Gå til innhold

Ikke så farlig likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke covid 19 så skummelt som man trodde / det virket som i mars? 
Hørte nettopp at grunnnen til smittetiltak fortsatt er kun for å beskytte de gamle svake..

og seneste ukene har det vært MANGE smittede, men ingen dødsfall..

Anonymkode: b21bd...8ad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tiltakene er for å unngå at flere 82-åringer skal dø.

Anonymkode: 662be...3c1

• Liker 13
Skrevet

Kan det ikke være fordi viruset i seg selv har endret seg?

Anonymkode: ab38d...70f

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det ikke være fordi viruset i seg selv har endret seg?

Ingen ting som tyder på det? Det eneste jeg har hørt er den saken fra Italia der de mente folk ble mindre syke men det var fordi de fikk i seg mindre mengder virus

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tiltakene er for å unngå at flere 82-åringer skal dø.

Men hvorfor denne skrekk-kommunikasjonen med hvor sykt viktig det er for oss ALLE å holde seg langt unna andre osv

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke covid 19 så skummelt som man trodde / det virket som i mars? 
Hørte nettopp at grunnnen til smittetiltak fortsatt er kun for å beskytte de gamle svake..

og seneste ukene har det vært MANGE smittede, men ingen dødsfall..

Hvem sa det?

Spør fordi jeg er nysgjerrig på om myndighetene snart innser hvilken feil de har gjort..

Anonymkode: f44f5...ae9

• Liker 4
Skrevet

Men har dere samme inntrykk? At der ikke er så skummelt som man først trodde?

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men har dere samme inntrykk? At der ikke er så skummelt som man først trodde?

Det er jo bare å se på tallene i Norge; det er åpenbart at det er en gedigen overreaksjon.  Det hele er en gedigen skandale.

• Liker 9
Skrevet

Jeg er glad myndighetene våre evner å se utover, og ta til seg hvor farlig dette viruset er hvis vi ikke fortsetter å passe på.

Anonymkode: 64990...8d2

• Liker 7
Skrevet

Det er lett å være etterpåklok .Ingen visste hvordan pandemien ville utvikle seg. De fleste ønsket en nedstenging i mars, har snakket med bekjente og kollegaer som dengang syns det var en "skandale" at Norge var så treige med å handle, de samme som nå syns at det er en "skandale" at det fremdeles finnes enkelte tiltak. Enkelte lever bare av å være i oposisjon til alt, og skifter side alt etter hva myndighetene foretar seg. 

• Liker 12
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor denne skrekk-kommunikasjonen med hvor sykt viktig det er for oss ALLE å holde seg langt unna andre osv

Det er for at politikerne verden over kan få mer makt til å gjennomføre egen politikk. Alle politikere liker mer makt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for folk å skjønne at det tar tid å dø av Covid-19 og at det hele veien vil være en forsinkelse på ca 2 uker fra smitte til innleggelse og enda noen dager eller uker før folk stryker meg. Gruppen som er smittet nå er også preget av å være unge voksne i 20årene. De har god overlevesesmulighet og om de dør tar det fort ekstra lang tid for virus å tyne livskiten ut av dem..sykehusinnleggelser kryper nå oppover, naturlig nok, fordi de som ble smittet i fellesferien nå begynner å ryke inn på sykehus. Så kommer dødstallene..

Kan vi ikke snart bli ferdig med bagatelliseringen? Den sykdommen er faenskap som kan gi alvorlig langtidsskader om man overlever dritten uansett og er bare om å gjøre å unngå. Å leve med skader på hjerne, hjerte, lunger, nyrer osv er heller ikke noe å trakte etter.

Anonymkode: 4ef49...971

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for folk å skjønne at det tar tid å dø av Covid-19 og at det hele veien vil være en forsinkelse på ca 2 uker fra smitte til innleggelse og enda noen dager eller uker før folk stryker meg. Gruppen som er smittet nå er også preget av å være unge voksne i 20årene. De har god overlevesesmulighet og om de dør tar det fort ekstra lang tid for virus å tyne livskiten ut av dem..sykehusinnleggelser kryper nå oppover, naturlig nok, fordi de som ble smittet i fellesferien nå begynner å ryke inn på sykehus. Så kommer dødstallene..

Kan vi ikke snart bli ferdig med bagatelliseringen? Den sykdommen er faenskap som kan gi alvorlig langtidsskader om man overlever dritten uansett og er bare om å gjøre å unngå. Å leve med skader på hjerne, hjerte, lunger, nyrer osv er heller ikke noe å trakte etter.

Anonymkode: 4ef49...971

Vi har hørt den samme regla i et halvt år nå, jeg lurer fremdeles på når alt dette forferdelige skal skje..

• Liker 13
Skrevet

Nå er det jo hovedsaklig yngre som blir smittet, så de tåler jo en del mer. Det kan jo være de får livet forkortet med 20-30 år, men de dør i hvert fall ikke .

De lave tallene er jo bare et tegn på at tiltakene virker. De landene som drøyde med dette fikk jo se konsekvensene tidligere i år.

Anonymkode: dd017...49a

• Liker 2
Skrevet

Vi har hørt den samme regla i et halvt år nå, jeg lurer fremdeles på når alt dette forferdelige skal skje..

VI HAR HATT TILTAK FOR Å BEGRENSE SMITTEN!!!

Det har en effekt at folk holder avstand, vasker seg på hendene, går i karantene etc. 

