Gå til innhold

Passivt aggressive menn gjør meg akutt aktivt aggressiv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke hvordan menn har kommet opp med at det er en god idé å ignorere kvinner som er sint på dem. Det er vel knapt noe som er mer effektiv for å skape såre følelser, drama, hat og uvennskap mellom kjønnene. Det er også noe som er en gjennomgående taktikk menn bruker når kvinner gir dem motstand eller emosjonelt ubehag. Ignorer og lat som damen er død. Hvordan i alle dager kan man tro at det løser noe som helst? For meg er ignorering noe som virker helt mot sin hensikt. Problemet vokser seg bare enda større for meg, jeg begynner å HATE den andre personen og jeg får lyst å ta hevn uten noe videre samvittighet om hevnen er proporsjonal med synden. Jeg får rett og slett lyst å være hensynsløs mot en mann som behandler meg som om jeg var død og jeg tror ikke det er en uvanlig reaksjon. Så hvordan i alle dager kan passivt aggressive tullinger tro at de kan unngå drama med å egge andre til strid?

Anonymkode: 8a93f...f6b

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, det skaper faktisk hat. Jeg holder hatet inni meg og sier aldri noe til dem hvis det er snakk om noen jeg dater (ignorerer tilbake og snakker faktisk aldri til de igjen). Men eksen som ignorerte meg (ren stonewalling) var helt grusomt, ble så sint at jeg knuste ting når stonewallingen varte over lengre tid, så sa han til slutt sånn nedlatende om jeg kan roe meg ned. Er helt jævelig altså, foretrekker at de brøler fremfor å ignorere. 

Anonymkode: 8d347...40c

• Liker 5
Skrevet

Hva sier dette om deg selv da? Hvem er det som det står verst til med egentlig? Om du er i min omgangskrets og blir sint på meg, og jeg jeg ser det ikke nytter å snakke med deg. Da bare ignorerer jeg deg, ferdig arbeid. Hva er egentlig problemet med det? Du lar meg i fred, og jeg lar deg i fred. Er det på jobben så vær profesjonell. Er det i samlivet og jeg har tatt det opp med deg flere ganger? Da er det over og ut :)  Det er jo du som lager drama, mange menn er bare ikke med på dette tullet og trekker seg tilbake, noe du oppfatter som ignorerering. Du kaller andre passive aggressive for tullinger, men du som er "aktiv" aggressiv er smart? :) Du ser ikke at det er noe som skurrer her? 

• Liker 9
Skrevet

Silent treatment som det kalles er regnet som noe av det verste man kan gjøre i et forhold, og ligger faktisk i kategorien psykisk vold.

Anonymkode: c19ce...2fd

• Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Silent treatment som det kalles er regnet som noe av det verste man kan gjøre i et forhold, og ligger faktisk i kategorien psykisk vold.

aaah ja i et forhold fordi man er uenige og har hatt en krangel! Det er jo helt greit med litt "ignorering" til ting har roet seg litt ned og det har gått noen timer. Så kan man igjen snakke som voksne mennesker. Om dette ikke skjer så passer den som ikke klarer dette inn i noe forhold. Det å bli "akutt" aggressiv hjelper i alle fall ingen. Da er det bedre å bare gå ut av forholdet raskt om det skjer flere ganger og dette er et problem.

Skrevet

Du svarte vel på spørsmålet selv, vi er drittlei drama.

Anonymkode: b610c...292

• Liker 3
Skrevet

Om noen reagerer svært sterkt på ting og det er åpenbart at man ikke vil komme seg videre fra situasjonen, eller at jeg ikke vil ta relasjonen videre mtp reaksjonen, så er det mest naturlige å kutte vedkommende ut av livet.

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår virkelig ikke hvordan menn har kommet opp med at det er en god idé å ignorere kvinner som er sint på dem. 

Drama. Hvorfor blir kvinner så sinte på menn? Kanskje forsøke en annen strategi om sinne og hakking ikke fungerer?

