AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Jeg har mastergrad, men lite relevant arbeidserfaring og sliter med å få meg jobb. Nav vil at jeg skal prøve arbeidstrening i en bedrift. Sikkert teit og vet ikke helt hvorfor men har liksom inntrykk av at dette fungerer bedre for ufaglærte jobber? Vil selvsagt prøve hvis det er hensiktsmessig og vil hjelpe meg å lande en relevant jobb senere. Noen som har gjort dette og kan dele erfaringer? Anonymkode: e65d2...ae7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #2 Skrevet 26. august 2020 Surt å gå 20 år skole å ikke få jobb etterpå.. Søker du i hele landet ? Anonymkode: f4a1e...c1c
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Surt å gå 20 år skole å ikke få jobb etterpå.. Søker du i hele landet ? Anonymkode: f4a1e...c1c Ja, det er kjipt! Skulle gjerne fått prøvd meg og fått en fot innafor. Har ikke søkt i absolutt hele landet nei, hovedsaklig i regionen/landsdelen jeg bor i pga. familieforpliktelser (så ønsker ikke å bo veldig langt borte). Men må kanskje innse at jeg må flytte på meg hvis det skal lykkes. Anonymkode: e65d2...ae7
Jolene Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 (endret) Jeg har master-grad, var i tiltak i regi av NAV og fikk jobb i etterkant. Anbefaler deg å prøve Endret 26. august 2020 av Jolene Skrivefeil x 2 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 Broren min hadde bachelorgrad og fikk fast jobb som programmerer etter tiltak. Anonymkode: c6c3e...ea8 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #6 Skrevet 26. august 2020 Det avhenger vel veldig av hvilken mastergrad det er snakk om, stor forskjell på master i økonomi og master i antikkens handelsrelasjoner. Anonymkode: 94c78...089 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #7 Skrevet 26. august 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det avhenger vel veldig av hvilken mastergrad det er snakk om, stor forskjell på master i økonomi og master i antikkens handelsrelasjoner. Anonymkode: 94c78...089 Det er klart Har en teknologiutdanning. Anonymkode: e65d2...ae7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #8 Skrevet 26. august 2020 Jeg har en bachelor og hadde arbeidstrening via NAV for å klare å komme inn i bedriften og vise meg frem. Jeg fikk jobb i samme bedrift. Anonymkode: 33f2d...8d1 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #9 Skrevet 26. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er klart Har en teknologiutdanning. Anonymkode: e65d2...ae7 Du må ikke finne på å ta ufaglært jobber som erfaring. Anonymkode: 5f76f...180
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #10 Skrevet 26. august 2020 Jeg kjenner flere med mastergrader som har gjort det (oljekrisa). Mange hadde god erfaring, og noen dårlig. Som ved alt annet. Anonymkode: 102f4...362 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #11 Skrevet 26. august 2020 Det er jo en kjempefin måte å få en fot innafor, bygge nettverk og få erfaring. Skulle ønske jeg visste det fantes da jeg var ledig og løp rundt og tilbød meg å jobbe gratis. Anonymkode: d9fb0...70e 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #12 Skrevet 26. august 2020 Jeg vet om flere med bachelorgrad som har fått fast jobb etter (relevant) arbeidstrening via NAV. Du trenger ikke opplyse på CV at det var arbeidstrening, så du har jo virkelig ingenting å tape. Anonymkode: bb4de...308 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #13 Skrevet 26. august 2020 2 timer siden, Jolene skrev: Jeg har master-grad, var i tiltak i regi av NAV og fikk jobb i etterkant. Anbefaler deg å prøve Hva har du master i? Anonymkode: f2cf4...1f3
Jolene Skrevet 26. august 2020 #14 Skrevet 26. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva har du master i? Anonymkode: f2cf4...1f3 Innenfor samfunnsvitenskap.
Falkefugl Skrevet 26. august 2020 #15 Skrevet 26. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må ikke finne på å ta ufaglært jobber som erfaring. Anonymkode: 5f76f...180 Kan du utdype? Jeg er masterstudent selv ,så er interessert i å høre hvorfor ikke.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #16 Skrevet 26. august 2020 Jeg skulle ønske jeg kunne fått et sånt tiltak! Jeg har fast jobb i butikk, og jeg kommer meg ingen vei merker jeg. Skulle så utrolig gjerne fått en fot innafor gjennom nav, men tror ikke de er så interessert i å hjelpe meg. Hvordan går man frem for å få tiltak om arbeidstrening? Må jeg få sparken først? Anonymkode: a96e2...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #17 Skrevet 26. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg skulle ønske jeg kunne fått et sånt tiltak! Jeg har fast jobb i butikk, og jeg kommer meg ingen vei merker jeg. Skulle så utrolig gjerne fått en fot innafor gjennom nav, men tror ikke de er så interessert i å hjelpe meg. Hvordan går man frem for å få tiltak om arbeidstrening? Må jeg få sparken først? Anonymkode: a96e2...4d3 Har mastergrad, forresten. Hatt i 2 år nå. Har søkt på alt mulig men får bare ikke jobb. Anonymkode: a96e2...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #18 Skrevet 26. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Har mastergrad, forresten. Hatt i 2 år nå. Har søkt på alt mulig men får bare ikke jobb. Anonymkode: a96e2...4d3 Så kjipt! Hva har du mastergrad i? Ikke slutt å søk, du får napp til slutt. Anonymkode: dfd4b...422
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #19 Skrevet 26. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Så kjipt! Hva har du mastergrad i? Ikke slutt å søk, du får napp til slutt. Anonymkode: dfd4b...422 Det er innenfor samfunnsvitenskap. Hadde tenkt å ta doktorgrad, men så ombestemte jeg meg. Fikk masse jobbintervjuer første året, nå får jeg ingen. Har egentlig gitt opp, avslag etter avslag gjør meg bare deprimert. Jeg er smart nok til å få gode karakterer, men ikke sosialt smart i det hele tatt, så jeg får bare ikke jobb. Men jeg skal ikke kuppe tråden. Vil heller høre erfaringer om arbeidstrening. Anonymkode: a96e2...4d3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #20 Skrevet 26. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er innenfor samfunnsvitenskap. Hadde tenkt å ta doktorgrad, men så ombestemte jeg meg. Fikk masse jobbintervjuer første året, nå får jeg ingen. Har egentlig gitt opp, avslag etter avslag gjør meg bare deprimert. Jeg er smart nok til å få gode karakterer, men ikke sosialt smart i det hele tatt, så jeg får bare ikke jobb. Men jeg skal ikke kuppe tråden. Vil heller høre erfaringer om arbeidstrening. Anonymkode: a96e2...4d3 Dersom du ikke er registrert hos NAV, gjør det. Deretter sender du en melding via aktivitetsplanen din, hvor du utdyper litt om problemstillingen din. Fortell at du ønsker å få en fot innenfor, samt at det er helt greit om det ikke er en jobb i andre enden, men at du trenger erfaring. Be eventuelt om et møte for å snakke om saken ytterligere. Du kan også finne et sted selv å ha arbeidstrening, men ville avklart litt med veilederen din om det først. - Hilsen en som jobber i NAV. Anonymkode: e7963...0c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå