AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Ser at "bagateliseringsbrigaden" (tok denne fra en her inne, treffende betegnelse) er veldig vokale på dette forumet nå. Her skal man fortelle igjen og igjen at tiltakene er skandale og at "det er ikke verre enn influensa". Det er veldig tydelig at disse ikke kjenner noen som har hatt Covid-19, og at de dermed får et distansert forhold til sykdommen. Vel, jeg kjenner to som har vært syke. Den ene var innlagt, og var da alvorlig rammet. Men den andre ble aldri kritisk syk, men har slitt med masse senskader etter å ha vært syk i april. Begge er unge. Det er rett og slett ikke noe jeg ønsker å gamble på når vi ikke vet nok om hvordan viruset oppfører seg. Derfor bruker jeg munnbind når jeg tar buss, oppsøker ikke folkemengder, har fremdeles avstand og er ekstra nøye med smittevern når vi besøker besteforeldre. Ellers lever jeg livet som vanlig, og føler ikke at jeg ofrer noe med å være litt ekstra forsiktig. Det er ikke hysteri å ha respekt for smittevern. Vi slipper gjerne også influensadødsfall denne sesongen, noe folk elsker å bringe opp her. Og det kommer ikke til å vare evig, dette. I mellomtiden så får alle bare deale med det. Anonymkode: 922ae...910 22
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 Jeg bagatelliserer ikke, jeg bare stiller spørsmål ved om det virkelig er så farlig som det kunne virke som tidligere i år. vet om flere som har hatt det. Anonymkode: 05f0b...135 8
marita31 Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 Ingen vet hvordan en reagerer på korona så lenge en ikke vet om en har hatt den. Jeg er forsiktig i hvertfall. Viser jo at noen ikke reagerer og andre reagerer veldig på den. 7
Konungr Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 "Bagatelliseringsbrigaden" kopierer den selv. Er helt enig med deg ts, blir å bruke munnbind og generelt tenke smittevern frem til vaksinen men så blir det vaksinefest. 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #6 Skrevet 26. august 2020 Når man blir fratatt bevegelsesfrihet, jobben sin, treningen sin, barna har blitt fratatt utdanning, og man har blitt fortalt i et halvt år at likbilene vil stå i kø i gatene. Og resultatet er 264 døde aldershjemspasienter og at 0,0003% av befolkningen er på sykehus. Da må det være lov til å stille spørsmål til hva i alle dager det er som skjer. Og du tar feil: jeg har selv hatt korona, og kjenner 10 andre som har hatt korona. Ingen ble mer enn forkjøla og 38 i feber, og ingen har fått noen av disse fryktelige senskadene som det skrives side opp og side ned om. Anonymkode: 42ceb...3e7 19
Konungr Skrevet 26. august 2020 #7 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når man blir fratatt bevegelsesfrihet, jobben sin, treningen sin, barna har blitt fratatt utdanning, og man har blitt fortalt i et halvt år at likbilene vil stå i kø i gatene. Og resultatet er 264 døde aldershjemspasienter og at 0,0003% av befolkningen er på sykehus. Da må det være lov til å stille spørsmål til hva i alle dager det er som skjer. Og du tar feil: jeg har selv hatt korona, og kjenner 10 andre som har hatt korona. Ingen ble mer enn forkjøla og 38 i feber, og ingen har fått noen av disse fryktelige senskadene som det skrives side opp og side ned om. Anonymkode: 42ceb...3e7 Du har selv hatt det ja, skjønner at du vil at alt av tiltak skal oppheves umiddelbart. Alt handler om deg. 11
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #8 Skrevet 26. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man blir fratatt bevegelsesfrihet, jobben sin, treningen sin, barna har blitt fratatt utdanning, og man har blitt fortalt i et halvt år at likbilene vil stå i kø i gatene. Og resultatet er 264 døde aldershjemspasienter og at 0,0003% av befolkningen er på sykehus. Da må det være lov til å stille spørsmål til hva i alle dager det er som skjer. Og du tar feil: jeg har selv hatt korona, og kjenner 10 andre som har hatt korona. Ingen ble mer enn forkjøla og 38 i feber, og ingen har fått noen av disse fryktelige senskadene som det skrives side opp og side ned om. Anonymkode: 42ceb...3e7 Det er dette som er poenget. Man må stille seg spørsmålet om hva som skjer. Noe er veldig rart med dette. Anonymkode: 05f0b...135 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #9 Skrevet 26. august 2020 Akkurat nå, Konungr skrev: Du har selv hatt det ja, skjønner at du vil at alt av tiltak skal oppheves umiddelbart. Alt handler om deg. Hi argumenterte for at de som ikke skjønner noe av dette IKKE kjenner noen som har hatt det. Tro meg, hadde hun ikke skrevet det, hadde jeg ikke sagt at jeg har hatt det. For du må for GUDS skyld IKKE komme med noen solskinnshistorier om de som har hatt korona. For da er du (nok en gang) en stor egoistisk idiot som ikke skjønner hvor ille det kunne ha gått. Anonymkode: 42ceb...3e7 11