• Liker 6
Skrevet

Det har en effekt at folk holder avstand, vasker seg på hendene, går i karantene etc. 

Ja vet, men virker jo som det er mindre farlig likevel?

• Liker 2
Skrevet

Tiltakene har kostet mer enn antall dødsfall. Ikke at jeg mener at et menneske liv er lite verdt altså, men tiltakene har ført til blandt annet.

- hundre tusenvis av nordmenn som har mistet jobbene eller blitt permitterte pga nedbemanninger eller konkurser. Mange hsr fått inntekten vesentlig redusert og noen venter fortsatt på dagpenger etter flere mnd.

- mer ensomhet generellt, spes hos de som ikke bor sammen med noen i samme husstand. Tilbud for blandt annet eldre mennesker eller psykisk syke mennesker når det kommer til sosial omgang, er i flere kommuner fortsatt på pause/eksisterer ikke lenger. Isolasjon fører ofte til depresjon, av og til selvmord.

- folk som har dødd av feks kreft, som kunne overlevd/overlevd litt lenger om behandlinger ikke ble satt på vent pga corona. Samme gjelder alle de som valgte selvmord, pga de ikke fikk behandling mot psykiske plager når det psykiske helse tilbudet var stengt.

4. Barn og unge som gikk glipp av verdifull utdanning og sosial læring. Enn kan si så mye man vil om hjemme undervisning, men de fleste foreldre er ikke skapt til å være lærere faglig sett, og læringen blir ikke like effektiv som på en skole. Hjemme undervisning fungerer også bare for noen elever. 

5. Barn og unge som ble utsatt for mer omsorgssvikt fordi skoler/bhg ble stengt. Vold i hjemmet ble mye mer vanskeligere å fange opp da barn og unge ikke lenger befant seg på skolen.

6. Gravide som opplevde/fortsatt opplever at svangerskapsomsorgen svikter pga corona, + muligheter for at far/medmor kan være med på ultralyd/fødsel/barsel. Virker som myndighetene har glemt at det er to stk som lager et barn og ikke en, og at emosjonell støtte under graviditet er veldig viktig. Hører også om gravide som ble nektet overtidskonrroll på et sykehus fordi vedkommende hadde litt løs mage, i frykt for at vedkommende hadde corona (var ikke andre tegn hos kvinnen). Hva med baby da?

7. Ansatte på sykehus fortalte allerede i mars/April mnd at det var veldig stille på sykehusene enn ellers. De ventet på en haug med corona pasienter som aldri kom, fordi alt annet omtrent av behandlinger/,operasjoner ble utsatt. 

8 Media sin årsak til å spre frykt. Med røde tall 70 nye tilfeller av smittende i Norge nå! Så går man inn på artikkelen og leser at smitte tallene fortsatt er synkende. Det er media sin skyld at noen fortsatt mener at dette viruset vil sørge for overfylte norske sykehus og ti tusenvis av norske dødsfall.

...

Sannheten er at tiltakene ikke har hatt så mye betydning. Noen kommer til å bli syke uansett og et få tall av de syke dør. Det er livets gang, og slik har det alltid vært. Det nytter ikke å gjemme seg helt fra å bli syk..

• Liker 10
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt et tilnærmet åpent samfunn med noen rigide, fullstendig latterlige regler når man ser dem i sammenheng med alt som ER lov. Barn har gått på skolen og barnehagen, folk har stått tett i tett på t- banen, folk har reist Norge rundt og festet på byen og hjemme, de har kjørt ferje til Danmark. Så nei, dette er bare tull, viruset er rett og slett ikke så farlig som det man skal ha det til. Man kan faktisk ikke ødelegge et samfunn for å la de som bor på eldrehjem få leve noen måneder ekstra. Det er absurd.

• Liker 7
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lett å være etterpåklok .Ingen visste hvordan pandemien ville utvikle seg. De fleste ønsket en nedstenging i mars, har snakket med bekjente og kollegaer som dengang syns det var en "skandale" at Norge var så treige med å handle, de samme som nå syns at det er en "skandale" at det fremdeles finnes enkelte tiltak. Enkelte lever bare av å være i oposisjon til alt, og skifter side alt etter hva myndighetene foretar seg. 

Jeg kan hvertfall si at jeg har vært imot tiltakene fra dag en. Men jeg ble nærmest halshugd for at jeg sa høyt at jeg mente det var overreaksjon i mars. 

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt et tilnærmet åpent samfunn med noen rigide, fullstendig latterlige regler når man ser dem i sammenheng med alt som ER lov. Barn har gått på skolen og barnehagen, folk har stått tett i tett på t- banen, folk har reist Norge rundt og festet på byen og hjemme, de har kjørt ferje til Danmark. Så nei, dette er bare tull, viruset er rett og slett ikke så farlig som det man skal ha det til. Man kan faktisk ikke ødelegge et samfunn for å la de som bor på eldrehjem få leve noen måneder ekstra. Det er absurd.

Dette viser jo bare at du ikke har skjønt hvordan du skal lese tallene. Ja, vi har oppført oss som idioter ETTER at vi slo ned på smitten i mars. Hadde vi ikke gjort en dritt, så ville tallene sett helt annerledes ut.

Hva var det som skjedde i Italia, Spania og England da? For ikke å snakke om Sverige, som også har tiltak nå?

Den delen hopper du over.. 

• Liker 5
  • Opprett ny...