Gå til innhold

Ikke innafor eller overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde møte for de ansatte på jobb på mandag om korona tiltak, jobber på treningssenter. Møtet handlet bl.a. om at kundene må holde avstand til hverandre og at vi som jobber der må hjelpe til å minne folk på det.

I den forbindelese sa sjefen «Hvis det sitter to gutter nært hverandre, er det jo veldig morsomt hvis man spør om de er kjærester.».

Overragerer jeg som syns det er uakseptabelt å si noe sånn? Eller er det greit?

Vi har en person på jobb som er sammen med en person av samme kjønn, lurer på hvordan det var for den personen når jeg reagerer på det. 😕

Anonymkode: 13044...dc3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde spørre om hva personen synes, og ikke bli krenka på vedkommendes vegne.

Men sjefen din høres jo litt lite smart ut og lite egnet for jobben 🙈

Anonymkode: f450a...3ae

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du overreagerer. Men nå er jeg en relativt fleipete, hardhudet kvinne da som synes det krenkehysteriet er veldig slitsomt å forholde seg til. 

Anonymkode: a9ce1...cd8

• Liker 5
Gjest theTitanic
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde møte for de ansatte på jobb på mandag om korona tiltak, jobber på treningssenter. Møtet handlet bl.a. om at kundene må holde avstand til hverandre og at vi som jobber der må hjelpe til å minne folk på det.

I den forbindelese sa sjefen «Hvis det sitter to gutter nært hverandre, er det jo veldig morsomt hvis man spør om de er kjærester.».

Overragerer jeg som syns det er uakseptabelt å si noe sånn? Eller er det greit?

Vi har en person på jobb som er sammen med en person av samme kjønn, lurer på hvordan det var for den personen når jeg reagerer på det. 😕

Anonymkode: 13044...dc3

Jaja, bare han er forberedt på hva at enkelte kan få sterke reaksjoner og svare med knyttneven så. Noen blir veldig fornærmet av slike spørsmål

Skrevet

Syntes ikle det er så krenkende,

høres dog ut som at sjefen din er 14 år.

• Liker 5
Skrevet

Tenker at sjefen har dårlig humor.

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde vel ikke reagert veldig mye på dette, da jeg ser på det som en dårlig spøk. 

Men på en annen side virker det som sjefen er litt umoden, selvfølgelig skal sjefer få liv å tulle de også. Men ja, de barnsligste vitsene kan de kanskje spare til privaten? 

Anonymkode: 7b427...2b8

Skrevet

Dustete sjef. Høres ut som om han synes det er krenkende om noen skulle tro han var kjæreste med en av samme kjønn. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir ikke krenket om noen sier noe "morsomt" om heterofile. Det handler vel ikke om de er homofile eller hetero, men om de er lett for å bli krenket. Å anta at homofile blir krenket av slikt er vel ganske dømmende? Tåler de mindre enn hetero?

Anonymkode: e45a6...af0

• Liker 1
Skrevet

Internt på et jobbmøte ville jeg tenkt at det var en harmløs, dog særdeles barnslig og unødvendig spøk.

Om noen skulle følge rådet derimot og faktisk bruke denne linja overfor kunder, da blir det noe annet. Da bruker man legning for å forsøke å gjøre folk ukomfortable, og hinter om at homofil legning er noe å bli flau over. Ikke greit. 

Anonymkode: 82b97...16b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...