Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men har aldri født der før. Sist gang var jeg på Ahus og var helt OK fornøyd. Da ble det akutt keisersnitt og jeg måtte ligge på barsel 3 dager.

Hvordan er det å føde på Rikshospitalet? Gode jordmødre og leger? Bare flermannsrom? Hva skjer med de som må ha keisersnitt, må de ligge sammen med andre også? Hva er ditt inntrykk av fødeavdelingen? Har de noe smertelindring som badekar og lystgass? 

Anonymkode: 19e87...402

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun flermannsrom på Riksen, så man må alltid ligge på rom med noen med mindre de har tomme senger, men mitt inntrykk er at det er ganske sprengt kapasitet der. 

Tok planlagt keisersnitt, så vet ikke noe om fødestuene, men har hørt fra andre at de er trangere og mindre enn ahus sine.

Anonymkode: 0f7ca...51f

• Liker 1
Skrevet

Men får man enmannsrom på Ahus og Ullevål ved keisersnitt? Må man ikke være på overvåkning? 

Anonymkode: f9069...95f

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men får man enmannsrom på Ahus og Ullevål ved keisersnitt? Må man ikke være på overvåkning? 

Anonymkode: f9069...95f

Barselhotell begge steder er forbeholdt friske fødende som ikke har tatt ks, men jeg vet at Ahus har noen enmannsrom på vanlig barsel. Men er ingen garanti for at man havner der, selvsagt. Vet ikke med ullevål.

Anonymkode: 0f7ca...51f

• Liker 1
Skrevet

Fødte der i år. Veldig fornøyd. Alle var så hyggelige å flinke. Blir riksen neste gang også. 

Det finnes enerom der, men kun forbeholdt flerlinger eller spesielle situasjoner. Ellers er det rom du deler med andre. Jeg fikk enerom da jeg fødte på en tid det var få fødende. Spurte om jeg kunne få enerom om det var mulig. Å det fikk jeg.  Men er det flerlinger der og fullt så må du nok dele rom. Men rommene så veldig store å romslige ut. Og så kun at det var 2 der av gangen. 

Syns de er veldig behjelpelige. Å ble godt tatt vare på. Fine føderom og syns barselavdelingen var fin og koselig. 

Jordmor og leger var fantastiske. Nei var rett å slett kjempefornøyd. Var førstegangsfødende. 

Fødte på et fint rom. Men om det var badekar der vet jeg ikke. Men lystgass finnes vel ingen steder lenger. Muligens på Ahus. Men det har blitt forbudt flere steder hørte jeg da jeg var på fødselsforberedende kurs. 

Nei har bare positive ting å si om riksen :) Lykke til!

Anonymkode: 40e62...f21

Skrevet

Jeg har bare negative ting å si om Riksen. Fødte der for ett år siden.

Barsel var helt OK. Flermannsrom, men hyggelige folk som jobber der... Skikkelig dritt med dobbeltrom.

Føden var helt grusom. Overarbeida folk, ble til tider glemt av jordmor da jeg var lagt inn i 3 dager med ineffektive rier. Legene var helt jævelige og løp bare såvidt innom rommet uten å presentere seg en gang. En tydelig stressa lege kom innom og slang hånda si opp i slufsa mi, og tok vannet før jeg rakk og stille et spørsmål en gang. Hun var ute av rommet like raskt som hun kom, mens jeg lå der med vann fossene ut av meg, mutters alene.

Så, som med alt annet rundt graviditet og fødsel er det helt individuelt hvordan ting oppleves 

Anonymkode: 371c9...096

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...