Gå til innhold

Du med Fagskolegrad, hva tjener du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fullførte Fagskolegraden min i vår (Høy fagskolegrad) og skal forhandle lønn i morgen. Har tariff og fagbrev + 9 års ansiennitet fra før. Er 100 000,- opp urimelig å be om?

Anonymkode: 14f82...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man følger normalt sett tariff; dvs. 20 000 opp. 

Anonymkode: 5138a...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å svare på det, 450 000 med full ans. Rimelig bortkastet å ta fagskolegrad mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og for å svare på det, 450 000 med full ans. Rimelig bortkastet å ta fagskolegrad mao.

Huh, men da tjener du det samme som min mann gjør før uten fagskole. Han har nettopp begynt på fagskole. Åpner det i det minste noen dører karrieremessig?

Anonymkode: a852f...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man følger normalt sett tariff; dvs. 20 000 opp. 

uhm. Etter treårig ekstra utdanning? Har ikke bare en veldig dårlig deal da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Gasellen skrev:

uhm. Etter treårig ekstra utdanning? Har ikke bare en veldig dårlig deal da ?

Er ikke fagskole 2 årig? Spørst jo veldig fagfeltet og. 

Anonymkode: 5c277...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er fagskole? 

Anonymkode: 691a8...517

Vidre utdannelse for folk med fagbrev eller relevant arbeidserfaring som tilsvarer fagbrev

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til lønn varrierer dette veldig. Jeg tok fagskole for å få mer innsikt i ting i min bransje, samt en backup hvis kroppen skulle skade seg i dagens jobb.

Folk jeg kjenner har 550-600 i startlønn etter samme utdannelse. Riktig nok har disse blitt kontaktet av selskapene de jobber i får å få jobb, altså de har ikke sendt søknader til flere firmaer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fagskolegrad? Er det en bachelor? 

Anonymkode: 2dbeb...37a

Nei. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke fagskole 2 årig? Spørst jo veldig fagfeltet og. 

Kanskje noen er det? Jeg skal begynne på fagskole nå og den er treårig og gir 120 studiepoeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gasellen skrev:

Nei. 

Kanskje noen er det? Jeg skal begynne på fagskole nå og den er treårig og gir 120 studiepoeng. 

Det er det samme mannen min skal. Tre år med 120 studiepoeng, men han kunne også tatt det på to år om han hadde tatt det fulltid og ikke ved siden av jobb.

Ett års høyere utdanning har 60 studiepoeng, to 120, en bachelor har 180 og en master 300. Dvs. du tar to års høyere utdanning, men deltid på tre år. 

Anonymkode: a852f...511

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollegaen min er ingeniør og tjener 520.000, i kommunal sektor med 10 års ans.

Anonymkode: 1b4b2...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norsk fagskole for lokomotivførere er ettårig. Lønna varierer fra 700.000 til 1.3 mill. veldig røft anslått.

Anonymkode: cb685...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har personlig gått på Høyskole, men i vår bransje får man de samme kvalifikasjonene av å gå høyskole (3 år + 12 mnd praksis) og fagskole (2 år+fagbrev), og vi tjener det samme. 

Startlønn er på ca 550.000, etter 10 år ligger man på rundt 1,2 mill.

Anonymkode: f8391...e2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Gasellen skrev:

Nei. 

Etter det jeg har forstått er toårig fulltid og treårig deltid. Mannen min skal også begynne straks😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Teknisk fagskole elkraft, 120p. Har også fagbrev og en del års ansiennitet. Jobber som ingeniør i et stort norsk oljeserviceselskap og har 600 000 i årslønn.

Mulig den stiger nå for har fått en litt høyere stilling.

Anonymkode: 12ff0...b62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Gasellen skrev:

Nei. 

Da er 2 år, men du tar den deltid. Utdanningen din er forsatt bere 2 år selv om du bruker ekstra tid på den. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kom på når det gjelder disse poengene, da jeg gikk der i 2014 så het dette FAGSKOLEPOENG, ikke studiepoeng. Dette gjorde at man ikke kunne gå vidre til mastergrad etc før en tok forkurs og bachlor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er 2 år, men du tar den deltid. Utdanningen din er forsatt bere 2 år selv om du bruker ekstra tid på den. 

Og poenget er? Fortsatt får han/hun 120 stp. Deltid kan være 3 eller 4 år alt ettersom formen på studieforløpet man velger.

Man får ikke en fastsatt lønn etter en grad. Kommer helt an på type studie man går på og hvor man går videre. 

Anonymkode: 24225...dc5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...