tussi84 Skrevet 26. august 2020 #10 Skrevet 26. august 2020 Hva om det aldri kommer noen vaksine som har god nok efffekt/aldri kommer en vaksine? Det er også lov å stille spørsmål rundt om tiltakene har vært verdt det, når man ser på alt det negative som tiltakene har ført med seg. 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #11 Skrevet 26. august 2020 "Bagateliseringsbrigaden" er så utrolig treffende! Vi ser jo hvor mange flere som dør i land som ikke har tatt corona på alvor og satt inn tiltak. Tenk på alt det positive tiltakene har ført med seg. Det har reddet mange liv Jeg kommer også til å være forsiktig til vaksinen kommer. Er taknemmlig for alle som er med på dugnaden. Anonymkode: aa5de...e92 10
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #12 Skrevet 26. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: "Bagateliseringsbrigaden" er så utrolig treffende! Vi ser jo hvor mange flere som dør i land som ikke har tatt corona på alvor og satt inn tiltak. Tenk på alt det positive tiltakene har ført med seg. Det har reddet mange liv Jeg kommer også til å være forsiktig til vaksinen kommer. Er taknemmlig for alle som er med på dugnaden. Anonymkode: aa5de...e92 Selvfølgelig skal vi gjøre det vi kan for å begrense smitten og følge tiltakene og være forsiktige. Men det er ikke det det handler om. Det må være lov å stille spørsmål om det virkelig er så farlig som det virket som i mars. Det er ikke å bagatellisere å stille spørsmål Anonymkode: 05f0b...135 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #13 Skrevet 26. august 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man blir fratatt bevegelsesfrihet, jobben sin, treningen sin, barna har blitt fratatt utdanning, og man har blitt fortalt i et halvt år at likbilene vil stå i kø i gatene. Og resultatet er 264 døde aldershjemspasienter og at 0,0003% av befolkningen er på sykehus. Da må det være lov til å stille spørsmål til hva i alle dager det er som skjer. Og du tar feil: jeg har selv hatt korona, og kjenner 10 andre som har hatt korona. Ingen ble mer enn forkjøla og 38 i feber, og ingen har fått noen av disse fryktelige senskadene som det skrives side opp og side ned om. Anonymkode: 42ceb...3e7 Word!!!!! Anonymkode: 1d08f...f01 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #14 Skrevet 26. august 2020 Jeg tror ikke det kommer noen vaksine, så kos deg hjemme resten av livet. Jeg for min del har hatt korona, var kjapt over og generelt setter jeg livskvalitet over sikkerhet. Anonymkode: 25f86...b2d 10
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #15 Skrevet 26. august 2020 Selvfølgelig er det lov å stille spørsmål ved håndteringen, og med etterpåklokskap så var mye gjerne en overreaksjon. Men alle tiltak ble iverksatt for å verne folkehelsen. Incentivet var aldri noe annet enn å prøve å beskytte befolkningen mot en ukjent fare. Men utover myndighetenes håndtering, så kan man ikke kontrollere at folk faktisk velger å samle seg på samme måte som før. Jeg har familie i Sverige som har isolert seg i månedsvis fordi smitten der var ukontrollert, og de ikke ønsket å bli syke av å bevege seg ute. Selv om Sverige har færre tiltak enn oss så skyldes ikke nedgangen der at de har oppnådd masseimmunitet, men at folk har selv tatt ansvar for å ikke bli smittet. Selv om viruset er mindre farlig enn først antatt så ønsker de fleste av oss å ikke bli syke. Og da gjør vi fortsatt det vi kan for å unngå det. Anonymkode: 922ae...910 3
anonym 4545 Skrevet 26. august 2020 #16 Skrevet 26. august 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det kommer noen vaksine, så kos deg hjemme resten av livet. Jeg for min del har hatt korona, var kjapt over og generelt setter jeg livskvalitet over sikkerhet. Anonymkode: 25f86...b2d Nei vaksine uteblir sikkert når "hele verden" jobber for å utvikle den............ 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #17 Skrevet 26. august 2020 3 minutter siden, anonym 4545 skrev: Nei vaksine uteblir sikkert når "hele verden" jobber for å utvikle den............ Ingen har hittil klart å lage en god vaksine mot noe koronavirus. Siste de prøvde begynte kroppen å angripe seg selv når man ble eksponert for viruset etter å ha blitt vaksinert. Det var vaksinen mot SARS-CoV-1. Anonymkode: a158a...72a 4
anonym 4545 Skrevet 26. august 2020 #18 Skrevet 26. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen har hittil klart å lage en god vaksine mot noe koronavirus. Siste de prøvde begynte kroppen å angripe seg selv når man ble eksponert for viruset etter å ha blitt vaksinert. Det var vaksinen mot SARS-CoV-1. Anonymkode: a158a...72a Bøyer meg i støvet for din ekspertise............ 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #19 Skrevet 26. august 2020 8 minutter siden, anonym 4545 skrev: Bøyer meg i støvet for din ekspertise............ Takk for det! 🙂 Anonymkode: a158a...72a 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #20 Skrevet 27. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen har hittil klart å lage en god vaksine mot noe koronavirus. Siste de prøvde begynte kroppen å angripe seg selv når man ble eksponert for viruset etter å ha blitt vaksinert. Det var vaksinen mot SARS-CoV-1. Anonymkode: a158a...72a Det har aldri vært så storstilt engasjement i å prøve å utvikle en vaksine mot et koronavirus som nå. Anonymkode: 2d99c...c15 4
Anbefalte innlegg