Nå begynner jo høsten, så det er jo ikke unormalt. Det er ikke typ sesong for omgangssyke på sommeren heller, men det har jeg fått både i juni og august likevel 😅

Be de ta crp på legevakt, eller hos legen i morgen? Hvis det er lungebetennelse trenger du antibiotika. 

Hadde forresten influensa i februar i år. Helt forferdelig. Gikk på alle ledd, muskler, fikk feber og var helt slapp. Varte 1 uke på meg, mannen og begge barna. 

Skrevet

Men du må jo få testet deg for korona igjen! Du kan få negativ test først og positiv senere. 

Anonymkode: 56f32...620

Skrevet

Høres ut som noe annet enn forkjølelse hverftall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...