AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Svigers bor 50 mil unna, så når de kommer må de overnatte, men er det veldig kjipt om de må sove på stua? Altså jeg liker svigerforeldrene mine, det er ikke det, men det koster så mye for et ekstra soverom her i Oslo, og det er et rom vi strengt tatt ikke trenger i hverdagen. Det blir kun stående i påvente av at de kommer. Hva gjør dere andre med familie som bor langt unna? Anonymkode: 3b479...612
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #2 Skrevet 26. august 2020 Plenty av hoteller i Oslo. Anonymkode: cb0ec...2e1 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 Vi har hatt gjesterom en periode, men nå blir det minsten sitt rom og gjester på bo på Airbnb. Sånn gjorde vi det før vi flyttet og det funket egentlig mye bedre enn å ha de boende 😅 Anonymkode: 46dcf...b8d
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 Jeg synes det er et must med gjesterom. Men hadde jeg bodd i Oslo måtte jeg vel innlosjert gjester på stuen eller hotell 😕 Anonymkode: 1df9b...25c 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 Man kan jo kombinere gjesterom med kontor, ha sovesofa. Det vokste jeg opp med at vi hadde iallfall. Kontor-gjesterommet med sovesofaen ble også en ekstra liten TV-stue for barna når vi ble eldre siden vi hadde for lite hus til å ha kjellerstue eller loftstue. Familie kan også sove på barnas rom, så kan barna ha telttur i hagen, overnatting på madrasser i stua, overnatting på hverandres rom om dere har flere barn med hvert sitt rom osv Det har jeg også gjort som barn når besøket måtte få låne mitt rom, bare gøy det om man vinkler det riktig og funker helt fint. Anonymkode: d624f...bce 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #6 Skrevet 26. august 2020 La svigers bo på hotell/AirBNB. Anonymkode: 80a38...d77
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #7 Skrevet 26. august 2020 Vi bor i en 67 kvm. leilighet, har to barn (er alene). Ungene har hvert sitt rom, jeg har sovealkove. Foreldrene mine er skilt så de kommer som regel hver for seg. De er stort sett de eneste som overnatter her utenom kjæresten min. Eldstes seng kan gjøres om til dobbeltseng og brukes til gjester. Hun tar yngstes rom og yngste sover med meg, eller jeg tar sofaen. Kunne hatt sovesofa på stua, men har ikke gjester så ofte. Savner hverken kontor eller gjesterom, men vi har jo det meste av vårt nettverk her i byen. Moren min hadde sikkert foretrukket eget rom når hun er her (bor langt unna og blir noen dager av gangen), men jeg kan ikke ha flere hundretusen i ekstra gjeld for det. Anonymkode: 2e023...2dc
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #8 Skrevet 26. august 2020 Dere får vel sove i stua og svigers på soverommet når de kommer på besøk. Anonymkode: 0bca8...56c
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #9 Skrevet 26. august 2020 Vi har to soverom og ett barn. Når svigers kommer på besøk får de barnets soverom, så sover han inne hos oss. Stua kunne fungert også, men jeg og svigerfar liker å legge oss tidlig, mens mannen og svigermor gjerne sitter oppe utover natta, så det hadde blitt vanskelig uansett hvem vi hadde plasser hvor. 😛 Men om man har noenlunde lik døgnrytme så bør det jo gå fint. Anonymkode: 8d99a...dd7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 Familie som bor langt unna bor på hotell eller Airbnb når de er på besøk. Anonymkode: 45744...faf
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #11 Skrevet 27. august 2020 Har dere barn? Vi har to, med hvert sitt soverom, og den ene har køyeseng, og den andre har seng som kan dras ut slik at den blir dobbel. Så når gjester er på besøk sover begge barn i køyeseng og barnerommet blir gjesterom. da har de også plass til overnattingsbesøk selv. Anonymkode: 8c0ba...e4c
spinnwild Skrevet 27. august 2020 #12 Skrevet 27. august 2020 Gjester får sove på sofa og/eller oppblåsbar madrass på gulvet. Er ikke det et bra nok tilbud, tar de inn på hotell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå