Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje jeg spør dumt, men trengs VGs vitnemål med i jobbsøknader når man er 40+? Det spiller vel ingen rolle hva man presterte der for en menneskealder siden? 

Anonymkode: ff250...c10

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg spør dumt, men trengs VGs vitnemål med i jobbsøknader når man er 40+? Det spiller vel ingen rolle hva man presterte der for en menneskealder siden? 

Om du har bachelor/master så er det dette som gjelder. Jeg legger aldri med karakterer fra vgs, med mindre jeg blir bedt om det. Jeg er i midten av 20 årene. 

Skrevet

Jeg har søkt på et par jobber som har spesifisert at de ønsker VGS-vitnemål, men jeg har aldri lagt det ved. Det er fullstendig irrelevant hva jeg fikk på skolen for haugevis av år siden, jeg har tross alt en mastergrad.

Synes det er særlig spesielt i min bransje, ettersom studiet mitt krevde 57 konkurransepoeng (ordinært vitnemål) da jeg kom inn, og det innebærer jo at man har gode karakterer. 

Anonymkode: e28ff...7a2

• Liker 1
Skrevet

Ikke med mindre de etterlyser det. Og dersom de gjør det hadde jeg tenkt meg godt om, om dette var et sted jeg hadde hatt lyst til å jobbe.

Har selv en master hvor det er godt kjent at inntakskravene er skyhøye. Studiet og universitetet figurerer på lister over høye inntakskrav i mediene hvert år. 

Søkte en jobb for noe år siden og sendt inn vitnemål, og ble sjokkert da de ville ha vgs-karakterer også. Selv om det var over 20 år siden jeg gikk på vgs. Tenkte meg om og trakk søknaden. Virket som en veldig useriøs arbeidsplass. Glad for det i dag. 

Anonymkode: cf624...57d

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke med mindre de etterlyser det. Og dersom de gjør det hadde jeg tenkt meg godt om, om dette var et sted jeg hadde hatt lyst til å jobbe.

Har selv en master hvor det er godt kjent at inntakskravene er skyhøye. Studiet og universitetet figurerer på lister over høye inntakskrav i mediene hvert år. 

Søkte en jobb for noe år siden og sendt inn vitnemål, og ble sjokkert da de ville ha vgs-karakterer også. Selv om det var over 20 år siden jeg gikk på vgs. Tenkte meg om og trakk søknaden. Virket som en veldig useriøs arbeidsplass. Glad for det i dag. 

Anonymkode: cf624...57d

Jeg er jurist, og det virker som det er de små «useriøse» kontorene som ønsker vgs-vitnemål. Jeg har aldri sett at de store kontorene stiller krav om det. 

• Liker 1
Skrevet

Aldri vært borti noen som ønsker vgs vitnemål, selv om det bare er noen få år gammelt hos meg. Har også kun gitt vitnemål fra høyskole i etterkant av jobbstart. 

Skrevet

Ok. Så det er unødvendig? Selv om ikke cvn inneholder noe mer? 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Så det er unødvendig? Selv om ikke cvn inneholder noe mer? 

Det er unødvendig hvis du har et annet vitnemål å vise til. Hvis du ikke har vitnemål fra (påbegynt) bachelor/master, så ville jeg lagt med vgs-vitnemål. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er unødvendig hvis du har et annet vitnemål å vise til. Hvis du ikke har vitnemål fra (påbegynt) bachelor/master, så ville jeg lagt med vgs-vitnemål. 

Har ingen av delene. Ikke VGs vitnemål heller. Men syntes jo det er irrelevant å vise til det nå, mange år senere. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen av delene. Ikke VGs vitnemål heller. Men syntes jo det er irrelevant å vise til det nå, mange år senere. 

Aha! Har du fullført videregående? Det er dessverre veldig mange, ulogisk nok, som krever at man har fullført for å jobbe hos dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...