AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #21 Del Skrevet 28. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og poenget er? Fortsatt får han/hun 120 stp. Deltid kan være 3 eller 4 år alt ettersom formen på studieforløpet man velger. Man får ikke en fastsatt lønn etter en grad. Kommer helt an på type studie man går på og hvor man går videre. Anonymkode: 24225...dc5 Poenget er at 120 stp ikke kalles en treårig utdanning. Jeg brukte 8 år på min mastergrad, men jeg har bare tatt en femårig utdanning. Anonymkode: a852f...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #22 Del Skrevet 29. august 2020 På 28.8.2020 den 2.07, AnonymBruker skrev: Jeg har personlig gått på Høyskole, men i vår bransje får man de samme kvalifikasjonene av å gå høyskole (3 år + 12 mnd praksis) og fagskole (2 år+fagbrev), og vi tjener det samme. Startlønn er på ca 550.000, etter 10 år ligger man på rundt 1,2 mill. Anonymkode: f8391...e2f Hvilken bransje og hvilket yrke? Anonymkode: 3ae37...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #23 Del Skrevet 29. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Og poenget er? Fortsatt får han/hun 120 stp. Deltid kan være 3 eller 4 år alt ettersom formen på studieforløpet man velger. Man får ikke en fastsatt lønn etter en grad. Kommer helt an på type studie man går på og hvor man går videre. Anonymkode: 24225...dc5 Nei? Hun starter med å kalle det 3 årig fagskole. Det er ikke en normal referanse. Vi kan ikke gi råd uten å vete hvilken utdanning grad hun tar. Anonymkode: 5c277...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 29. august 2020 #24 Del Skrevet 29. august 2020 15 timer siden, Morten1 skrev: En ting jeg kom på når det gjelder disse poengene, da jeg gikk der i 2014 så het dette FAGSKOLEPOENG, ikke studiepoeng. Dette gjorde at man ikke kunne gå vidre til mastergrad etc før en tok forkurs og bachlor grad. 1 juli 2018 kom det en ny lov om fagskoler som omgjør fagskolepoeng til studiepoeng med tilbakevirkende kraft til 2013, det vil si at om du har vitnemål med fagskolepoeng kan du kontakte skolen din og få nytt vitnemål med studiepoeng. https://www.kristiania.no/aktuelt/2018/ny-fagskolelov-gir-bedre-rettigheter/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå