Gå til innhold

Egenerklæring

Anbefalte innlegg

Gjest Xavia
Skrevet

I morgen sender vi avgårde Erklæring fra brudefolkene før prøving av ekteskapsvilkårene. :grine2:

Hvor lang tid tar det ca før vi får dem tilbake?

Vi ønsker å gifte oss allerede i august, men får ikke bestilt tid, før disse papairene er i orden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk dem igjen etter noen få dager. Det kommer sikkert an på hvor mye de har å gjøre der du sender dem. Kan sikkert ta litt ekstra tid nå som det er fellesferie.. :tristbla:

Gjest Xavia
Skrevet

Ja, det var det jeg var redd for, at det kunne ta litt ekstra tid nå som det er ferie.

De skal sendes til det lokale likningskontoret skal de ikke?

Skrevet

Jeg tror vår tok nesten 4 uker. Jeg ringte og purra - og dagen etter var den i posten...

Syntes det hørtes rart ut at du ikke fikk booka før den var iorden? Jeg ordnet alt i forkant jeg.. (HEF). Hører også om de som bestiller kirka et år i forveien.. Da kan jo ikke papirene være iorden, for de har en foreldelsesfrist på 3mnd eller noe...

Spør en gang til du, om du ikke kan booke.. Hørtes helt rart ut spør du meg..?

Lykke til! (men du er jo lovlig seint ute med å sende papirene?)

Gjest Xavia
Skrevet
(men du er jo lovlig seint ute med å sende papirene?)

Lovlig seint? Det synes jeg ikke. Vi har jo akkurat funnet ut at vi vil gifte oss, helst i august, men gjerne i september. Det er jo ikke akkurat som om vi har planlagt dette lenge skjønner du!

Skal sende en mail til, for å høre om hvorfor det ikke går ann å bokke dato. Takk for tipset. Skal si at flere får booket før papirene er i orden. Kanskje det er annerledels når det ikke er kirkelig vielse??

:forvirra:

Skrevet

Skal sende en mail til, for å høre om hvorfor det ikke går ann å bokke dato. Takk for tipset. Skal si at flere får booket før papirene er i orden. Kanskje det er annerledels når det ikke er kirkelig vielse??

skal dere gifte dere hos byfogden el.l. så får man av en eller annen grunn ikke bestilt tid før papirerne er i orden...

Gjest Xavia
Skrevet
skal dere gifte dere hos byfogden el.l. så får man av en eller annen grunn ikke bestilt tid før papirerne er i orden...

Ja, det er det vi skal. Ok, da er det vel ikke håp da... :sur:

Sendte akkurat en mail til dem, men da vet jeg vel nesten allerede svaret. :tristbla:

Skrevet

Jeg stresset også med hvor lang tid det ville ta, da vielsen er i utlandet. Vi fikk papirene i posten etter et par uker, synd ikke det var værst! Har hørt at det hjelper å purre litt, så lenge man gjør det på en høflig måte. Få saksbehandlere som reagerer bra på noe annet :) Lykke til

Gjest Xavia
Skrevet
Har hørt at det hjelper å purre litt, så lenge man gjør det på en høflig måte. 

Jeg skal heller prøve det, å purre på en vennlig og hyggelig måte. Har også lagt ved et brev, hvor det står noe om at jeg håper at til tross for sommer og ferietid, at det ikke er altfor lang behandlingstid, ettersom vi føler vi har litt dårlig tid pga graviditet.

Skrevet

Vi sendte våre papirer nå i sommer, og de kom tilbake før det hadde gått en uke. Mulig vi var heldige, men du kan jo håpe...

Skrevet

fikk beskjed om at det jo er fellesferie når vi leverte dem inn...

Men samtidlig fikk jeg beskjed at de hadde 2 uker på seg - de har frister i det offentlige på søknader! Så det ordner seg nok.

Leverte de på folkeregisteret jeg - ikke ligningskontoret (er jo i smme bygg da...)

Skrevet
Leverte de på folkeregisteret jeg - ikke ligningskontoret (er jo i smme bygg da...)

Det er de samme, så det er riktig å sende det til ligningkontoret.

Gjest gjest1
Skrevet

Sendte papirene i posten på en mandag og fikk prøvingsattesten tilbake på lørdag samme uke.

Gjest Xavia
Skrevet

Åhh...her var det jo oppmuntrende lesning!!

Håper at vi også kan få papirene raskt!

Skrevet
Lovlig seint? Det synes jeg ikke. Vi har jo akkurat funnet ut at vi vil gifte oss, helst i august, men gjerne i september. Det er jo ikke akkurat som om vi har planlagt dette lenge skjønner du!

Hei igjen.. Hadde ikke skjønt at dere hadde så dårlig tid, skjønner du... Sorry!!

Ser litt lenger ned her at du har baby i magen.. GRATULERER!!!

Gjest Guest
Skrevet

Var innom med papirene forrige mandag - i dag fikk vi svar i posten! NÅ KAN VI GIFTE OSS!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gjest toneline
Skrevet

Det gikk rett over ei uke før vi hadde fått våres papirer hjem i posten. Hvis du går på ligningskontoret/folkeregisteret å spør om di kan skynte på det litt, så går sikkert det fint :)

Gjest Xavia
Skrevet
Hvis du går på ligningskontoret/folkeregisteret å spør om di kan skynte på det litt, så går sikkert det fint  :)

Jeg la ved et brev, hvor jeg skrev at det hadde vært flott om de hadde mulighet til å behandle papirene raskt og forklarte omstendighetene. Det er vel bare å krysse fingrene å håpe. Om en uke ringer jeg, for å spørre om de har mottatt papirene, og hvor i behandlingen de er.

Skrevet

Vi skal gifte oss 5. august neste år. Hvor lang tid i forveien begynner man å ordne med slike papirer? Når må vi ha bestemt oss for hva vi skal hete? Hvor mye papirarbeid er det som skal ordnes? Foreløpig har vi bare booket kirken...

Gjest Gjest
Skrevet

Når du får tilbake papirene, så er de kun gyldige i 4. måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...