Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er gift på tredje året og venter vårt første barn. Jeg har vært gravid fire ganger og mistet tidlig alle gangene og denne gang er det lengste jeg har kommet i et svangerskap så har litt mer håp. Men jeg er likevel så redd. Jeg tør ikke å ha sex og jeg føler det er så irrasjonelt men jeg får meg ikke til å bli..  våt... stresser for mye med det. Mannen min er veldig forståelsesfull og sier det ikke er viktig akkurat nå, han vil bare at jeg skal ha det bra. I tillegg har jeg humørsvingninger og kvalme som gjør meg til en sur megge veldig ofte. Jeg sier unnskyld når det går over, ofte like etter. Men jeg føler nå at min tålmodige og fine mann ikke får noe positivt men bare negativt. Har noen tips til hvordan jeg skal overkomme frykten for å ha samleie? Og hvordan jeg evt kan begrense kvalmen slik at jeg er litt hyggeligere å være rundt... Tonje 

Anonymkode: 4088c...db2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er gift på tredje året og venter vårt første barn. Jeg har vært gravid fire ganger og mistet tidlig alle gangene og denne gang er det lengste jeg har kommet i et svangerskap så har litt mer håp. Men jeg er likevel så redd. Jeg tør ikke å ha sex og jeg føler det er så irrasjonelt men jeg får meg ikke til å bli..  våt... stresser for mye med det. Mannen min er veldig forståelsesfull og sier det ikke er viktig akkurat nå, han vil bare at jeg skal ha det bra. I tillegg har jeg humørsvingninger og kvalme som gjør meg til en sur megge veldig ofte. Jeg sier unnskyld når det går over, ofte like etter. Men jeg føler nå at min tålmodige og fine mann ikke får noe positivt men bare negativt. Har noen tips til hvordan jeg skal overkomme frykten for å ha samleie? Og hvordan jeg evt kan begrense kvalmen slik at jeg er litt hyggeligere å være rundt... Tonje 

Vet ikke hvor langt du er på vei, men mange mister kvalmen rundt 12. uke. Håper den går over snart. 

Kam du ikke kose litt med han i senga (eller feks i dusjen) og runke han? Blir du sliten eller kvalm kan han overta mens du koser han (eller deg selv!) og kysser han. 

All sex er ikke penetrering. ❤️

Anonymkode: 1659f...674

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor langt du er på vei, men mange mister kvalmen rundt 12. uke. Håper den går over snart. 

Kam du ikke kose litt med han i senga (eller feks i dusjen) og runke han? Blir du sliten eller kvalm kan han overta mens du koser han (eller deg selv!) og kysser han. 

Jeg er 8 uker og har enorm kvalme, som varer hele dagen. Og så trøtt at jeg føler alt er i en boble. Tusen takk for så fint og godt svar. Jeg er helt enig i at jeg kan gjøre sånt, det er gode råd! Tonje

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke ha sex pga infeksjonsfare pga blødninger. Vi løser det med annen sex enn ren penetrering :) Når det er sagt, så tror jeg mannen din klarer seg fint altså. Kan hende han også er litt nervøs for sex mtp at dere har mistet flere ganger før? :) 

Håper spiren deres klamrer seg fast denne gangen💖 Unner dere det!

Anonymkode: 3e83e...340

Skrevet

Du kan jo utsette sex til du føler risiko for å miste avtar. Mannen din er sikkert på bølgelengde med deg på det, han har jo mistet han også. 

Og han er nok uansett bare glad han slipper å bære fram en baby som gjør at du blir kvalm og sliten +++. 

Anonymkode: 7217c...e61

• Liker 4
Skrevet

Åååh dere er så fine og snille som svarer sånn, blir helt rørt. Forventet egentlig beskjed om å ta meg sammen for det er det jeg forteller meg selv hele tiden. Det er jo ikke så lett alltid. Tusen takk for støttende kommentarer, kjenner jeg virkelig trengte det. Tonje 

• Liker 2
Skrevet

Tenker at de fleste menn skjønner veldig godt at det blir sånn i en periode. Jeg har også mistet 4 ganger. Hver gang jeg blir gravid så vil jeg ikke ha sex. Har ikke lyst på sex, og er redd for at noe «galt» skal skje. Mannen min runker da bare i den perioden :P han klarer å ta ansvar for seg selv, og jeg skal ikke (og har ikke) dårlig samvittighet for det. Kos og sex har vi nok av ellers. Nå har vi vært sammen 10 år da, så kjenner hverandre veldig godt. 

Anonymkode: 80b9b...7fd

• Liker 2
Skrevet

Om Mannen din må gå hele svangerskapet uten sex, så er det fortsatt ikke så synd i han. Og er han en skikkelig mann, så synes han ikke synd i seg selv han heller. Det går greit, at han ikke får pult er faktisk ikke verdens undergang og bør ikke være forholdets undergang heller. Slapp av, gi det noen uker til. 

Anonymkode: 5cbec...817

• Liker 4
Skrevet

Åååh dere er så fine og snille som svarer sånn, blir helt rørt. Forventet egentlig beskjed om å ta meg sammen for det er det jeg forteller meg selv hele tiden. Det er jo ikke så lett alltid. Tusen takk for støttende kommentarer, kjenner jeg virkelig trengte det. Tonje 

Husk at du lager et menneske nå, og det krever all din energi! :) utrolig fint av deg å tenke på mannen din sine behov også, og man skal selvsagt ikke glemme det oppi alt sammen. Men tenker at følelsene dine er helt naturlige nå, spesielt frem til de magiske 12 ukene. Tror det skjer et vendepunkt etter det, også slapper man mer av i tillegg til at kvalmen normalt blir mildere :) Du er sikkert klar for litt mer action da. Ikke stress deg opp med sånt nå, stell godt med deg selv med gode tanker 💖

Skrevet

Glidemiddel. 

Anonymkode: d46dc...be4

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Glidemiddel. 

🤦🏻‍♀️

• Liker 3
Skrevet

mannen din får ta til takke med å onanere, du gir ham et barn, det siste du skal tenke på nå er behovet til din mann, det klarer han fint å ordne selv

• Liker 1
Skrevet

🤦🏻‍♀️

Slå deg i fjeset du, men det er faktisk et godt råd når man ikke blir våt. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er i uke 21 og vi har ikke hatt sex siden jeg ble gravid, både fordi jeg er redd for å miste, kastet opp hver dag ut uke 16 og hatt sinnsyke hode, nakke og rygg smerter siden uke 14 ca. Han ønsket barnet like mye som meg og sier heldisvis at han ikke vil ha sex når han ser at jeg har vondt

Anonymkode: e7c52...40e

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Glidemiddel. 

😂 lo av dette selv om jeg ikke trengte akkurat dette tipset. Tonje 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...