Anonymkode: a2e06...cfd

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, det skaper faktisk hat. Jeg holder hatet inni meg og sier aldri noe til dem hvis det er snakk om noen jeg dater (ignorerer tilbake og snakker faktisk aldri til de igjen). Men eksen som ignorerte meg (ren stonewalling) var helt grusomt, ble så sint at jeg knuste ting når stonewallingen varte over lengre tid, så sa han til slutt sånn nedlatende om jeg kan roe meg ned. Er helt jævelig altså, foretrekker at de brøler fremfor å ignorere. 

Sånne folk er ekstremt toxic, både kvinner og menn. Styr unna! Bra det er en eks.

Anonymkode: 24ea5...1c4

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Antiviruset skrev:

aaah ja i et forhold fordi man er uenige og har hatt en krangel! Det er jo helt greit med litt "ignorering" til ting har roet seg litt ned og det har gått noen timer. Så kan man igjen snakke som voksne mennesker. Om dette ikke skjer så passer den som ikke klarer dette inn i noe forhold. Det å bli "akutt" aggressiv hjelper i alle fall ingen. Da er det bedre å bare gå ut av forholdet raskt om det skjer flere ganger og dette er et problem.

Det er jeg enig med deg i, å ignorere til ting har roet seg for så og kunne prate mer normalt etterpå er det beste. Men når ignoreringen varer i lengre tid er det noe annet.

Var selv sammen med en mann som ignorerte meg og stengte meg ute i flere dager etter en krangel. Det var helt forferdelig. Da takler jeg faktisk sinne og drama bedre.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sånne folk er ekstremt toxic, både kvinner og menn. Styr unna! Bra det er en eks.

Ts er også rimelig toxic som knuser ting når hun blir sint, forstår hvorfor menn ikke vil snakke med henne. Drama drama drama.

• Liker 3
Skrevet

Ts er også rimelig toxic som knuser ting når hun blir sint, forstår hvorfor menn ikke vil snakke med henne. Drama drama drama.

Var vel ikke TS som skrev det der?

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel ikke ts som skrev dette, men forstår hun som skrev det godt. Å bli stengt ute i lengre tid på den måten skaper en desperasjon i folk og kan man kan til slutt gjøre ting man senere angrer på. Alt for å bli sett og hørt. 

Anbefaler å se et foredrag som Sissel Gran har hatt. Der kommer hun med gode eksempler og forklarer hvorfor det blir slik.

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, Antiviruset skrev:

Nei. Ignorering er faktisk ikke greit. 
Da får man heller gå seg en tur, si at man kommer hjem om x timer og at vi kan snakke da

Anonymkode: bb5fa...6bb

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det var vel ikke ts som skrev dette, men forstår hun som skrev det godt. Å bli stengt ute i lengre tid på den måten skaper en desperasjon i folk og kan man kan til slutt gjøre ting man senere angrer på. Alt for å bli sett og hørt. 

Anbefaler å se et foredrag som Sissel Gran har hatt. Der kommer hun med gode eksempler og forklarer hvorfor det blir slik.

Ja, min største utfordring i livet er faktisk at jeg sliter med grensesetting og å si ifra når noe ikke kjennes riktig ut for meg. Så når jeg gikk til steget å fysisk knuse ting sier det litt hvor desperat og jævelig det føltes ut, Fikk panikk, og den nedlatende tonen etterpå om hvorfor jeg ikke holder roen gjorde det hundre ganger verre. 

• Liker 4
Skrevet

Ja, min største utfordring i livet er faktisk at jeg sliter med grensesetting og å si ifra når noe ikke kjennes riktig ut for meg. Så når jeg gikk til steget å fysisk knuse ting sier det litt hvor desperat og jævelig det føltes ut, Fikk panikk, og den nedlatende tonen etterpå om hvorfor jeg ikke holder roen gjorde det hundre ganger verre. 

Uff ja, kjenner til det du skriver.

• Liker 5
Gjest Kerrs Pink
Skrevet

Min eksmann gjorde også det, om ting som handlet om vårt felles barn. Sluttet å svare meg i lengre perioder og når han endelig sa noe, kom det et: "whatever"... ja, da legger en an en god tone for videre samarbeid... 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Ignorering er faktisk ikke greit. 
Da får man heller gå seg en tur, si at man kommer hjem om x timer og at vi kan snakke da

Anonymkode: bb5fa...6bb

Joda men det er jo en ignorering det også, det kan faktisk du også gjøre når sinnet ditt koker over. Det beste er faktisk bare å holde kjeften sin, roe ned temperaturen og så ta diskusjonen senere i stedet for å eskalere ting ut av kontroll. VI snakker ikke om dager med stillhet, det vet de aller fleste voksne mennesker er helt galt. Er det faktisk slik, så gjør noe med situasjonen da! Gjør det slutt og gå videre i livet ditt. Eskalere dette med aggressiv fysisk vold er helt på trynet, og faktisk strafferettslig forbudt. Er det barn inne i bildet skal aldri slikt engang forekomme.

Skrevet
4 timer siden, Antiviruset skrev:

Hva sier dette om deg selv da? Hvem er det som det står verst til med egentlig? Om du er i min omgangskrets og blir sint på meg, og jeg jeg ser det ikke nytter å snakke med deg. Da bare ignorerer jeg deg, ferdig arbeid. Hva er egentlig problemet med det? Du lar meg i fred, og jeg lar deg i fred. Er det på jobben så vær profesjonell. Er det i samlivet og jeg har tatt det opp med deg flere ganger? Da er det over og ut :)  Det er jo du som lager drama, mange menn er bare ikke med på dette tullet og trekker seg tilbake, noe du oppfatter som ignorerering. Du kaller andre passive aggressive for tullinger, men du som er "aktiv" aggressiv er smart? :) Du ser ikke at det er noe som skurrer her? 

Sier at jeg har et følelsesliv. Du lar ikke noen være i fred med å ignorere dem. Du hjemsøker dem og konstruerer drama fordi den som blir ignorert vil bli enda mer såret fordi de får sine følelser trampet på fordi de ikke blir tatt på alvor eller behandlet med normal respekt. Og jeg regner egentlig med at du aldri har hatt et fungerende forhold om du er så passivt aggressiv som du beskriver. Det er en sikker oppskrift på å skape relasjoner som er basert på makt og ikke kjærlighet.

ts

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår virkelig ikke hvordan menn har kommet opp med at det er en god idé å ignorere kvinner som er sint på dem. Det er vel knapt noe som er mer effektiv for å skape såre følelser, drama, hat og uvennskap mellom kjønnene. Det er også noe som er en gjennomgående taktikk menn bruker når kvinner gir dem motstand eller emosjonelt ubehag. Ignorer og lat som damen er død. Hvordan i alle dager kan man tro at det løser noe som helst? For meg er ignorering noe som virker helt mot sin hensikt. Problemet vokser seg bare enda større for meg, jeg begynner å HATE den andre personen og jeg får lyst å ta hevn uten noe videre samvittighet om hevnen er proporsjonal med synden. Jeg får rett og slett lyst å være hensynsløs mot en mann som behandler meg som om jeg var død og jeg tror ikke det er en uvanlig reaksjon. Så hvordan i alle dager kan passivt aggressive tullinger tro at de kan unngå drama med å egge andre til strid?

Hvis du oppfører deg som et sivilisert menneske og ikke blåser deg opp, så slipper du dette. Du må huske på at dette er en reaksjon på noe som du gjør.

Du kan ikke krangle med og kjefte på en normalt oppegående mann. Det er ingen av oss som setter pris på slikt tullball. Ignorering er et særdeles godt virkemiddel mot hissige mennesker.

Lær deg å legge frem synspunktene dine med fornuft, og du vil få den respekten og kommunikasjonen du søker. 

Endret av Mezinchaleft
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...