AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Jeg skal skrive jobbsøknad. Hvordan skrive god jobbsøknad og kan man finne seg til rette ved å flytte til ny sted? Hva er det verste jeg kan oppleve ved å sende inn en jobbsøknad? og hva er det beste jeg kan få oppleve? Anonymkode: e8dd3...444
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #2 Skrevet 26. august 2020 Har støtet på mye motbør, og cv en er ikke pent syn. Har dere tips? trenger bare å komme til riktig bedrift Anonymkode: e8dd3...444
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 Tips hvordan skrive når jeg flytter kun for jobb til ny sted som jeg ikke har bodd i eller vært i før. Er det positivt eller negativt? og så var dette med å finne et nytt sted å bo... Anonymkode: e8dd3...444
Gjest Optimo Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 Jeg tror ikke du skal legge noe vekt på at du søker jobb fordi du flytter. Det er ganske uinteressant for arbeidsgiver. Du skal fortelle hvorfor du har lyst på jobben (hvorfor virker den spennende) og hva du kan bidra med / hvorfor de skal velge deg og ikke han andre som har søkt. Mange tips her: https://cvnerden.no/category/hvordan-skrive-cv-og-soknad/soknadkategori/ Det verste som kan skje er at du ikke får jobben... Det er ikke noe farlig, bare å skrive i vei. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 Det verste du kan oppleve er å få avslag. Det beste er å få tilslag på jobben. For å skrive en god søknad må du rette den inn på stillingen du søker. Les godt gjennom stillingsutlysningen, og fremhev ting fra denne du er god på. Og for all del, sørg for å skrive korrekt navn på bedriften og stillingen du søker. Gud så mange ganger jeg har mottatt generelle søknader rettet til en annen bedrift. Eks: legger ut en stilling som butikkselger hos bedrift A. Får søknad der det står: Jeg søker på stillingen som frisør hos bedrift B. Anonymkode: 26607...cad
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #6 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det verste du kan oppleve er å få avslag. Det beste er å få tilslag på jobben. For å skrive en god søknad må du rette den inn på stillingen du søker. Les godt gjennom stillingsutlysningen, og fremhev ting fra denne du er god på. Og for all del, sørg for å skrive korrekt navn på bedriften og stillingen du søker. Gud så mange ganger jeg har mottatt generelle søknader rettet til en annen bedrift. Eks: legger ut en stilling som butikkselger hos bedrift A. Får søknad der det står: Jeg søker på stillingen som frisør hos bedrift B. Anonymkode: 26607...cad Jeg føler det er noe som stopper meg å skrive, og jeg tror det er fordi mistrivsel og uheldige situasjoner, og da har disse tingene fått sette seg mer enn at jeg så verdien i det jeg har jobbet med. En annen ting er at jeg har jobbet for vikarbyråer, og det føler jeg er svært uheldig. Og dermed har jeg ikke fått være innafor, og tillatt at innsatsen jeg har lagt ned ikke blir sett allikevel. Denne gangen søker jeg direkte til en bedrift, og føler vikarbyrå arbeidene begrenser troen min til å få en jobb. Anonymkode: e8dd3...444
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #7 Skrevet 26. august 2020 4 minutter siden, Guile skrev: Jeg tror ikke du skal legge noe vekt på at du søker jobb fordi du flytter. Det er ganske uinteressant for arbeidsgiver. Du skal fortelle hvorfor du har lyst på jobben (hvorfor virker den spennende) og hva du kan bidra med / hvorfor de skal velge deg og ikke han andre som har søkt. Mange tips her: https://cvnerden.no/category/hvordan-skrive-cv-og-soknad/soknadkategori/ Det verste som kan skje er at du ikke får jobben... Det er ikke noe farlig, bare å skrive i vei. Lykke til! jeg har lyst til å skrive, men føler jeg naken når jeg skal skrive og nesten allerede vet jeg blir ikke godkjent og kanskje attpåtil glatt avvist. Anonymkode: e8dd3...444
Gjest Optimo Skrevet 26. august 2020 #8 Skrevet 26. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jeg har lyst til å skrive, men føler jeg naken når jeg skal skrive og nesten allerede vet jeg blir ikke godkjent og kanskje attpåtil glatt avvist. Anonymkode: e8dd3...444 Hvorfor tror du at du blir avvist? I stillingsannonsen har arbeidsgiver satt opp noen ønskede kvalifikasjoner. Ting du helst bør kunne for å passe til jobben. Hvis du innfrir ca halvparten av den lista så er det helt greit å søke. Husk at den lista er hva arbeidsgiver "ønsker seg". Man kan ikke få alt. 😉 Og du, alle blir avvist på jobbsøknader. Sånn er livet. Det har ikke nødvendigvis noe med deg å gjøre i det hele tatt. Hvis du ikke når opp så var det en bedre kvalifisert søker. En annen gang er det du som er best kvalifisert av de som søker..
