AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 La oss forestille oss at en sansetank er laget for å påføre uendelig mye smerte uten å skade kroppen over et kvarter. Tusenvis av intense smerter på en styrke som overgår det som er normalt mulig her i livet på alle måter. Når man er inne i sansetanken er man helt trygg man er festet fast på en måte som gjør det umulig å skade seg selv og umulig å komme ut. Smertene er så intense at alle som legger seg inn garantert kommer til å angre og skrike om å komme ut innen det første minuttet uansett hvor tøff man er, men man kommer ingen vei. Etter å ha blitt ferdig med de 15 minuttene får man et ufeilbart forglemmelses middel som gjør at man glemmer alt man har opplevd i sansetanken. Så man får ikke PTSD eller andre psykiske- og eller traumelidelser av oppholdet i tanken. Alt man får ut av det er i praksis en million kr og 15min hukommelsestap. Ville du lagt deg i sansetanken? Anonymkode: ce876...cb6
Gjest theTitanic Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 Definitivt ikke. Og hvertfall ikke for bare en million. 15 min uendelig høy smerte er veldig lenge. Tror ikke hundre millioner er nok heller.
Fjaselina Skrevet 26. august 2020 #7 Skrevet 26. august 2020 Kva i alle dager skulle hensikta vere? 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #8 Skrevet 26. august 2020 Akkurat nå, theTitanic skrev: Definitivt ikke. Og hvertfall ikke for bare en million. 15 min uendelig høy smerte er veldig lenge. Tror ikke hundre millioner er nok heller. Det føles nok som en evighet når man opplever det, men etter å ha glemt det så føles det jo ut som mindre enn et øyeblikk. Betyr lidelse noe hvis man legger det helt bak seg? Anonymkode: ce876...cb6
Traktor Skrevet 26. august 2020 #9 Skrevet 26. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det føles nok som en evighet når man opplever det, men etter å ha glemt det så føles det jo ut som mindre enn et øyeblikk. Betyr lidelse noe hvis man legger det helt bak seg? Anonymkode: ce876...cb6 Med den logikken vil jo tortur være helt greit så lenge vedkommende dør kort tid etterpå. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #10 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, Traktor skrev: Med den logikken vil jo tortur være helt greit så lenge vedkommende dør kort tid etterpå. Så du mener personen som blir torturert ikke mister kostbar tid av livet sitt. Det var jo en snodig tankegang. Anonymkode: ce876...cb6
Traktor Skrevet 26. august 2020 #11 Skrevet 26. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du mener personen som blir torturert ikke mister kostbar tid av livet sitt. Det var jo en snodig tankegang. Anonymkode: ce876...cb6 La meg reformulere meg selv. Si at man av en eller annen grunn vet at noen uansett kommer til å dø av naturlige årsaker om ett kvarter. Vil det da være greit å torturere dem?
Gjest theTitanic Skrevet 26. august 2020 #12 Skrevet 26. august 2020 Glemt lidelse er også lidelse. Med din logikk kan man jo bare hoppe utfor et stup da. Kort lidelse, og døde mennesker glemmer smerte.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #13 Skrevet 26. august 2020 Akkurat nå, Traktor skrev: La meg reformulere meg selv. Si at man av en eller annen grunn vet at noen uansett kommer til å dø av naturlige årsaker om ett kvarter. Vil det da være greit å torturere dem? De 15 minuttene er jo resten av livet deres og tid de kunne brukt til å kose seg så mye de klarte. Det å ta det fra dem mot deres vilje er uerstattelig. Forstår du ikke det? Hadde de samtykket til sånn behandling fordi de ønsket det er det annerledes. Tiden blir brukt uansett, det er hva man vil gjøre med den som er viktig. Anonymkode: ce876...cb6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #14 Skrevet 26. august 2020 6 minutter siden, theTitanic skrev: Glemt lidelse er også lidelse. Med din logikk kan man jo bare hoppe utfor et stup da. Kort lidelse, og døde mennesker glemmer smerte. Klarer man å leve videre med det hoppet så er jo det riktig. Anonymkode: ce876...cb6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #15 Skrevet 26. august 2020 Det høres ut som en fødsel 😀hvor smertene er helt ubeskrivelige vonde, og når barnet er ute så er smertene borte og glemt. Anonymkode: 2210b...020
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #16 Skrevet 26. august 2020 30 minutter siden, theTitanic skrev: Glemt lidelse er også lidelse. Med din logikk kan man jo bare hoppe utfor et stup da. Kort lidelse, og døde mennesker glemmer smerte. Hvorfor later du som min logikk er sånn? Anonymkode: ce876...cb6
Gjest theTitanic Skrevet 26. august 2020 #17 Skrevet 26. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor later du som min logikk er sånn? Anonymkode: ce876...cb6 Fordi du sier at smerte man snart glemmer ikke telles.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #18 Skrevet 26. august 2020 No problem. Har cluster hodepine /Hortons hodepine /selvmordshodepine. Og det sies at vi som har denne diagnosen opplever den sterkeste smerten som eksisterer. Har også fødet uten bedøvelse. Og jeg vil påstå at jeg foretrekker å føde uten bedøvelse opptil ti ganger pr dag, fremfor å få anfall med Hortons hodepine. De få jeg har kjent med samme diagnose har tatt livet sitt, fordi man knapt orker smertene. Så hvis jeg kunne ha fått penger for smerte, så ville jeg ha sagt ja, takk. Anonymkode: ffb58...8f9 2
Silva Pluvialis Skrevet 26. august 2020 #19 Skrevet 26. august 2020 Hva skulle det vært godt for? Og jeg tror ikke noe på at jeg hadde glemt det, nei. Om minnene ikke ligger der eksplisitt, så vil kroppen huske.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #20 Skrevet 26. august 2020 2 timer siden, theTitanic skrev: Fordi du sier at smerte man snart glemmer ikke telles. Så da trenger man liksom ikke leve heller? Logikken din er snål, hva har du røyka? Anonymkode: ce876...cb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå