Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på jobbintervju sent i juli. Jobben jeg hadde søkt på var en 80 %-stilling. Jeg fikk tilbud om jobben og ble oversendt kontrakten. Vet dere hva det sto i den, eller? En 20 %-stilling! Jeg spurte med en gang hvor den 80 %en ble av, og fikk til svar at jeg skulle begynne i 20 % for så å eventuelt gå over til 80 etter hvert... 😕 Takket nei, men da skulle han lederen selvfølgelig tilby meg den 80 %en likevel. 

Føler dette var veldig useriøst.. er dette vanlig? Følte meg ordentlig lurt og lurer på hva slags arbeidsplass dette er. Glad jeg sa nei.. 

Anonymkode: bcc13...f62

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på jobbintervju sent i juli. Jobben jeg hadde søkt på var en 80 %-stilling. Jeg fikk tilbud om jobben og ble oversendt kontrakten. Vet dere hva det sto i den, eller? En 20 %-stilling! Jeg spurte med en gang hvor den 80 %en ble av, og fikk til svar at jeg skulle begynne i 20 % for så å eventuelt gå over til 80 etter hvert... 😕 Takket nei, men da skulle han lederen selvfølgelig tilby meg den 80 %en likevel. 

Føler dette var veldig useriøst.. er dette vanlig? Følte meg ordentlig lurt og lurer på hva slags arbeidsplass dette er. Glad jeg sa nei.. 

Kan jeg spørre hvilken jobb dette var? 

Anonymkode: 00af4...477

• Liker 1
Skrevet

Luksus å kunne si nei til jobb. Og det er lettere å få ny jobb når du allerede har en fra før. Når det er sagt høres det ut som at arbeidsgiveren var skikkelig useriøs, og ikke et sted man blir lenge.

Anonymkode: 918d5...097

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvilken jobb dette var? 

Innenfor mat og service, ønsker ikke å gå inn i detaljer. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Innenfor mat og service, ønsker ikke å gå inn i detaljer. 

Var akkurat det jeg lurte på, ikke detaljer.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Luksus å kunne si nei til jobb. Og det er lettere å få ny jobb når du allerede har en fra før. Når det er sagt høres det ut som at arbeidsgiveren var skikkelig useriøs, og ikke et sted man blir lenge.

Synes ikke det var lett å si nei, tro meg.. Men føler likevel jeg gjorde det rette. Jeg har jobbet mye som vikar og med lav stillingsprosent store deler av livet, så ønsker en fast stilling på i hvert fall 80 %. Vet det ikke er like lett å få, men jeg ønsker ikke å begynne et slikt sted. Har på følelsen at det kanskje ikke er det eneste som er tullete der. 

• Liker 6
Skrevet

Du gjorde det rette!

Anonymkode: c642b...03e

• Liker 9
Skrevet

Tror du gjorde det rette her, det er masse shady business og utnytting av spesielt unge og uerfarne i mat- og restaurantbransjen.

Anonymkode: 2cd52...9c4

• Liker 4
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare bullshit. Jeg har jobb nå, vært på en god del intervjuer. Ingen ny jobb enda 😂

Anonymkode: ae485...e01

• Liker 2
Skrevet

Det er slik det er, gjør du en god jobb de første ukene får du plutselig full stilling.

Ingen gir 80% til folk de ikke enten kjenner personlig eller som har solide referanser.

Anonymkode: d7010...cd0

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er slik det er, gjør du en god jobb de første ukene får du plutselig full stilling.

Ingen gir 80% til folk de ikke enten kjenner personlig eller som har solide referanser.

Ingen seriøs aktør/arbeidsgiver legger ut en 80 prosent stilling for så å plutselig tilby 20 prosent i kontrakten 🙂

• Liker 20
Skrevet

Jeg har selv gått 80 % fast med kun en referanse fra før av, så jo, det er fullt mulig. 

Anonymkode: d772d...354

• Liker 2
Skrevet

Nå vet ikke jeg hva slags yrker du har kjennskap til, men jeg fikk 100 % fast uten kjennskap til arbeidsstedet eller sjefen, og med kun en referanse. Så går fint an å få stor stilling uten at de kjenner deg så fryktelig godt. Har jo vært på intervju der de vurderer deg 🤷‍♀️

• Liker 5
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel derfor man har prøvetid :) 

Dessuten føler jeg det er tullete å love 80 % også kun tilby 20 %. Glad jeg sa nei, veldig useriøst.

• Liker 2
Skrevet
42 minutter siden, Sprinkle skrev:

Ingen seriøs aktør/arbeidsgiver legger ut en 80 prosent stilling for så å plutselig tilby 20 prosent i kontrakten 🙂

41 minutter siden, pia mater skrev:

Nå vet ikke jeg hva slags yrker du har kjennskap til, men jeg fikk 100 % fast uten kjennskap til arbeidsstedet eller sjefen, og med kun en referanse. Så går fint an å få stor stilling uten at de kjenner deg så fryktelig godt. Har jo vært på intervju der de vurderer deg 🤷‍♀️

Sånn er virkeligheten for mange av oss.

Glad for at dere ikke opplever konsekvensene av sosial dumping. 

Skrevet

Bra du takket nei, dette høres rimelig useriøst ut spør du meg. 

Anonymkode: 47673...8d3

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv gått 80 % fast med kun en referanse fra før av, så jo, det er fullt mulig. 

Anonymkode: d772d...354

Flott!

Da jobber du ikke i en bransje preget av sosial dumping.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sånn er virkeligheten for mange av oss.

Glad for at dere ikke opplever konsekvensene av sosial dumping. 

Av ren nysgjerrighet, hvilken bransje arbeider du i? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Av ren nysgjerrighet, hvilken bransje arbeider du i? 

Byggebransjen.

Taktekkerbransjen.

Restaurantbransjen.

Osv osv.

Felles for oss alle er dårlige forhold som opprettholdes av trusselen om at en svensk/polsk/serber/hvilken som helst arbeidsinnvandrere underbyr de norske arbeidstakerne. 

De godtar alle lavere lønn, brudd på AML, etc. Og hvis vi norske ikke godtar dette byttes vi ut av dem. 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Byggebransjen.

Taktekkerbransjen.

Restaurantbransjen.

Osv osv.

Felles for oss alle er dårlige forhold som opprettholdes av trusselen om at en svensk/polsk/serber/hvilken som helst arbeidsinnvandrere underbyr de norske arbeidstakerne. 

De godtar alle lavere lønn, brudd på AML, etc. Og hvis vi norske ikke godtar dette byttes vi ut av dem. 

Vanskelig å få mennesker som aldri trenger å ta slike jobber til å skjønne hvordan det er.

Endret av Chuck

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...