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #9 Skrevet 26. august 2020 Akkurat nå, Guile skrev: Hvorfor tror du at du blir avvist? I stillingsannonsen har arbeidsgiver satt opp noen ønskede kvalifikasjoner. Ting du helst bør kunne for å passe til jobben. Hvis du innfrir ca halvparten av den lista så er det helt greit å søke. Husk at den lista er hva arbeidsgiver "ønsker seg". Man kan ikke få alt. 😉 Og du, alle blir avvist på jobbsøknader. Sånn er livet. Det har ikke nødvendigvis noe med deg å gjøre i det hele tatt. Hvis du ikke når opp så var det en bedre kvalifisert søker. En annen gang er det du som er best kvalifisert av de som søker.. takk, veldig oppmuntrende ord du skriver. Jeg er enig i det du skriver. Jeg holder på akkurat nå å jobbe med teksten. Men jeg tror uheldige arbeidskolleger etc. bidrar til at jeg ikke klarer fullstendig å spinne kraftigere fremover der jeg har større tro på det jeg kan og hva jeg søker til. Jeg ser det er noen områder i livet jeg må ta kontroll over, og erfare at det er mulighet å få en sjanse på ny. Det ville være veldig kjekt å bli fast ansatt direkte til bedriften. Jeg vil bli utrolig glad! Anonymkode: e8dd3...444
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #10 Skrevet 26. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler det er noe som stopper meg å skrive, og jeg tror det er fordi mistrivsel og uheldige situasjoner, og da har disse tingene fått sette seg mer enn at jeg så verdien i det jeg har jobbet med. En annen ting er at jeg har jobbet for vikarbyråer, og det føler jeg er svært uheldig. Og dermed har jeg ikke fått være innafor, og tillatt at innsatsen jeg har lagt ned ikke blir sett allikevel. Denne gangen søker jeg direkte til en bedrift, og føler vikarbyrå arbeidene begrenser troen min til å få en jobb. Anonymkode: e8dd3...444 Det er ikke noe galt i å ha jobbet via vikarbyråer. Det viser at du ønsker å jobbe, selv om du ikke har fått en fast jobb ennå. Jeg vet ikke hva slags oppdrag du har hatt (om det er tilkallingsvakter eller lengre oppdrag), men du kan jo også kontakte byråer der du ønsker å flytte. Og si du kun tar på deg lengre oppdrag. Jeg kjenner mange som har fått fast ansettelse etter å først ha vært vikar. Og det er også snakk om gode jobber i store selskap. Men kast deg i det med å skrive søknad. Du kan jo begynne nå, også legger du det fra deg litt. Plutselig kommer du på noe du vil ha med eller endre på. Med mindre søknadsfristen er i dag, så bruk noen dager på den om det er det som skal til. Anonymkode: 26607...cad
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #11 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe galt i å ha jobbet via vikarbyråer. Det viser at du ønsker å jobbe, selv om du ikke har fått en fast jobb ennå. Jeg vet ikke hva slags oppdrag du har hatt (om det er tilkallingsvakter eller lengre oppdrag), men du kan jo også kontakte byråer der du ønsker å flytte. Og si du kun tar på deg lengre oppdrag. Jeg kjenner mange som har fått fast ansettelse etter å først ha vært vikar. Og det er også snakk om gode jobber i store selskap. Men kast deg i det med å skrive søknad. Du kan jo begynne nå, også legger du det fra deg litt. Plutselig kommer du på noe du vil ha med eller endre på. Med mindre søknadsfristen er i dag, så bruk noen dager på den om det er det som skal til. Anonymkode: 26607...cad Denne tråden handler ikke om vikarbyråer, men jobbsøknad. Det er ikke aktuelt med vikarbyrå flere ganger. Håper det kan bli mottatt av deg. Jeg skal sende den ikveld. Anonymkode: e8dd3...444
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #12 Skrevet 26. august 2020 Føler jeg har store problemer bare å skrive om meg selv. Anonymkode: e8dd3...444
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #13 Skrevet 26. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden handler ikke om vikarbyråer, men jobbsøknad. Det er ikke aktuelt med vikarbyrå flere ganger. Håper det kan bli mottatt av deg. Jeg skal sende den ikveld. Anonymkode: e8dd3...444 Hvis du skal bli frekk, gidder jeg ikke forsøke hjelpe deg mer og komme med flere tips! Anonymkode: 26607...cad
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #14 Skrevet 26. august 2020 Å skrive om meg selv, og min cv føler jeg ikke matcher hverandre, og jeg føler at jeg har jobbet med utlendinger som ikke kan språket har ødelagt mye for meg selv. Føler jeg har dummet meg å blande meg til disse. Anonymkode: e8dd3...444
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #15 Skrevet 26. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du skal bli frekk, gidder jeg ikke forsøke hjelpe deg mer og komme med flere tips! Anonymkode: 26607...cad frekk? jeg nevnte kun at vikarbyrå ikke er aktuelt nå. Fordi jeg søker til en konkret bedrift. Anonymkode: e8dd3...444
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #16 Skrevet 26. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden handler ikke om vikarbyråer, men jobbsøknad. Det er ikke aktuelt med vikarbyrå flere ganger. Håper det kan bli mottatt av deg. Jeg skal sende den ikveld. Anonymkode: e8dd3...444 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: frekk? jeg nevnte kun at vikarbyrå ikke er aktuelt nå. Fordi jeg søker til en konkret bedrift. Anonymkode: e8dd3...444 Ja, når du skriver "håper det kan bli mottatt av deg" så fremstår du temmelig frekk ja. Anonymkode: 26607...cad 3
MortenMinstelønn Skrevet 26. august 2020 #17 Skrevet 26. august 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal skrive jobbsøknad. Jeg kan litt. Du finner veldig mye info på nett. Hvis du vil kan du sende PM med litt mer info så er det mulig å svare mer konkret. Utover det, så er det viktig å dele opp søknad i hvorfor du søker og hvorfor du er aktuell. På gernerelt grunnlag. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #18 Skrevet 26. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, når du skriver "håper det kan bli mottatt av deg" så fremstår du temmelig frekk ja. Anonymkode: 26607...cad kan unnskylde meg da? det var ikke meningen å såre deg, jeg kunne like latt være å skrive det, men ville kun understreke. Anonymkode: e8dd3...444
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #19 Skrevet 26. august 2020 hvor mange setninger skrive om meg selv? Anonymkode: e8dd3...444
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå