Gå til innhold

Erfaringer med myomektomi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å høre fra dere som har fjernet myomer / muskelknuter på livmoren kirurgisk. 

Jeg har et stort myom på 10x10 cm i diameter, som sitter i fremkant av livmoren. Har fått beskjed om at myomet mest sannsynlig er årsaken til at jeg nå ikke blir gravid ( har et barn fra før). 

Jeg er henvist til MR, og vurderer privat operasjon pga lang ventetid i det offentlige i disse korona-tider. 

Noen som har fjernet myomer, og blitt gravid i etterkant? Hvor lenge må det gå før man kan prøve etter operasjon? 

Hilsen utålmodig 😅

Anonymkode: 6ebc2...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opererte bort over 20 myomer i fjor vinter. 2 av de var på større enn din. Livmoren min var større enn venninna mi sin, hun var over 5mndr på vei LOL

De måtte sette inn flere av de minste knutene mine for å ha nok livmor igjen. 

Var også ufruktbar pga knutene. Men operasjon var mest fordi de begynte å være i veien for andre kroppslige funksjoner. Og gikk gjennom fruktbarhetssenteret for å prøve å bevare livmoren, den generelle kirurgen ville bare fjerne livmora... Men den så ut som et puslespill etter operasjonen, sa ene kirurgen. 

3 måneder restitusjon før vi fikk begynne å prøve, men vi venta lengre, selv om vi fikk tidsfrist på ≈3 år. Begynte nyttår 2020. Gravid januar. SA mars. Litt halvhjerta prøving noen måneder, før ny positiv test i juli. Nå er vi 10+4 😄

Blir planlagt keisersnitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du deler, og kjekt at det gikk veien for dere 👶🏼

Anonymkode: 6ebc2...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...